Wednesday, 12 February 2014

7 WARNA PAKAIAN YANG SESUAI UNTUK SEMUA WANITA

Assalamualaikum...

Suami aku cakap aku boleh pakai baju warna apa pun kecuali
kelabu,coklat dan hijau.
bukan hijau biasa tu..
tapi dark oliver green.
lebih kurang gini warnanya..

Memilih warna pakaian memang menjadi satu masalah besar bagi wanita.
Ianya  pelu bersesuaian dengan aksesori,solekan malah
ada wanita yang begitu berhati2 dengan
warna pakian nya mengikut tempat yang dia ingin hadiri.
Misalnya tak boleh pakai warna gelap semasa menghadiri majlis perkahwinan.
susah kan jadi perempuan.??



Sebenranya ada warna2 yang wanita boleh pakai walau kemana sahaja dia pergi
dan boleh masuk dengan apa2 eksesori dan warna solekan.
zaman sekarang menjadi satu trend untuk
menggunakan banyak warna pada penampilan kita.
cuma ianya harus di sesuaikan dan dipadan kan dengan bijak
supaya tidak nampak sarat dan kita masih kelihatan anggun bergaya.,

Hitam
warna hitam  memberikan kesan klasik, profesional, dan neutral.

Biru
Warna yang membuat wanita tampil cantik dan anggun.

Krim
Warna yang  memberikan kesan feminim namun klasik.sesuai untuk semua jenis kulit

Ungu
Di negara barat, ungu adalah warna pilihan para bangsawan. Warna ungu muda memberikan kesan feminin.

Coklat
warna coklat dengan kesan glossy dan shimmeing akan memberikan kesan mewah dan elegan.Padan kan warna coklat dengan jeans untuk menambah kesan klasik maskulin tapi cantik.

Hijau
Warna mewah dan sesuai untuk gaun malam

Kelabu.
Nampak kusam jika dipakai tanpa memasuk kan warna lain.cuba padankan kelabu bersama pink
atau warna lain pasti setiap mata mencemburui anda..


sekian..

7 comments:

  1. info yang bagus...

    Huda pakat amik je...hehe

    http://vitaminboutique.blogspot.com/

    ReplyDelete
  2. kak alin tak suka hitam...tapi cantik jugak kekadang tu....hehehe

    ReplyDelete
  3. ada yg kata ikut warna aura kita..tp bla sy pakai kaler hijau (bukan aura sy) ramai ckp nmpk lbh menyerlah..mmm pening3

    ReplyDelete
  4. Putih pun boleh masuk semua color kan..sebab tu lah budak sekolah kena berbaju putih....

    ReplyDelete

sila tinggalkan komen anda...:)

'; (function() { var dsq = document.createElement('script'); dsq.type = 'text/javascript'; dsq.async = true; dsq.src = '//' + disqus_shortname + '.disqus.com/embed.js'; (document.getElementsByTagName('head')[0] || document.getElementsByTagName('body')[0]).appendChild(dsq); })();