Skip to main content

TIPS PILIH CINCIN SESUAI DENGAN JARI

Assalamualaikum...



Rasa macam nak beli cincin je..
duit pulak tak de..hehehe..

Selalu bila kita nak beli cincin memang ambik masa sejam lebih
semata2 nak cuba cari cincin yang betul2 sesuai dengan jari..
Masuk keluar masuk keluar serba tak kena..
tak tahu mana yang cantik..
tambah2 bawak geng..
kita nampak cantik dia kata tak cantik..
Beli pun sebab nak bagi orang nampak kita cantik.,
bila kawan sebelah kata tak cantik lagi lama la dok pilih cincin..
hahaha..



Tips nak pilih cincin...

Kebiasaan nya cemana bentuk jari kita
macam tu la bentuk badan kita..kan??
jangan tipu..
awak tayang2 jari kat insta ,
awak ingat orang tak tahu ke awak gemuk ke kurus..
muahahahah..

ok..balik kepada tips pilih cincin..



Untuk jari yang gemuk,sebaiknya pilihlah cincin yang tebal/ lebar.
Untuk jari kecil (mungil, kurus, pendek) boleh memilih cincin yang nipis.
Untuk jari panjang, ada baiknya memilih cincin yang berbentuk
 kembang untuk mengisi 'kekosongan' pada panjang jari.



Selain bentuk, ukuran cincin yang dipilih juga mestilah tepat.
Pilihlah cincin yang sesuai dengan ukuran supaya cincin tidak meluka kan jari.
Ccincin yang terlalu longgar juga tidak selesa untuk dipakai.
Jadi,jangan segan2 untuk mencuba dan ambil masa untuk memilih
cincin supaya cincin yang dibeli
berbaloi dan cantik dipakai..



jangan risau..tak de nye orang jual cincin tu nak marah
kalau kita cuba banyak2 cincin pun..

sekian..

Comments

  1. Ouh.. Nice info.. Jemput singgah blog sy yer,, tlg promote kan ade dua giveaway.. Hehe.. Thanks..

    ReplyDelete
  2. akak gemuks tapi jari haluih..hahak

    ReplyDelete
  3. betul tue
    pilih sampai puas hati

    ReplyDelete
  4. Hheheee, jariku GEM so kena cari hat lebar..
    Ehh memang ada dah yg lebar.. klau beli hat kecik kang tenggelam cincin :)

    ReplyDelete
  5. MG suka cincin xd batu timbul sbb nnti sngkut2 je
    ad batu tp terbenam ..
    cntik! hehe :)

    ReplyDelete
  6. saya suka je semua bentuk cincin. hehehe. dasar fomfuan kan. :D

    ReplyDelete
  7. memang lama haihh nak memilih cincin..dok betapa kat situ pun boleh..adoiii kak tengok cincin ni macam nak cincin baru je..huhu

    ReplyDelete
  8. i likeeee.... bila la nak kawen agaknya... kikiki

    ReplyDelete
  9. Saya tak suka pakai cincin...rasa jejari berat semacam, hehehehe...

    ReplyDelete
  10. Ok..terima kasih..sebelum ni main redah aje..

    ReplyDelete
  11. kita suka cincin yg simple... rasanya ok kot ngan jari ai... hihi.. janji hati rasa cumil jew bila tgk kat jari sendiri.. hihi

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …