Skip to main content

NAK MARAH JE RASA...

Assalamualaikum..



Penat nya rasa hari ni..
nak marah pun ada..
Pagi2 pi bank nak buka akaun baru..
tunggu 2 jam setengah..
nak marah...



Lepas tu
aku bagitau nak buat maybank2u sekali..
dia kata ok..dia buatkan terus..
nanti aku tak payah le
nak daftar kat mesin tu..



balik umah tekan2 nombor yang dia bagi
hampeh tak de apa pun.
nak marah..



pegi balik bank daftar kat mesin tu..
balik masuk kan no pin tak boleh jugak..
semua urusan tu
dari jam 9:30 pagi sampai sekarang 4 petang..
masih tak boleh..
nak marah..

last2..

You have reached the maximum number of PIN attempts.
For assistance, please contact Maybank Group Customer Care at 1-300-88-6688 or 603-7844 3696 (overseas)



memang aku marah la..

sekian...


Comments

  1. ok.. boleh di terima alasan nak marah tu

    ReplyDelete
  2. alamak, kalau saya pun marah, tp sabar ya diana. Esok cuba lagi...tp sebelum tu kena tanya customer service maybank dululah kan.Harap urusan di permudahkan, jangan tambah marah sudah...huhu.

    ReplyDelete
  3. hikhik..sabar ye kak...bulan lepas baru je yumida buat akaun maybank2u utk hb. buat sendiri pun boleh.

    kad maybank2u tu akak masuk dlm mesin atm, klik daftar maybank2u. nanti dia mintak no 6 digit utk no pin create daftar akaun maybank2u.

    lepas tu akak pergi lagi dekat menu utama, klik bhgn no tel bimbit. kemas kini no tel.

    balik umah akak daftar maybank2u. hmm..mcm tu je. then siap.

    ReplyDelete
  4. sabar kak sabar..kdg² tu boleh je dorang settlekan semua tu sekali kan..

    ReplyDelete
  5. dari smiley trus jd hulk! relax2.. sabor.. take a deep breath..

    ReplyDelete
  6. Pernah dengar pepatah entah dari siapa yg berkata: "Kalau marah bilang 1 sampai 100, kalau masih marah juga bilang hingga 1,000, kalau masih marah lagi bilang hingga 10,000". Tapi belum sampai 10,000 jika sambil berbaring, silap2 mesti terlelap...zzzzzzzzzz.....

    ReplyDelete
  7. lagi nak marah kalau pegi bank tgk kaunter punyalah byk tpi yang bukak 2 or 3 je.yang lain buat hiasan..tercongoklah tunggu =.=

    ReplyDelete
  8. Assalamualaikum Diana

    sekarang tak marah lagi yer....

    ReplyDelete
  9. Pernah buat dulu.kes sangkut mcm ni le terus malas nak hadap dorang

    ReplyDelete
  10. nak dftr M2u memang leceh.sy penah alami yg sis kena...memang skt ati..

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …