Thursday, 6 February 2014

TIPS PILIH CINCIN SESUAI DENGAN JARI

Assalamualaikum...



Rasa macam nak beli cincin je..
duit pulak tak de..hehehe..

Selalu bila kita nak beli cincin memang ambik masa sejam lebih
semata2 nak cuba cari cincin yang betul2 sesuai dengan jari..
Masuk keluar masuk keluar serba tak kena..
tak tahu mana yang cantik..
tambah2 bawak geng..
kita nampak cantik dia kata tak cantik..
Beli pun sebab nak bagi orang nampak kita cantik.,
bila kawan sebelah kata tak cantik lagi lama la dok pilih cincin..
hahaha..



Tips nak pilih cincin...

Kebiasaan nya cemana bentuk jari kita
macam tu la bentuk badan kita..kan??
jangan tipu..
awak tayang2 jari kat insta ,
awak ingat orang tak tahu ke awak gemuk ke kurus..
muahahahah..

ok..balik kepada tips pilih cincin..



Untuk jari yang gemuk,sebaiknya pilihlah cincin yang tebal/ lebar.
Untuk jari kecil (mungil, kurus, pendek) boleh memilih cincin yang nipis.
Untuk jari panjang, ada baiknya memilih cincin yang berbentuk
 kembang untuk mengisi 'kekosongan' pada panjang jari.



Selain bentuk, ukuran cincin yang dipilih juga mestilah tepat.
Pilihlah cincin yang sesuai dengan ukuran supaya cincin tidak meluka kan jari.
Ccincin yang terlalu longgar juga tidak selesa untuk dipakai.
Jadi,jangan segan2 untuk mencuba dan ambil masa untuk memilih
cincin supaya cincin yang dibeli
berbaloi dan cantik dipakai..



jangan risau..tak de nye orang jual cincin tu nak marah
kalau kita cuba banyak2 cincin pun..

sekian..

12 comments:

  1. Ouh.. Nice info.. Jemput singgah blog sy yer,, tlg promote kan ade dua giveaway.. Hehe.. Thanks..

    ReplyDelete
  2. akak gemuks tapi jari haluih..hahak

    ReplyDelete
  3. Hheheee, jariku GEM so kena cari hat lebar..
    Ehh memang ada dah yg lebar.. klau beli hat kecik kang tenggelam cincin :)

    ReplyDelete
  4. MG suka cincin xd batu timbul sbb nnti sngkut2 je
    ad batu tp terbenam ..
    cntik! hehe :)

    ReplyDelete
  5. saya suka je semua bentuk cincin. hehehe. dasar fomfuan kan. :D

    ReplyDelete
  6. memang lama haihh nak memilih cincin..dok betapa kat situ pun boleh..adoiii kak tengok cincin ni macam nak cincin baru je..huhu

    ReplyDelete
  7. i likeeee.... bila la nak kawen agaknya... kikiki

    ReplyDelete
  8. Saya tak suka pakai cincin...rasa jejari berat semacam, hehehehe...

    ReplyDelete
  9. Ok..terima kasih..sebelum ni main redah aje..

    ReplyDelete
  10. kita suka cincin yg simple... rasanya ok kot ngan jari ai... hihi.. janji hati rasa cumil jew bila tgk kat jari sendiri.. hihi

    ReplyDelete

sila tinggalkan komen anda...:)

'; (function() { var dsq = document.createElement('script'); dsq.type = 'text/javascript'; dsq.async = true; dsq.src = '//' + disqus_shortname + '.disqus.com/embed.js'; (document.getElementsByTagName('head')[0] || document.getElementsByTagName('body')[0]).appendChild(dsq); })();