Friday, 28 February 2014

BERFIKIRAN NEGATIF PUNCA GEMUK

Assalamualaikum...



Dipetik dari dailymail.co.uk..
ketika fikiran negatif menyelimuti diri anda,
Anda akan cenderung untuk mengambil maknaan yang
diawet atau makanan ringan
Sedangkan ketika Anda merasa optimis dan berfikiran positif,
Anda cenderung mengambil makanan sihat..

Bila kita putus cinta ke,,
kita tengah marah ke..
kita sakit hati
memang biasanya kita akan makan je..
Selalunya kita tengok kat tv
bila orang putus cinta dia tak lalu nak makan..
tv memang menipu je..
orang yang tak lalu nak makan ni
sebab dia sakit je..
kan??

Bila pikir2 balik..
tengok orang gemuk tu..
maknanya dia tu selalu berfikiran negatif la kot..
kan???

sekian...


12 comments:

  1. kang ada pulak orang gemuk marah kak diana lagi.. :D

    ReplyDelete
  2. As-salam diana..

    erkkk.. iya ke? rasanya dah puas positif dah ni.. tapi masih kuat makan dan gemuk juga ni ha..ha.. macam mana tu? he..he..

    ReplyDelete
  3. gemuk2 pun ade orang nakk
    statement pujuk ati, mih3 :)

    ReplyDelete
  4. assalamualaikum ohh yeke ? ermm entahlah ,,sebab itu sentiasa berfikir positive

    ReplyDelete
  5. yup.. totally setuju.. haha.. jadi kena sentiasa happy dan pikir positif je ..

    ReplyDelete
  6. Saya pernah hadir seminar mengenai motivasi yang disampaikan oleh seorang motivator yang membawa aura yang sangat positif. Lepas dengar ceramahnya jiwa kita menjadi sangat positif. Tapi motivator positif itu sendiri agak overweight....huhu..

    ReplyDelete
  7. Betul betul betul . makanan adalah segalanya utk aku hehe

    ReplyDelete
  8. PM dalam proses diet , doakan ya...=)

    ReplyDelete
  9. heheheh qila gemok sentiasa je positif hahahaha.
    entah ler

    ReplyDelete
  10. Ni cam ne nak ckp ni. Berfikiran positive pun gemuk jugak.hehehehe

    ReplyDelete
  11. Hmm betul, dulu mase break up (dlu2 lah~haha), nangis bagai nak rak, tp bila lapar, makan jugak..xdenye hilang selera..haha

    ReplyDelete
  12. mungkin juga salah satu faktor gemuk..kdg² gemuk ni banyak faktor..faktor gen,faktor pemakanan tidak seimbang..tapi ade je org berfikiran negatif yang kurus juga :)

    ReplyDelete

sila tinggalkan komen anda...:)

'; (function() { var dsq = document.createElement('script'); dsq.type = 'text/javascript'; dsq.async = true; dsq.src = '//' + disqus_shortname + '.disqus.com/embed.js'; (document.getElementsByTagName('head')[0] || document.getElementsByTagName('body')[0]).appendChild(dsq); })();