Monday, 20 January 2014

MAKAN DI LUAR

Assalamualaikum...



Suka makan di luar??
Aku bukan jenis yang suka makan kat luar.
makan kat kedai atau restoran atau kat mana2 je
biasanya kalau boleh aku akan elak kan..
macam mana pun makanan rumah jugak yang aku suka.
tapi kalau terpaksa dan itu je yang ada tak pe la..
Aku makan jugak...

Sejak dulu lagi memang aku lebih suka makan kat rumah.
lagi2 kalau restoran maknaan segera lagi la aku kurang gemar..
tambah pulak menu utamanya ayam..adoi..
makan jugak la,dah orang belanja..syukur..

Sejak dulu lagi memang tak suka makan kat luar..
masa belum ada anak dulu,
bila nak keluar jalan2 je aku makan la dulu..
nanti tak de la gaduh nak berenti makan ..

lain pulak bila dah ada anak ni..
bila nak keluar nak siapkan anak2,
tak sempat nak makan dulu..

lepas tu bila jalan2 mula la anak2 ajak makan..
nak tak nak masuk jugak la makan..
tak kan nak duduk saja tengok anak makan..kan??
oder la jugak untuk tekak sendiri..
makan le kita...

lepas tu balik je rumah ,
makan lagi..baru puas..
cemana pun makan kat rumah jugak yang sedap..
mungkin sebab masa masak tu
aku betul2 masak untuk makan..
bukan untuk buat untung..
hahahaha...paham dak??

tak paham tak pe la..

sekian...




17 comments:

  1. yang pasti lagi bersih makan dekat rumah ni
    kalau saya pula, suka betul kalau suami dok ajak makan
    dekat luar. sebab apa?
    rasa macam relaks, tak kelam kabut balik kerja nak terus masak
    hehe...tapi tu saya la =)

    ReplyDelete
  2. kita sdiri masak, kita tau apa yg kita masak. kita tau apa yg kita letak.. mknn kat luart ni kdg2 xbersih then xtau durg bubuh apa dalam mknn tu.. huhu

    ReplyDelete
  3. diakui selalu mkn luar...sbb mls memasak. tp kalu tiba mood rajin, sanggup blk waktu tghari utk msk ;-)

    ReplyDelete
  4. fiza pun tak suka makan kat luar melainkan takde pilihan atau teringin..lebih suka masak kat rumah puas hati dan lebih untung kan kak :)

    ReplyDelete
  5. haha...mish pulak, kalau dah cadang nak keluar, memang makan kat luar je la. tapi kadang2 tu suami lg suka makan kat umah. cuma bini ni haaaaa, malas sikit nak masak. kah3.

    ReplyDelete
  6. betul bila kita masa sendiri.. kita yang nak makan kita akan masak paling terbaik yg kita mampu.. tapi bila kat luar orang masak dia akan masak paling cepat yang boleh :D

    ReplyDelete
  7. masak dgn penuh kasih syg kekdahnye.. +, klu bnyk mase y not masak sendirik je kn.. lg better dr mengtapau. tp, klu yg xberape cukup mase tu, terpakse la kot.. hu3..

    ReplyDelete
  8. Makan luar bila dah tak sempat nak masak atau berjalan ditempat lain...

    Yang lebih baik menikmati masakan sendiri tu...

    ReplyDelete
  9. sama la kita. sejak akhir2 nie je makan kat luar..huhu

    ReplyDelete
  10. mkn kt umh tjamin kebersihannya..dan mstlah krg pngunaan pak ajinamoto...klu kt kdai, xtau la bape kilo dia taruk..hihi..tp tu yg sedappp tuuu..hihi

    ReplyDelete
  11. Assalamualaikum Diana

    yang pasti kat luar tu banyak ajino moto

    ReplyDelete
  12. sekali sekala mkn kat luar ok je kot.. hehehe

    ReplyDelete
  13. Rasa makan kat rumah pun ok,, makan dengan kawan2 kat luar pun ok. :)

    ReplyDelete
  14. jika kerap mkn luar pun... lama2 tekak rasa dah takleh terima dah... last2 masak sendiri jugak yg puas.. lg2 hubby ngan anak pandai ambik hati.. memuji kunun sedap masakan mama.. kiki... semangat u nak masak.. haha

    ReplyDelete
  15. Saya juga tak suka makan di luar. Paling benci bab menunggu makanan siap, ada yg berejam2 baru siap... Biasanya saya cuma makan di luar jika travelling jauh atau bila sambut birthday anak isteri...

    ReplyDelete
  16. aiza pun jarang makan kat luar sekarang ni.. masak sendiri lagi jimat..

    ReplyDelete
  17. paham...hhee...

    tapi saya malas masak, selalu beli je... aduish...

    ReplyDelete

sila tinggalkan komen anda...:)

'; (function() { var dsq = document.createElement('script'); dsq.type = 'text/javascript'; dsq.async = true; dsq.src = '//' + disqus_shortname + '.disqus.com/embed.js'; (document.getElementsByTagName('head')[0] || document.getElementsByTagName('body')[0]).appendChild(dsq); })();