Skip to main content

TiDUR DENGAN MAYAT BUKTI SAYANG ISTERI



Cinta sejati sehidup semati....itu yang ditunjukkan seorang lelaki dari Vietnam ini dengan tetap menyimpan jasad isterinya sehingga bertahun-tahun.



Le Van,yang beasal dari  Quang Nam, Vietnam yang kehilangan isterinya pada tahun 2003. Dia mengaku tidak noleh tidur tanpa memeluk isteriny malah dia  pernah tidur diatas kubur isterinya selama 20 bulan diawal kematian isterinya.



Tapi akibat kehujanan dan  kehujanan dan kesejukan dek angin angin malam. dia memutuskan untuk menggali terowong di dalam kubur untuk tidur bersama isterinya.

Anak-anak Le Van yang cemas mendengar rancangan  gila ayahnya mencari cara untuk menghentikan ayahnya. Walaupun mereka tahu bahawa ayah sangat mencintai ibu mereka, perlu ada cara lain untuk membuat kan ayahnya tenang dan boleh tidur berpelukan dengan ibunya.



Tahun 2004, mayat isteri Le Van yang sudah tinggal tulang dibungkus dalam potongan kertas dan  tanah liat, pada wajahnya dipasang topeng  wajah, dan sejak itu Le Van  tidur memeluk mayat  isetrinya.

Suatu hari, seorang wartawan dari surat khabar NGuoi Lao Dong, mengunjungi rumah Le Van. Dia terkejut melihat patung yang menyeramkan yang di dalamnya terbungkus tulang istri Le Van.



Le Van bercerita panjang lebar tentang perasaannya pada isterinya itu , dan usahanya agar mereka sekeluarga dapat terus bersama-sama. Usaha Le Van ini juga dilakukan kerana dia menganggap bahawa dulu dia bukan manusia, dan untuk menjadi manusia, dia harus berlatih dan melakukan kebaikan hati.

Kerajaan pemerintah yang mengetahui perkara ini  mendesak Le Van untuk mengembalikan tulang  isterinya dan menguburkannya semula. Namun kerana  alasan cinta, Le Van menolaknya.



Le Van tetap berkeras untuk terus tidur bersama mayat isterinya sampai ajal menjemputnya.

##Dok kat kampaung yang ramai makcik2 boleh la kata cinta..cer dok kat pekan besaq..tengok amoi2 lain komperm lupa terus kat bini.hehehhe

Sekian..

Comments

  1. mak aii...mcm ni pun boleh..mental ni...selalu mcm ni sebab dia x leh terima wife dia mati...

    ReplyDelete
  2. Pnh dgr cite ni. Dah lama, kan? Apa jdk agaknye skg ni eh?

    ReplyDelete
  3. kene pergi kaunseling ni.huhu..kesian jugak pun ada.

    ReplyDelete
  4. Hai kak diana, lame tak menjengah ke sini, sibuk sgt lately :-)
    Syukurlah kita beragama Islam, ada pegangan, jenazah wajib disempurnakan dan dikebumikan... suami pula kena redha dgn kematian isteri... Kalau dah jadi macam ni, takut pulak nengoknya... huhu...

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …