Monday, 30 December 2013

ENTRY 16 SAAT

Assalamualaikum...



Tahun 2014 nanti aku akan kembali menulis 
lebih banyak tentang tips2 dan 
perkongsian pendapat macam tahun 2010-2012..
tahun 2013 aku terpaksa tulis pasal cerita2 
kat luar negara atau cerita artis
sebab masa untuk menulis dan berfikir pasal tips2 ni terbatas..
bagi yang ada anak kecil mungkin paham..kan??



Hubungan dengan rakan blogger pun dah macam 
renggang sikit sebab dah lama tak blogwalking...

Jadi tahun 2014 nanti kita 
bersama-sama semula berkongsi cerita dan pendapat..

harap2 tak de la blogger yang dah buang 
url blog aku kat bloglist dia..

kalau ada yang buang tu 
sila masuk kan balik..
INI AMARAN!!!!


hehehee...

sekian..




JUSTIN BIEBER BERSARA DARI DUNIA HIBURAN


Justin Bieber pernah merasa berada di puncak populariti.. Dia mempunyai berjuta peminat yang menyokong setiap langkahnya hingga menjadi seorang artis terkenal. Pada hari krismas yang lalu, Justin mengumumkan kepada dunia bahawa dia akan bersara dari dunia hiburan.

Berita  ini juga mengejutkan banyak pihak. Walaupun di bantah oleh pengurusnya, Scooter Braun, Justin tetap mengeluarkan kenyataan untuk bersara. Dia menulis status yang mengatakan bahawa dia akan bersara di laman  Twitter.




Diajuga menulis tentang kekecewaannya kepada media yang selalu  menulis cerita yang tidak betul tentang dirinya. Sebelum ini rancangan persaraan Justin Bieber ini sudah diluahkan ketika dia melakukan sesi temubual dengan sebuah  stesyen radio di Los Angeles.

Scooter Braun mengatakan  Justin memerlukan waktu untuk berehat. Sejak usia 12 tahun, Justin tidak pernah berhenti bekerja, sehingga dia memerlukan waktu untuk bersama keluarganya.

Tidak lama kemudian Justin sekali lagi membuat kejutan . Menurutnya, dia sedang mabuk ketika menulis status yang mengatakan bahawa dirinya ingin bersara. Ini bukan pertama kali dia memakai alasan mabuk sebagai menutup keterlanjuran nya

sumber:vemale
.

Sunday, 29 December 2013

INI LAH KEKASIH ADIRA

Assalamualaikum...

Orang lain mungkin dah tahu..
tapi aku baru tahu semalam..hahaha..
kekasih Adira tu,kulit putih macam dia jugak..
nampak sepadan la depa..

Kulit dia kan putih merah ..cantik kan??
entah apa la yang dia guna..
ada orang kata dia guna Aurawhite tu kan??
tapi pernah baca kat insta dia kata dia tak guna
pun produk tu..
entah la..tapi kulit dia memang cantik..

Tengok kekasih dia pun putih macam dia..
tinggi pulak tu...kekasih dia ni nama Shahrul Nasrun..
president  1malaysia Youth movement..

jom tengok gambar Adira dan kekasih nya.Nasrul..
gambar lama ni..








putih kan??suka sanagt tengok Adira ni sebab dia lawa..
semoga dia dan kekasih nya kekal sampai bila2.


sekian..

Friday, 27 December 2013

PELAKON AZLEE KHAIRI CARI STOKIS UNTUK PRODUK PENJAGAAN KULIT KELUARAN SYARIKATNYA

Assalamualaikum...




Kebanyakan artis wanita sekarang ni ada yang dah mula berniaga produk kecantikan..antaranya Nora danish,Azza Elite,Zarina Zainuddin dan ramai lagi.Artis lelaki pulak memilih produk kesihatan .anataranya Mawi dan Shuib.Tapi berbeza pulak dengan Mr.Arrogant ,Azlee Khairi yang memilih produk penjagaan kulit sebagai produk perniagaan diibawah nama Syarikatnya AK ARROGANT ENTERPRISE.


Produk tu  katanya akan dilancarkan pada 19hb januari 2014 bersempena dengan harijadinya.Buat masanya ni dia tengah mencari siapa2 yang nak jadi stokis untuk produk penjagaan kulit tersebut.bagi yang berminat ,baca dulu pengumuman yang di buat oleh Mr.arrogant di laman Instagram milik beliau..**


Bagi sesiapa yang berminat untuk menjadi stokis, mobile stokis atau pengedar bagi produk saya, insya'allah boleh berhubung dengan alamat atau menghubungi nombor pihak pengurus yang mewakili saya, ribuan terima kasih kepada semua peminat diatas sokongan anda semua.

Jangan lupa untuk menjadi sebahagian daripada jemputan pada hari perlancaran produk saya bersempena dengan menyambut hari lahir saya pada 19 Januari 2014. 

Alamat Pejabat Urusan 

NO 22, JALAN TSB 3, 
TAMAN INDUSTRI SUNGAI BULOH,
 KOTA DAMANSARA, 
47000 SUNGAI BULOH, 
SELANGOR D.E 

TEL. OFFICE -
0361519910 +601121172466 ( Dian ) 
+60176541101 ( Yati ) 
+60177713468 ( Syafiq )

 mr.arrogant2u@gmail.com ** segala urusan dan maklumat akan dirahsiakan oleh pihak pengurusan yang telah dilantik oleh Azlee Khairi. Terima Kasih 

*************

Semoga Azlee  Khairi berjaya berjaya dalam bidang perniagaan seiring dengan kerjaya lakonannya.

sekian

SUAMI ISTERI BATALKAN PERCERAIAN KERANA TANDAS


Zaman sekarang macam-macam punca boleh sebabkan perceraian..Tandas tak senonoh pun boleh jadi punca..ye la..lalu ke kita hari2 nak mengadap tandas yang tak sempurna.kalau kotor boleh dibersihkan.tapi kalau tak sempurna cemana pulak.tak berdinding ke,tersumbat ke..susah kan?

Macam kisah yang berlaku di India ni..Wanita bernama Savita Malviya (27 tahun),Dia membatalkan perceraian setelah suaminya berjanji akan membaiki tandas rumah mereka.Savita bertekad pulang ke rumah orang tua bersama dua anaknya setelah tandas dirumah mereka rosak 3 tahun lalu.

Suaminya Devkaran (30 tahun) tidak melakukan apapun sewaktu tandas di rumah mereka rosak. malah dia meminta isteri dan anak-anak nya membuang air di mana2 sahaja. Savita menganggap itu adalah perkara yang sangt memalukan.Dia tidak tahan dan akhirnya memilih untuk  berpisah.

Aku agak tandas depa gini la rupanya nanti
Namun, pasangan dari  Mundlaana, India ini tidak lama lagi akan kembali bersama semula selepas Devkaran berjanji akan mengubahsuai tandas dirumah mereka supaya lebih baik . Dia berjanji tandas itu akan siap sebelum 10 januari tahun 2014. Isterinya bersetuju asalkan tandas rumah mereka di baiki.

#bertemu dan berpisah hanya kerana tandas..heheh..

sekian..

TIPS MENJAGA PENSIL EYELINER

Assalamualaikum..





Aku ada sebatang je Eyeliner..tu pun dah kemetot..
Eyeliner tu hadiah dari Myra J.
lama dah tu..dari tahun lepas kot..
jarang pakai..pakai time nak keluar je..
Walaupun dia dah kemetot tapi aku suka ..
sebab lebih kemetot lebih senang nak pegang dan guna.

Aku ada cara sendiri untuk jaga eyeliner..
ada tips supaya masa kita letak kat mata ni dia tak patah..
bila patah tu yang tak best..dah kena asah dia.
kerap sangat asah cepat la dia habis.

salah satu cara yang aku buat..
sebelum make up aku letak eyeliner kat
dalam peti sejuk..kat bahagian sejuk beku tu.

sempat la mandi dulu,
nak pakai bawak keluar je dan
dia dah keras sikit kan..
boleh la guna..
dulu akuada satu yang macam ni..tapi dah tamat riwayatnya sebab maisara boh kat mata bear dia.

lagi satu jangan asah guna pengasah pensil.
guna pengasah khas dia tu..
sebab dia kan lembut..
Bila asah guna pengasah pensil atau pisau,
isi dia tu terbuang banyak ,rugi je..

ok..tu je..

sekian...

5 SELEBRITI INI DIKATAKAN MENYEMBAH SYAITAN

Assalamualaikum...

Lady Gaga

1-Peminat Lady Gaga mesti ramai kat Malaysia ni.Di sebabkan imej yang pelik kedatangan dia di malaysia tak pernah dialu2 kan dan sering di bantah banyak pihak

Dikhabarkan juga  imej dan aksi peiknya ini merupakan salah satu utusan syaitan.Bukan saja di malaysia,Lady Gaga juga pernah dibantah untuk mengadakan konsert di beberapa negara dengan alasan yang sama.



John Lenon

2-Siapa yang tidak kenal John Lenon? Lagenda The Beatles ini juga dikhabarkan seorang pemuja syaitan
Dia pernah memberitahu The Beatles adalah sebuah  band yang lebih hebat dari pada Tuhan. Disebabkan itu dia menerima berbagai2 kecaman



Madonna
3-Madonna dikatakan pemuja syaitan di sebakan banyak aksi kontroversinya. Tahun 2009 , Madonna dikecam kerana bertegas mengadakan konsert di Poland dan bertepatan dengan hari  keagamaan di sana.Kerana itu,ragmai yang beragama Katolik mengadakan demo sambil membawa sepanduk yang mengecam Madonna.



Marilyn-marylin Manson

4-Penyanyi rock  ini  pernah tersenarai sebagai selebriti paling hodoh. Make up nya yang begitu tebal seakan menutupi jati dirinya. Pada tahun 1996 , Marilyn sempat satu pengakuan yang mengejutkan peminat2 nya

"Aku berharap aku diingat sebagai orang yang mengakhiri kekristianan," katanya pada Majalah Spin terbitan ogos 1996 . Ada juga yang mengatakan kenyataan nya itu disebabkan dia menyembah syaitan.



Mick jagger
5-Vokalis band Rolling Stones ini juga dikatakan seorang pemuja syaitan. Legenda rock 'n roll ini pernah melancarkan  album yang berjudul Sympathy For The Devil pada tahun 1969 .

Album ini dikecam banyak pihak dan dituduh menjadi salah seorang pemuja setan hanya disebabkan tajuk album nya yang kontroversi.

sekian...


sumber:vemale

Thursday, 26 December 2013

PERHATIAN UNTUK PENJUAL-PENJUAL TUDUNG ONLINE

Assalamualaikum...




Entry pendek je nih..
cuma nak pesan...

Kalau korang nak jual tudung secara online..
penting untuk ambik model yang cantik yang nak
gayakan tudung tu ..

Orang cantik pakai tudung kaler kusam pun cantik..
tapi kalau orang tak cantik..
dia pakai tudung cantik cemana pun..
tudung tu tetiba nampak tak cantik..

Ini hakikat..
jangan nak sangkal..

Kita tengok gambar tudung tu...
kita kata "cantik la kalau pakai tudung ni.."
otometik kita akan rasa nak beli..
sebab kita tengok dia pakai cantik..

sebab tu kadang2 kita beli tudung ada yang kita tak pakai pun..
sebab.."tengok kat gambar tu cantik..
bila dah pakai nampak serba tak kena la..
malas la nak pakai tudung ni.."


susah2 sangat guna je patung..
patung kan cantik...


sekian...

Wednesday, 25 December 2013

SENARAI PEMAIN BOLASEPAK SELANGOR MUSIM 2014

Senarai pemain 2014



Friday, 20 December 2013

2 PENGASUH DI TAHAN DERA KANAK-KANAK

Assalamualaikum...


2 orang pengasuh di sebuah pusat asuhan kanak-kanak  di Vietnam, ditahan polis setelah kamera sisi tv berjaya merakan mereka mendera kanak-kanak di pusat asuhan tersebut.



Menurut 2 pengasuh tersebut yang dikenali sebagai Le Thien Ly dan Le Thi Dong Phuong,ketika waktu makan mereka terpaksa memaksa kanak-kanak untuk makan jika tidak kanak-kanak tersebut tidak mahu makan.Namun setelah di teliti video rakaman tersebut apa yang mereka lakukan lebih dari sekadar memaksa kanak-kanak untuk makan.


Kanak-kanak ini ada yang menangis ketakutan kerana diperlakukan dengan kasar dan agak tidak berperikemanusian.Apa yang lebih mengejutkan lagi terdapat satu rakaman video menunjukkan salah seorang pengasuh ini memasukkan kepala kanak-kanak ke dalam bekas air secara paksa.


#tak ada orang lain yang lebih memahami anak-anak kecil selain dari ibu bapa sendiri.sebab itu bila kita nak keluar bekerja kita kena pastikan anak kita berada ditangan orang yang betul..

sekian..

Thursday, 19 December 2013

INI DIA PENGGANTI PAUL WALKER UNTUK FILEM FAST AND FURIOUS 7



Kematian Paul Walker november lalu membuat kan Universal Studio berusaha keras mencari pengganti Paul.Mereka tetap mahu watak Brian O'Connor ada di dalam Fast and Furious 7.hasilnya pengganti Paul Walker kini telah ditemui.siapa lagiyang paling sesuai kalau bukan adik kandung Paul walker sendiri iaitu Cody Walker.




walaupun tidak sehebat abang nya,pengalaman Cody dalam bidang lakonan jugak tidak perlu dipertikaikan lagi kerana dia juga kerap menjadi stuntman dalam beberapa buah filem.

sama kan..tapi beza umur mereka 15 tahun..

kata putus masih belum disah kan oleh pihak Universal Studio dan mereka masih meneliti beberapa perkara.tunggu saja keputusan rasmi dalam masa terdekat.

sekian..

WAJAH KEKASIH RANDY PANGGALILA SEIRAS ELFIRA LOY

Assalamualaikum...



"Muka kekasih Randy sama macam Elfira Loy.."
itu kata ramai peminat Randy..
Tapi aku tengok macam tak sama pun..
yang sama cuma bentuk wajah nya je kot..

jom tengok sama tak muka Michella Putri ni dengan Muka Elfira Loy..






Tapi..betul ke ni kekasih dia???


sekian..

Wednesday, 18 December 2013

KETAHUI PUNCA KENAPA ANDA DAN PASANGAN DIBENCI ORANG



Orang yang sedang dilamun cinta memang perangai nya tidak2 sikit.heheh..maklum la..tengah mabuk..kan??jadi orang yang memandang ni kadang2 kena sabar je la..nanti kalau kita tegur dah dikatanya kita ni dengki .tak boleh tengok depa bahagia.

Pada adik-adik yang tengah mabuk kepayang bercinta tu,tak de nye orang nak dengki dengan ampa...ada sesetengah perangai ampa tu yang buat orang meluat ja..nak tau apa??meh kita tengok.ada tak salah satu ni yang ampa ada buat??



TAK MAU KELUAR KALAU KEKASIH TAK IKUT SERTA

Ke mana-mana selalu berdua,tak boleh dipisahkan lagi . Awal-awal memang la orang kan kata "sweet nya..."tapi lama-lama orang neluat dan bosan.. Tambah-tambah pulak bila orang ajak kemana-mana mesti tak nak sebab kekasih tak ikut sama..

SEMUA JEMPUTAN DIANGGAP JEMPUTAN UNTUK BERDUA

Bila ada kawan-kawan jemput ke majlis atau ke sesuatu tempat mesti korang pikir itu jemputan untuk korang berdua.padahal dia ajak ko sorang je..kalau macam tu selamanya mesti kawan-kawan lain rasa malas nak jemput. kadang2 kehadiran orang "asing" akan buat orang lain tak selesa

SELALU MENGGUNAKAN PERKATAAN 'KAMI'

Setiap kali orang tanya pendapat mesti nak gunakan "kami".Apa pendapat awak tentang  restoran tu."kami tak suka makan kat situ..Manap kata gulai dia masin.Nasik lembik.kami berdua lebih suka makan kat Nandos ja" .nak jugak cerita pendapat kekasih dia.. Jika orang lain tanya pendapat ,jawab la mewakili diri sendiri..bukan mewakili pendapat pasangan kekasih.

BERMESRA KETIKA ORANG LAIN SERIUS/
KERAP BERMESRA DIDEPAN KAWAN-KAWAN

Ini adalah kelakuan yang betul-betul boleh buat orang menyampah pada kita.Contohnya bila kawan-kawan berbual perkara yang serius boleh pulak ampa berdua dok gelak-gelak cuit sana cuit sini. Ini seperti tidak menghormati majlis dan orang lain di sekeliling kita.

RAJA DAN RATU DRAMA DILAMAN SOSIAL

 Orang lain mesti bosan dan jemu dengan status-status mesra setiap 10 minit sekali dengan kekasih. bukan time mesra-mesra je orang nyampah, time bertengkar pun orang nyampah jugak.."semalam sayang la,rindu la..hari ni lawan maki pulak.." Errrr..tak matang betul.



Jadi..bila bercinta tu sila berpada-pada ye adik-adik..jangan sampai orang meluat.bukan saja meluat kat kita sorang.dengan kekasih2 kita sekali orang menyampah..

sekian..

SENARAI PEMAIN BOLASEPAK NEGERI SEMBILAN MUSIM 2014


SENARAI PEMAIN MUSIM 2014

MOHD KAHARUDDIN BIN ABDUL RAHMAN
BADRULZAMAN BIN AND HALIM
MOHD YATIM BIN ABDULLAH
FAUZI BIN NAN
JEAN MARC ALEXANDRE
MOHD RDZUAN BIN ABDULLAH
KIM JIN RYOUNG
MUSZAKI BIN ABU BAKAR
MOHD ALIF BIN SAMSUDIN
SUMARDI BIN HAJALAN
MOHD NIZAM BIN BAKAR
MOHD DZAIDDIN BIN ZAINUDDIN
TENGKU QOYYUM UBAIDILLAH TENGKU AHMAD
ZULFAIZHAM BIN KAMIS
NORHAFIZ ZAMANI MISBAH
ABDUL HALIM BIN ZAINAL
S.SIVANESAN
K.NANTHAKUMAR
M.SIVAKUMAR
V.KAVICHELVAN
EDDY HELMI
G.PUANESWAREN
MOHD FIRDAUS BIN AZIZUL
MOHD SHOUFIQ BIN MOHAMAD KUSAINI
JOSEP KAPLAN
EFFA OWONA JEAN EMMANUEL

sekian

PELAKON SINETRON,ASMIRANDAH RANCANG TUKAR AGAMA

Assalamualaikum...


Kalau korang peminat sinetron indonesia mesti kenal dengan pelakon Asmirandah..dia berkahwin dengan  Jonas Rivanno yang asalnya seorang Kristian dan memeluk islam.kemudian mereka bercadang untuk membatalkan perkahwinan kerana Jonas kembali ke agama asalnya.


Berita mengejutkan  artis cantik ini kabarnya,juga telah merancang keluar dari islam.


Anton, ayah Asmirandah mengakui belum tahu menahu tentang berita anak nya menukar agama .ayahnya juga enggan mengulas mengenai isu tersebut. "Andah belum sempat berbicara mengenai pindah agama. Saya belum dengar langsung dari dia,"


Sehingga waktu ini Asmirandah masih belum memberi apa2 penjelasan.Ayahnya  juga seolah2 terpukul dengan berita tersebut "Nanya saja sama dia. Kami sudah cukup kecewa," tambah Anton dengan kecewa.

sekian..

BALASAN MENGANIAYA KUCING

Assalamualaikum...



Tak semua orang suka kucing..
walaupun tak suka jangan sesekali
kita menganiaya haiwan.
mereka makhluk yang bernyawa..
tak lambat atau cepat mesti akan ada balasan nya kalau
kita suka menganiaya haiwan..

Dalam satu video di youtube ni,
seorang wanita yang  menendang2 salji
kearah seekor kucing tapi akhirnya dia yang di serang.
jom kita tengok apa balasan yang wanita tersebut dapat..





semoga jadi pengajaran pada kita semua...

sekian..

Monday, 16 December 2013

GAMBAR ZIZIE IZETTE DAN BUNG MOKHTAR SAMBUT ULANG TAHUN PERKAHWINAN

Assalamualaikum..

Sedar tak sedar dah 4 tahun rupanya pelakon
cantik Zizie Izette menjadi isteri kepada YB Dato Bung Mokhtar Radin.
Walaupun sering menjadi mangsa tomahan
dan kritikan orang ramai namun
rumahtangga yang dibina tetap bertahan..

Menyambut hari ulangtahun perkahwinan yang ke 4,
Zizie dan suami mengadakan majlis
bersama2 keluarga dan kawan2 nya..jom tengok gambar diaorang..
Romantikkkk sangat..:p









semoga jodoh mereka berpanjangan...

sekian...