Skip to main content

AWAK TENANG SAYA PUN SENANG

Assalamualaikum..


Mendung la kat sini..nak hujan.
best jugak mendung2 macam ni ..
rasa tenang je..
(walaupun kain baju ada 3 bakul tak jemur tu)

Cakap pasal tenang..
korang tau tak
buat kerja rumah seperti cuci cadar,kemas bilik,
cabut rumput depan umah,vacum karpet,
itu semua boleh buat kita rasa tenang..



masa kita uruskan kerja2 tu
kita cuma fikir untuk
siapkan kerja2 tu secepat mungkin..

jarang la kita nak pikir benda lain..kan??
kemudian bila siap je semua kerja2 tu
kita akan rasa lega dan puas hati..
badan pun jadi segar sebab
semua tu buat peluh kita keluar..

tak peraya??
mai umah aku ,tolong sidai baju dan
mop lantai...
korang rasa tenang aku rasa senang..

heheheh

sekian...

Comments

  1. hehe.. kak diana pun senang hati..buat kerja rumah pun boleh keluarkan peluh..

    ReplyDelete
  2. Bagi saya masa tidur adalah paling tenang. Pejam mata, lupa semua hingga esok pagi.....

    ReplyDelete
  3. Kat Temerloh ni hujan dari pagi tadi x berhenti... Takut juga kalau banjir semula

    ReplyDelete
  4. bila kerja semua dah siap baru tenang

    ReplyDelete
  5. betul² betul..memang rasa tenang dan lega bile kerja rumah settle.

    ReplyDelete
  6. hhaha.btul la tu.. blk keje.bg ank susu dia tdo. pi masak..basuh baju.jemur kain..basuh botol susu.rasa lega..keje dah siap..wlupun pnt kje..

    *x amik la gbr dgn mia tu.mcm segan je sbb x knl sgt.hihii

    ReplyDelete
  7. hehehe... betoi ... hihi...

    ReplyDelete
  8. biasanya lpas buat keja tu semua badan rasa nk rehat, malas dh nk masak bli lauk boleh?

    ReplyDelete
  9. Setuju dengan sis. Selagi semua benda tak siap. Selagi tu rasa tak tenang.

    ReplyDelete
  10. sy OT harini.kain sebakul tu nk basuh.huaaaa sgt x tenang.hahaha

    ReplyDelete
  11. hehe...hampir tertipu ciktom..hebat betul kiasan akak...

    ReplyDelete
  12. Bagi alamat....den nak mencari ketenangan ni....

    ReplyDelete
  13. Haha... kalu siap mmg rasa besh sgt.. lg2 besh kalu org lain tolibg buar... kagkah

    ReplyDelete
  14. satu jer nak komen....hitam x sesuai ...hehe

    ReplyDelete
  15. tak peraya = takpe + jom pi raya :P

    haha betul selagi tak buat semua keje tu.. rasa macam satu bebanan.Problem saya time nak mula je..alahai malasnya, tapi bila dah buat eh eh baru pukul 10 pagi?haa cenggitu la :D

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …