ZUL MUHAMMAD

BUAT TAPAI TANPA PANTANG LARANG

Assalamualaikum...


Ada yang tanya kenapa banyak sangt post pasal artis kat blog ni sekarang??
hahaha..gelak dulu..
sebenarnya itu je yang sempat aku buat..
tak payah nak karang2 ayat sangt..letakgambar je cukup..
nampak tak betapa malasnya sibuknya aku sekarang??
Minggu lepas sibuk dengan kenduri..
sampai dekat seminggu tak tulis blog..
sudahnya dari CPUV ada 8 sekarang tinggal 2 je..
sedih..

Sebenarnya nak citer pasal benda ni..
Tapai..aku buat selasa malam..tadi jam satu baru buka .
tengok2 jadi...suka sangt...
buat setengah kilo je..
ragi guna suku je..



Pulut tu bukan kukus.aku cuma tanak je dia..
macam tanak nasik tu..
lepas tu sejuk kan sampai betul2 sejuk dan ratakan ragi kat pulut tu,.
kena betul2 sejuk baru buh ragi..kalau tak,memang tak jadi kot..

pantang larang tak de..jangan la percaya ye.
aku buat tapai ni dalam keadaan Mikhail dok merengek..
maisara dok ngusik adik dia..

Bila dah siap ni masuk kan dalam peti sejuk,..
jap lagi suami balik boleh makan sama2..


sekian..

Post a comment

13 Comments

  1. tapai?
    shark kureng sket..
    kalau pulut beres..
    hehe..
    sdap jugak gak pulut time musim2 hujan nie :)

    ReplyDelete
  2. Tapai pulut...saya suka!
    Pandainyaaa dan rajinyaa diana buat. :)

    Psst..pantangnya...jangan malas! Mmg tak jadik.

    ReplyDelete
  3. Sedapnya tapai pulut. Fav ni Diana. Tp skg tgh preggy. Tak berani lak makan.

    Kenduri ape tu? Kenduri kawen ke?

    ReplyDelete
  4. my mil pun sgt sker wat tapai esp tapai pulut.

    ReplyDelete
  5. kalau pntg larang kt sya ni kalau buat tapai pulut ni pompuan yg bendera merah jgn duk dkt..nnti tak jdi..haha..

    ReplyDelete
  6. dulu-dulu orang ckp kalau buat tapai tak boleh bagitau orang kan? hihi.
    hm.. tu la pelik jgk nape buat tapai nk pantang mcm2

    ReplyDelete
  7. sedap makan tapi sejuk²..ohh camtu je ye buatnya..

    ReplyDelete
  8. emmm... kalau hari raya byk tapai... hihi

    ReplyDelete
  9. PERCAYA tak Myra xpenah makan tapai + tak reti makan :D

    ReplyDelete
  10. yummyyy hehe...Salam blogger ya...
    Best Regards,
    Ahli SEO

    ReplyDelete
  11. yummyyy hehe...Salam blogger ya...
    Best Regards,
    Ahli SEO

    ReplyDelete

sila tinggalkan komen anda...:)