Tuesday, 4 February 2014

JANGAN TANYA 5 PERKARA INI PADA LELAKI

Assalamualaikum...



Orang perempuan memang banyak cakap..
 Bila terlalu banyak bercakap jadi seronok pulak sampai takmau berhenti..
Lepas tu mula la bertanya soalan2 yang bukan2...

Bagi lelaki ada soalan2 yang
mereka tak suka ditanya..
kekasih,kakak ipar,biras,kawan .isteri..
kena tahu tak semua benda boleh ditanya...



1-Gaji
yang satu ini cuma mak dia dan isteri dia je yang boleh tanya.
Gaji naik berapa ringgit?
dapat bonus berapa?
kalau orang lain tanya dia tak suka nak jawab.
sebab bagi mereka ini terlalu peribadi.
Ada setengah lelaki dengan rakan sekerja pun mereka tak membincangkan hal ini.

2-bekas kekasih
soalan ini mak je yang boleh tanya.
wanita lain jangan sesekali tanya lelaki tentang
bekas kekasih dia,terutamanya jika kita seorang isteri.
Bukan sebab dia nak sembunyikan apa2 dari kita
tapi dia cuma nak melalui hidup sekarang dengan kita dan
tak mahu ianya akan menjadi pertikaian di masa akan datang.

3-soalan bodoh.
soalan macam ni kerap ditanya oleh kekasih.
"awak sayang saya tak?"
(tanya untuk kali ke 8 dalam masa 15 minit)
"kalau saya dengan mak awak lemas
sapa yang awak nak selamatkan dulu.?"
Ada banyak lagi soalan bodoh yang orang perempuan suka tanya..
insaf la...haha..

4-duit simpanan
Hal yang melibatkan duit orang lelaki ni kita tak payah tanya la..
kalau awak bukan isteri atau mak dia,
jangan pandai2 nak tanya pasal duit ringgit dia.

5-bentuk fizikal
"Eii..banyak nya bulu kat tangan..kenapa awak ni banyak bulu?'
"kenapa awak punya kaki macam hitam sebelah..?"
"semua adik beradik awak memang telinga capang ke?'
terimalah kawan,biras,ipar,suami atau kekasih kita tu
seadanya.jangan pertikaikan sebab itu boleh buat lelaki tersebut rasa rendah diri.

sekian...



11 comments:

  1. Kakcik malas cakap banyak...hehehe

    ReplyDelete
  2. hahaha..soalan no 3 tu selalu gak sy terima kak..hehehe..kalau rajin saya layan..kalau tak saya buat tak layan jer..hehe

    Regards,
    -Strider-

    ReplyDelete
  3. teruja sangat apabila berkawan macam tu lah kak.

    ReplyDelete
  4. Kekekeke..

    kene blja kontrol tye soklan la pas ni..heeee

    ReplyDelete
  5. Banyak2 soalan kat atas pakwe saya tak marah kalau saya tanya dia. Tapi majoriti saya yang akan naik angin bila dia tanya. Saya tak suka orang tanya pasal gaji saya, tapi dia jenis nak tahu. Pasal fizikal dia yang suka perli saya, 'asal makin gemok neh?' :(
    Then soalan bodoh tu, awak sayang saya tak tu pun dia yang kerap tanya. Huhu. Camno tu?

    ReplyDelete
  6. oh ok note..pasni kena hati2 bckp dgn laki..hehe

    ReplyDelete
  7. Masalahnya kan, kalau suami tanya itu ini pasal badan isteri boleh pulak. isteri tanya kat suami apasal tak cukur marah-marah. please la.

    ReplyDelete
  8. Setuju... Selapan.. Sesembilan.. Hahaha

    ReplyDelete
  9. Dulu masa bercinta pernah gak soalan no 3 ditanya....nak fedup gak kadang2...haha

    ReplyDelete

sila tinggalkan komen anda...:)

'; (function() { var dsq = document.createElement('script'); dsq.type = 'text/javascript'; dsq.async = true; dsq.src = '//' + disqus_shortname + '.disqus.com/embed.js'; (document.getElementsByTagName('head')[0] || document.getElementsByTagName('body')[0]).appendChild(dsq); })();