Skip to main content

WANITA DAN BAJU TANPA LENGAN

Assalamualaikum...



sapa suka tengok ketiak??
tengok ketiak sendiri suka la..
ketiak orang???uwekk..nak muntah..

Biasanya kalau makan kat luar selera aku akan terputus
dengan kehadiran 0rang2 yang suka pakai baju tak de lengan nih..
tak kira la lelaki ke perempuan..
walaupun dia tak angkat ketiak dia dan tayang kat aku,
tapi bila ternampak je orang pakai baju tak de lengan
terus tak selera nak makan.

..
Yang pakai baju tak de lengan nih
boleh kata semua kaum pakai..
cina india,melayu..dan apa jenis kaum pun..
lelaki pun pakai perempuan pun ramai pakai..
bezanya haram dengan tak haram je..

Sebenarnya orang gemuk tak sesuai pakai baju tanpa lengan ni..
terutamanya wanita.
baju tanpa lengan akan mendedahkan bahagian lengan wanita yang besar.
wanita akan kelihatan lebih gemuk.
yang nampak kecil cuma pinggang nya sahaja
sebaiknya pakai baju berlengan yang mempunya jalur
atau pun yang tidak mempuna renda dan corak yang melampau..

Untuk lebih nampak anggun bergaya
pilih baju dengan lengan yang tirus dihujungnya..
ataupun yang berbutang di  tangan.



Jika wanita mempunyai saiz payudara yang besar,
memakai baju tanpa lengan adalah tidak digalak kan
kerana dia akan mendedahkan aset wanita tersebut.
tak percaya??tengok ni..



korang rasa lawa tak ??
kalau kaki kipas artis ni pakai kain buruk pun dia kata lawa.
pereka fesyen sekarang suka bagi tips tak betul pada orang ramai..
"jika gemuk,kurangkan kain"
kalau diperhatikan itu lah prinsip pereka2 fesyen sakarang ni..

sekian..

Comments

  1. zara pakai time tdo jer.. hoho

    ReplyDelete
  2. sy pakai bila nak tidur je....hheee.... tak suka laki pakai baju takde lengan...wek..

    ReplyDelete
  3. Assalamualaikum Diana

    kalau lelaki lagi tak sesuai...nampak berserabut...he he

    ReplyDelete
  4. sendiri nk pakai baju xde lengan pun x selesa.. apatah lg tgk org lain pakai.. adeh..

    ReplyDelete
  5. Saya suka pakaikan Luth dgn baju takde lengan. Sbb saya saspek, baby akan comel kalo pakai sleeveless. Tapi.... wanita, tak kira la gemuk ke kurus... putih ke itam, tolong laaa...

    ReplyDelete
  6. Sesetenagah wanita saja-saja nak tayang asetnya kat orang lain. Macamlah dia sorang saja di dunia ni ada aset tu, tak malu betoi.....

    ReplyDelete
  7. dunia dah terbalik...zaman ni...janji dedah2 cantik la...walhal yang mahal tu kita sorok2...kan..

    ReplyDelete
  8. =.=''' xfaham la fesyen sekarang... pakai tunjuk kat suami dahlah.. kalo bulu ketiak tu tak cukur, muntah hijau!

    ReplyDelete
  9. kalu ketiak tu cantik putih berseri tak apa jg.. ni???

    ReplyDelete
  10. pendek kata kan bagus kalo tutup aurat kan :)

    ReplyDelete
  11. Pakaian kurang kain tu dah macam pakaian orang dizaman batu pulak rupanya...

    ReplyDelete
  12. nak2 lagi lelaki yg berbulu ketiak pakai baju xde lengan... muka ensem pun tetap nampak geli tau...

    ReplyDelete
  13. pakai je baju yang berlengan..tak menganggu pemandangan orang lain.kalau sesuai ngan dia tak pe jugakkan

    ReplyDelete
  14. suka pakaikan anak dgn baju takde lengan...lebih2 yg no 2 tu. nampak tough. kalau abang yg pakai...nampak kurus sgt

    ReplyDelete
  15. macam satu kebanggan bila mereka pakai macam tu.. padahal tak sedar baju tak cukup kain..

    ReplyDelete
  16. Anak perempuan saya pun tak suka dah pakai baju takde lengan, malu katanya..

    ReplyDelete
  17. duk dlm umah pun tak suka pki bj tanpa lengan..malu..apatah lg kat luar..aurat..

    ReplyDelete
  18. haha..duk kat umah sedap la pakai. ekon semulajadi.

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …