Skip to main content

INI ALASAN KENAPA SEKS SEBELUM PERKAHWINAN DILARANG

Assalamualaikum...

Masalah sosial yang satu ini macam tak tahu kat mana penghujung nya.
makin dilarang makin menjadi2..
Kenapa orang larang??
sebab banyak kesan tak elok nya..
terutamanya untuk masa depan pelaku sendiri.



Bila dah buat benda yang dilarang mula la rasa bersalah tu menghantui diri.
takut dengan dosa,takut dengan ibu bapa
yang mungkin akan dapat malu,
dan lebih menakutkan apakah penerimaan bakal suami terhadap diri pelaku.

Sebab lain ,seks sebelum nikah biasanya boleh menyebabkan ketagihan.
Sebab itu lah seks cuma boleh dilakukan dengan pasangan kita yang sah.
nak buat hari2 pun tak dak sapa nak marah.
tapi kalau buat dengan pasangan tak sah kalau mengandung cemana nasib anak tu??
tak kan nak letak kat tong sampah kan??




Lagi parah bila kelakuan kita tu jadi buah mulut orang..
kawan2 sekelas tahu yang si A ni dah pernah melakukan hubungan seks.
kan ke malu muka??nak berdepan dengan orang ramai pun rasa tak boleh.

katakan lah si pelaku berkahwin jugak dengan orang 
yang dia selalu buat hubungan seks,
mesti bulan madu depa tak seronok..
Rasa hambar ja.ye la...sebelum kawen pun dah dapat hari2..
bila dah kawen rasa dia tak de beza dengan masa belum kawen.
padahal dalam tempoh awal perkahwinan seks adalah 
antara perkara yang paling menyeronok kan..
hikhikhik!!



Ada jugak yang bila dah kawen dia selalu buat perbandingan..
dia bandingkan suami dia dengan bekas kekasih dia dulu..
mana lagi hebat,mana lagi best..
Ada jugak yang nak kan suami dia buat sama hebat macam bekas kekasih tu.
bila tak macam yang diaharapkan mula la dia nak bandingkan..
dah kecik hati suami..
bergaduh..pastu bercerai kawen tak sampai seminggu..

jadi elak kan la hubungan seks sebelum berkahwin

sekian.






Comments

  1. Teringat satu kajian tak lama dulu, sebahagian besar remaja Malaysia pernah melakukan seks, sekurang-kurangnya sekali. Kebanyakannya berlaku kerana pengaruh kawan-kawan, ada remaja yang rasa malu kerana belum pernah melakukannya...

    Hanya agama menjadi benteng gejala sosial ini...

    ReplyDelete
  2. Lg satu kalau zina tu dpt anak plak. Nasab keturunan nnt akan porak peranda. Cth boy zina girl, then dpt anak. Pastu break up. Girl zina dgn man, boy plak zina dgn woman. Pastu dpt anak lagi masing2. Tak ke pening.

    ReplyDelete
  3. Salam Diana, perkara nilah yg selalu akan runsingkan pd anak bujang akak. Seawal usia kita dah cuba latih solat dll. Selebihnya terpulang pd diri empunya bdn, samada iman tu kuat atau tidak. Pergaulan dgn kwn2 pun kena ada hadnya.

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …