Skip to main content

UCAPAN HARIJADI IQRAM DINZLY BUAT PEMINAT SALAH FAHAM

hari ni harijadi Fauziah Gous..
ada tengok kat insta suami dia buat suprise
bawak dia gi diner kat mana entah..
siap tutup2 mata lagi..
romantik giler...

Selain tu ada baca ucapan hari jadi dari Iqram Dinzly ni..

Biar masa berlalu..tidak bermakna aku melupakan jasa mu. Aku bukan insan yg mudah mguburkan sillaturahim. Cuma aku perlu akur , kau adalah isteri si dia. Selamat hari lahir @fouziahgous . Semoga Allah memberkati kehidupanmu. #111213

sebenarnya ucapan biasa je..
tapi ramai pulak yang tak paham isi ucapan tu..

klik gambar bagi jelas


siap ada yang cakap suruh bersabar la..
suruh carilain la..
entah apa2 je..padahal orang tu ucap selamat harijadi untuk seorang sahabt..
hehehe..macam2 depa nih..


tapi ada satu komen tu yang buat Iqram marah sangt..






korang rasa cemana??bincang kan..ekekeke..

Tapi kan..dia ni memang salah sorang artis yang tak boleh ditegur..kalau boleh dia nak dipuji je..ekekek

sekian...

Comments

  1. dah namanya artis....semua org skodeng...buat apapun tak pernah puaskan hati org...

    ReplyDelete
  2. perempuan tu pon tiba-tiba nak tegur cmtu #dah kenapa??

    ReplyDelete
  3. ada betol ada slhnya kan.. satu2 teguran tue mesti ada lemah lembutnya.. jgn terus sound direct kan :)
    mmm yg terima teguran sure la marah, klau berhemah insyaALLAH diterima

    ReplyDelete
  4. xpe2...yang penting untunglaa yang tegur tu sbb iqram dizzly balas.. hehe

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …