Skip to main content

JADIKAN OAT SAHABAT BAIK ANDA

Assalamualaikum....

Aku dah lama tak amalkan diet atkins..
Sejak tekanan darah rendah datang menyerang
Tak berani la nak diet gitu..
Dulu2 boleh la..
Muda lagi, dah tua ni tak berani la..

Cuma nasik je aku tak  makan lagi.
Benda lain aku makan je..



Salah satu yang aku ambik
Untuk ganti nasik ialah oat 25 ni..
Sedap ..ada buah2 kat atas dia..
Bila gigit berkeping2 oat tu kita kunyah..
Biskut ni ada gula..
Mikhail pun suka..

Dan lagi satu bila malam aku minum ini..


Boleh kata oat ni
Jadi sahabat baik aku la..
Haha...

Sedap tau
Sebab ada epal dalam nya..
Bila minum boleh gigit2 sikit epal tu..
Aku suka tambah coklat..
Hehe..

Jom2 kita jadi sahabat baik oat..
Sayangi jantuhg anda...

Sekian...


Comments

  1. dulu rajin mkn oat skrg da maleh hehehe

    ReplyDelete
  2. fiza mampu diet atkins 2 minggu je..huhu..tapi seriously oat memang sedap! boleh ganti nasi.biskut oat 25 tu pu sedap sbb banyak bijirin yang ada :)

    ReplyDelete
  3. zara blom pena mkn oat ni.. seriously.. nnti zara try.. ^^

    ReplyDelete
  4. biskut oat ni mmg sedap. saya penah beli masa promotion 3 bungkus rm10. sekejap je habis. sbb sedap.

    ReplyDelete
  5. kadang leh la makan oat. kadang2 takleh masuk >D

    ReplyDelete
  6. kadang leh la makan oat. kadang2 takleh masuk >D

    ReplyDelete
  7. kadang leh la makan oat. kadang2 takleh masuk >D

    ReplyDelete
  8. lya pon amalkan breakfast dgn oat dulu

    ReplyDelete
  9. nutri8 tu memang favourite saya, ... sentiasa ada stok

    ReplyDelete
  10. Oat memang bagus utk mereka yg ada darah tinggi. Cuma ramai yg tak suka oat sebab oat asli tiada rasa tertentu - tawar....Saya kalau makan oat saya campur lada supaya ada rasa pedas sikit....

    ReplyDelete
  11. tak suka kalau ade kismis ke buah-buahan...sbb anak-anak akan pilih2 dan biskut pulang pd kita..hehehe...

    ReplyDelete
  12. Selalu beli yang kaler hijau tu jer..yang pink tak pernah try lagi..

    ReplyDelete
  13. kdg2 blend sekali dgn epal..time rajin hehe

    ReplyDelete
  14. Jarang makan oat nie. Tak biasa.

    ReplyDelete
  15. sy minum oat segera tu... sedap gak..

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …