Skip to main content

PEMINAT SHARNAZ PAKSA LISDAWATI DAN SUAMI MINTA MAAF

Assalamualaikum...

Benarlah ..
kat neraka nanti paling ramai adalah perempuan..
sebab mulut..kan??
Semalam baca kat IG lisdawati dan Fauzi Nawawi ramai sangt 
perempuan yang lidah nya jahat..
Suka masuk campur urusan orang..
Mudah sangt menghukum..


Bukan tu saja diaorang ni memaksa Lisdawati dan suaminya meminta maaf pada Sharnaz Ahmad.
pelik sangt..
yang diaorang sibuk sangt tu kenapa entah..
urusan orang biarlah diaorang sendiri yang uruskan..





Lagipun Lisdawati sendiri dah bagitau dia tak pernah cakap macam tu pada Sharnaz.
kalau awak percaya pada cakap sharnaz kenapa cakap Lisdawati awak tak boleh percaya??
ye la..sebab awak minat kat dia jadi 
awak nampak dia betul semua..kan??
minat2 jugak..tapi urusan peribadi diaorang 
tak payah la kita sibuk masuk campur nak belagak jadi hero..



Dia kan tengah mengandung..
kita yang tak de kaitan dengan dia buat apa tetiba nak jadikan dia musuh??
Kalau diperhatikan semua komen tu semuanya dari perempuan..

Kita kan perempuan ..
jaga la diri baik2...
jaga diri tu maknanya jaga sekali dengn 
mulut dan lidah kita.
Kita sakitkan hati dia dengan komen2 kita
rasa2 dia maafkan tak??




kalau rasa nak komen jugak cakap antara kita2 dah la..
tak payah nak cakap benda mengarut depan2 dia..
risau la..takut dia saman kita pulak nanti
sebab kita bagi komen yang serupa menfitnah dia..

#yang sharnaz pun ..nak babitkan ibu bapa buat apa??time kita dok paria2 kan orang tak pikir pulak pasal ibu bapa orang..aih..sedih!


sekian...

Comments

  1. betul tue
    memang mulut jahat kan
    bz body

    ReplyDelete
  2. amboi..bz bodinye semua...sekadar nasihat ok lah...haah...semua perempuan pulak tu..penangan cerita jebat la ni..

    ReplyDelete
  3. tak tau mana yg betul sbb 2-2 pihak pernah ada sejarah bergaduh dgn org.

    ReplyDelete
  4. tak payah modal. main taip je.. sebab tu la mcm mcm dok keluar ayat power rangers....

    tak ambik port.

    ReplyDelete
  5. Kisah ribut dalam cawan artis2 kita ni menjadikan kita semakin hilang selera nak tengok mereka berlakon. Di dalam filem dan drama otak macam boleh pakai, tapi di luar set penggambaran nampak macam pertimbangan dan kewarasan entah terbang ke mana...

    ReplyDelete
  6. munna mmg xminat langsung pasal2 artis ni....

    ReplyDelete
  7. malas nak ambil tahu..

    promo drama la ni

    ReplyDelete
  8. masalah ngan orang yang terlalu obses ni..dengar cerita sebelah pihak

    ReplyDelete
  9. harap² dorang cepat settlekan masalah dorang ni

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …