Skip to main content

INILAH SEBAB KENAPA LELAKI TAK MAU KAHWIN

Assalamualaikum...



Ahad hari tu tengok rancangan Melodi,
Haliza Misbun kata "zaman milenium ni wanita tak sepatutnya
tergesa2 nak kahwin.."
amboih.cakap pandai..biasa la..artis kan..
cakap je lebih..entah2 lelaki yang takut nak ambik dia buat bini..
uih..jahatnya mulut aku,...hahah

Memang lelaki ramai yang macam tu..
mereka tak suka perempuan yang suka mengawal.
nak pergi mana kena bagi tau.
lambat sampai umah kena bagitau..
sebab tu lelaki ada yang tak mau kawen..
mereka tak suka nak melapor itu ini..

nak beli apa je pun boleh..
kalau ada isteri bukan boleh sukahati beli itu ini..
kena tanya dan mintak pendapat dulu baru boleh beli..



Ada juga lelaki yang tak mau kawen sebab takut
tanggungjawab jadi berat..
sebelum ni kerja dapat gaji bagi kat mak 300
dah cukup..yang lain untuk diri sendiri.
dia takut bila kawen tinggal RM50 je untuk diri sendiri..

heheheh..



pernah jumpa tak  lelaki yang macam ni..?
dia tak nak kahwin sebab kalau bujang dia boleh makan apa je..
tetiap malam makan nasik tak de sayur..tak suka makan sayur..

nanti kalau kawen mesti isteri bising pulak..
"makan la sayur abang oi..bla..bla..bla.."
eiii..rimas nya...

Apapun..yang pasti ada lebih banyak keseronokan
dan kesenangan bila kita dah berkahwin ni..
hanya orang yang dah berkahwin je yang tahu..
jadi jangan la menolak untuk berkahwin ye..

sekian..


Comments

  1. ada jugak ek laki yg berfikiran mcm tu hehe

    ReplyDelete
  2. saya tak pernah jumpa lelaki camtu
    tapi perempuan banyak
    especially yang dah ada kerjaya sendiri

    ReplyDelete
  3. Tp if isteri yg x mkn sayur,agak2 laki bising x?haha

    ReplyDelete
  4. nak khwin tp duit xckup lg acaner kak?hahaha

    ReplyDelete
  5. Biasa yg gini perempuan. Laki2 pun ada eh?

    ReplyDelete
  6. Kawen best oooooo...sape2 lom kawen...sila kawen.....

    ReplyDelete
  7. lelaki jgn byk alasan. pompuan jgn byk songeh ;-)

    ReplyDelete
  8. kalau mish jadi lelaki, mish kawen cpt2. sonok kawen, tgk laki makan sungguh2 kalau yg bini masak. kalau kt kedai biasa2 je. tp berat xnaik2. lepas tu baju keje semua ada org gosokkan. kalau sblm ni baju tido depa pakai selai 3 hari, ni ada bini selai sehari tak pun dua helai sehari. basuh baju, lipat baju, kemas umah, tak yah pikir panjang2 dah. haha. rugii oo tak kawen.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ni semua adalah fantasi belaka. Tslde pompuan yg nak jadi hambs kpd suami.mereka sibuk nsk keje dan jaga anak. Jgn terpedaya dgn semua benda yg ckp nsk bust utk laki tapi bila dah kawin satu hapah pon yak buat.

      Delete
  9. Huhu. bab-bab melapor itu ini tu yang kadang2 merimaskan tu.

    ReplyDelete
  10. Replies
    1. Banyak kak ada pompuan taknak kawin pon ada

      Delete
  11. berkahwin ni ada rezeki nya..sampai bile nak fikir camtu kan.memang tak kahwin lah

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …