Skip to main content

ORANG LAIN BERCERAI ARTIS NI PULAK YANG KALUT

Assalamualaikum...



Selamat pagi semua..

Rasa lawak pulak dengan sorang artis ni..
semalam kawan nya bercerai..
tak habis2 dok up citer sedih kat IG.
sampai dua tiga post.
boring je tengok..

Lagi kelakar bila orang ramai komen
sedih la,sabar la,dan macam2 lagi boleh pulak
dia kata 'tak kena kat kita' la..
'jangan judge orang' la..
macam2 la..

kalau tak mau orang komen kau jangan
la nak post pasal tu..
senyap dah la..
Biasa la,manusia ni kan..
apa artis dok post sibuk nak komen nak nasihat la..
tak boleh nak marah le cik kak oi..
sedangkan kau sendiri sibuk bangkitkan citer tu.

cer kau diam..
tak de nye orang lain nak menyalak sama..
tak bagi orang komen apa2 kau tulis je la dalam diary

sekian..

Comments

  1. entry panas..biasa la...semua nak masuk blog...hihi

    ReplyDelete
  2. Betul, diorang tak sedar diorang yg pomot diri sendiri hahaha

    ReplyDelete
  3. Macam2 kan kak :)

    p/s : Almari TV tu RM390, less tinggal RM330 (Cash n Carry)

    ReplyDelete
  4. selalu cam tu... artis bercerai officemate sy yg stress...kakakaaa...kelakar betul la...

    ReplyDelete
  5. mls nak campur cite retis... hiihi

    ReplyDelete
  6. MCM2 HAL ARTIS NI.... TAPI SEMLM MMG PENUH NEWSFEED MUNNA PASAL ARTIS TU CERAI...

    ReplyDelete
  7. Entahlah takda rasa heran pun dengar artis bercerai. Macam kes biasa aje. Eh, tapikan nak juga kepoh! Siapalah agaknya artis yang meroyan kawannya bercerai tu?

    ReplyDelete
  8. dunia retisss... unexpected pnyaa.. hehe

    ReplyDelete
  9. malas nak amik tau.. sekadar baca dan ok ckup sekadar di situ..

    ReplyDelete
  10. cam tahu aje sape...hehe
    sentap lebih pula ye

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …