Skip to main content

JANGAN TANYA 5 PERKARA INI PADA LELAKI

Assalamualaikum...



Orang perempuan memang banyak cakap..
 Bila terlalu banyak bercakap jadi seronok pulak sampai takmau berhenti..
Lepas tu mula la bertanya soalan2 yang bukan2...

Bagi lelaki ada soalan2 yang
mereka tak suka ditanya..
kekasih,kakak ipar,biras,kawan .isteri..
kena tahu tak semua benda boleh ditanya...



1-Gaji
yang satu ini cuma mak dia dan isteri dia je yang boleh tanya.
Gaji naik berapa ringgit?
dapat bonus berapa?
kalau orang lain tanya dia tak suka nak jawab.
sebab bagi mereka ini terlalu peribadi.
Ada setengah lelaki dengan rakan sekerja pun mereka tak membincangkan hal ini.

2-bekas kekasih
soalan ini mak je yang boleh tanya.
wanita lain jangan sesekali tanya lelaki tentang
bekas kekasih dia,terutamanya jika kita seorang isteri.
Bukan sebab dia nak sembunyikan apa2 dari kita
tapi dia cuma nak melalui hidup sekarang dengan kita dan
tak mahu ianya akan menjadi pertikaian di masa akan datang.

3-soalan bodoh.
soalan macam ni kerap ditanya oleh kekasih.
"awak sayang saya tak?"
(tanya untuk kali ke 8 dalam masa 15 minit)
"kalau saya dengan mak awak lemas
sapa yang awak nak selamatkan dulu.?"
Ada banyak lagi soalan bodoh yang orang perempuan suka tanya..
insaf la...haha..

4-duit simpanan
Hal yang melibatkan duit orang lelaki ni kita tak payah tanya la..
kalau awak bukan isteri atau mak dia,
jangan pandai2 nak tanya pasal duit ringgit dia.

5-bentuk fizikal
"Eii..banyak nya bulu kat tangan..kenapa awak ni banyak bulu?'
"kenapa awak punya kaki macam hitam sebelah..?"
"semua adik beradik awak memang telinga capang ke?'
terimalah kawan,biras,ipar,suami atau kekasih kita tu
seadanya.jangan pertikaikan sebab itu boleh buat lelaki tersebut rasa rendah diri.

sekian...



Comments

  1. Kakcik malas cakap banyak...hehehe

    ReplyDelete
  2. hahaha..soalan no 3 tu selalu gak sy terima kak..hehehe..kalau rajin saya layan..kalau tak saya buat tak layan jer..hehe

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  3. teruja sangat apabila berkawan macam tu lah kak.

    ReplyDelete
  4. Kekekeke..

    kene blja kontrol tye soklan la pas ni..heeee

    ReplyDelete
  5. Banyak2 soalan kat atas pakwe saya tak marah kalau saya tanya dia. Tapi majoriti saya yang akan naik angin bila dia tanya. Saya tak suka orang tanya pasal gaji saya, tapi dia jenis nak tahu. Pasal fizikal dia yang suka perli saya, 'asal makin gemok neh?' :(
    Then soalan bodoh tu, awak sayang saya tak tu pun dia yang kerap tanya. Huhu. Camno tu?

    ReplyDelete
  6. oh ok note..pasni kena hati2 bckp dgn laki..hehe

    ReplyDelete
  7. Masalahnya kan, kalau suami tanya itu ini pasal badan isteri boleh pulak. isteri tanya kat suami apasal tak cukur marah-marah. please la.

    ReplyDelete
  8. Setuju... Selapan.. Sesembilan.. Hahaha

    ReplyDelete
  9. Dulu masa bercinta pernah gak soalan no 3 ditanya....nak fedup gak kadang2...haha

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …