Skip to main content

25 FAKTA TENTANG WANITA

Assalamualaikum,..



Bagi lelaki ,wanita ni susah nak paham perasaan nya..
dan kaum wanita ni susah nak paham orang lelaki.
ha..paham dak??
Kalau  nak kenali wanita apa kata baca 25 fakta yang
patut anda tahu pasal wanita..

1-Ciuman yang paling disukai wanita adalah di kening. Selain merasa disayangi dan dicintai, wanita merasa dimanjakan dengan ciuman yang tidak penuh nafsu ..

2-lelaki yang sentiasa serius buat wanita cepat bosan.

3-Wanita tidak menyukai lelaki yang bercakap kotor dan kasar.

4-kalau jatuh cinta susah untuk wanita tersebut nampak apa2 keburukan pada lelaki tersebut

5-sebenarnya wanita tahu cara mengawal emosinya.

6-Seks bukan keutamaan seorang wanita

7-Wanita tidak suka pada lelaki yang suka berpura-pura dan berbohong.

8-Wanita memang suka pada lelaki yang berwajah tampan, tetapi kalau badan nya terlalu tampan ,wanita tak suka.(contoh:badan seperti ahli bina badan)

9-Wanita tidak selalunya memerlukan nasihat, tetapi lebih suka jika orang lain mendengar luahan hatinya

10-wanita lebih suka kalau lelaki yang berani bertanya dan mengenal dirinya secara terus.bukan melalui kawan2 nya.

11-Wanita memang tidak pernah melupakan bekas kekasihnya, tetapi wanita tahu siapa lelaki yang sepatutnya ada di hatinya.

12-perkara yang paling diinginkan wanita dari seorang lelaki ialah mencintAi nya setulus hati.

13-Kalau wanita sedang marah, berikan dia sedikit waktu untuk sendirian, cuma perhatikan dari jauh jangan sampai dia merasa diabaikan atau anda sampai tidak peduli perasaan nya..

14-Wanita tidak pernah tidak suka pada kejutan romantik.

15-Tidak semua wanita suka ayat puitis, tetapi cukup sekadar ungkapan "saya rindu awak" untuk mencairkan hatinya

16-Wanita juga suka rambutnya dibelai atau kepalanya diusap lembut.

17-Wanita memang makhluk yang manja, tetapi mereka juga boleh berdikari.jadi jangan pandang mereka sebelah mata.

18-perkara lain yang buat wanita tersentuh adalah pandang tepat pada matanya, tanpa mengucapkan apa2..

19-Wanita suka mengingati tarikh2 penting di dalam hidupnya.

20-Wanita memang suka berbelanja.

21-kebanyakan wanita memang suka bergosip

22-semulajadi,wanita suka membebel

23-Wanita lebih suka jika dia dipuji cantik ketika tidak memaki apa2 alat solek.

24-Wanita mudah memaafkan tetapi susah untuk melupakan.

25-Bila marah wanita suka menunjuk kan perasaan tersebut dengan menukar gaya penampilan nya. (contoh:potong rambut,makan banyak,tukar warna kuku,pakai seksi,tak mau make up)

setuju tak???

sekian...

Comments

  1. PM selalu cium dahi , dah dekat dengan kening dah tu...hehe

    ReplyDelete
  2. Semua betul. Hehehe... yang penting kita boleh beranak!

    ReplyDelete
  3. suami2 harus faham...wanita mmg suka berbelanja..ianya bagaikan terapi hehe

    ReplyDelete
  4. Indahnya menjadi wanita..kaum lelaki kena amek tahu ni :)

    ReplyDelete
  5. ciktom stuju cuma no 14 tue ciktom suka je kalau dpt kejutan romantis..hehe

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …