Friday, 29 November 2013

INI PUNCA SEBENAR KENAPA IBU JOHAN ASAARI SEDIH

Assalamualaikum...


panas jugak ye citer
pasal Jiohan ,Lana dan Shila Amzah tu..
masing2 la semua bagi nasihat bagi kat artis 3 orang ni..
aku tengok kat insta depa la..
padahal yang dok bagi nasihat tu pun kalau putus cinta
siap mengamuk kat facebook  bagi..hahahah..



Yang paling best bila ada yang kata
mak si Johan tak suka kat Lana..
sampai upload gambar sedih kat insta..

padahal Johan cakap mak dia sedih
pasal ada sedara meninggal kat melaka pagi semalam..
heheheh..




" @mummy_mikael alhamdulillah..ibu bersedih kerana ada saudara kami meninggal di Melaka pagi tadi.kebetulan."


tak tau la kot Johan saja tak nak bagi tau kan..
biasa la..tak semua benda kita nak kena citer..
lagi2 melibatkan keluarga..
ye tak..

apa pun..best jugak drama ni
daripada "PLAYBOY ITU SUAMI AKU"..

sekian..





SENARAI CUTI AM 2014

Assalamualaikum...



Boleh lah kita plan cuti awal2 ni..kan???
Mana tau kot2 nak jalan jauh ke...


CUTI AM 2014 :

14/1 : Hari Keputeraan Nabi Muhammad

17/1 : Hari Thaipusam

31/1 dan 1/2 : Tahun Baharu China

1/5 : Hari Pekerja

13/5 : Hari Wesak

7/6 : Hari Keputeraan Seri Paduka Baginda Yang diPertua-Agong

29/6 : Awal Ramadhan

28 dan 29/7 : Hari Raya Aidilfitri

31/8 : Hari Kebangsaan

16/9 : Hari Malaysia

5/10 : Hari Raya Qurban

23/10 : Hari Deepavali

25/12 : Hari Krismas


Selamat bercuti...heheh..

Sekian...

posted from Bloggeroid

Thursday, 28 November 2013

HUKUM MEMBESARKAN ALAT KELAMIN

Assalamualaikum...

sepanjang aku tulis blog ni aku memang tak kisah
kalau korang nak letak iklan kat shoutbox aku..
letak la..tak payah bayar..free je pun..
cuma jangan sesekali letak iklan
jual barang untuk bagi besor,bagi ketat,
bagi panjang,bagi puas,bagi geli..
yang tu aku memang tak berkenan..
setakat bedak ke,krim muka ke,kain ke,tudung ke,
apa2 je..iklan kan je la..

aku nak kongsikan dengan korang hukum membesarkan alat kelamin ni..



Dalam surah An-Nissa' ayat 18 menjelaskan suami dikehendaki menggauli isteri dengan baik. Ini termasuklah dalam soal persetubuhan. Mengikut sunnah Rasulullah SAW seseorang suami yang telahpun melepaskan hajatnya dalam persetubuhan dikehendaki melayan hajat isterinya sehingga ia merasa puas. Dengan cara ini tidak akan timbul ketidakseimbangan dalam persetubuhan antara suami isteri yang boleh membawa kepada keretakan rumahtangga dan sebagainya.

Perbuatan membesarkan kemaluan dengan tujuan untuk memberi kepuasan seks kepada isteri ketika melakukan persetubuhan, tidaklah menjadi kesalahan, selagi mana perbuatan itu tidak memudaratkan si suami itu sendiri. Jika perbuatan itu memudaratkan isteri, maka hukumnya adalah haram, kerana Islam melarang seseorang mencampakkan dirinya ke lembah kebinasaan. Ini tanpa mengambil kira apa jenis alat yang digunakan untuk membesarkan kemaluan itu.

Bagaimanapun ulamak mazhab Syafii menggariskan seorang isteri yang merasa tersiksa bila bersetubuh dengan suaminya kerana alat kelamin suaminya itu terlampau besar dan membuatkan ia menderita, diharuskan menuntut fasakh. Suka dinasihatkan kepuasan rumahtangga bukanlah bergantung kepada kepuasan persetubuhan semata-mata, sebaliknya merangkumi faktor lain seperti saling faham-memahami jiwa pasangan masing-masing, sama-sama menegakkan sunnah Rasulullah SAW dan lain-lain.

sumber:darulnuman.com
**************************

Kadang2 tu isteri tak de kata apa pun..
suami tu je sibuk nak besar la,nak itu ini..

bila dah besar menyiksa bini..
bila bini ngelak,
mula kata bini tak sporting..
padahal bini tersiksa..
jadi sebelum nak buat apa2 kat anu tu tanya bini dulu..
jangan memandai2 je..

sekian..

INI PERKARA YANG PALING DIKESALI MICHELLE OBAMA

 Assalamualaikum...



Semenjak menjadi "First Lady"  gaya fesyen Michelle sering menjadi tumpuan orang ramai.ada yang menganggap selere fesyen beliau adalah yang terbaik dan ada yang menganggap dia bijak memilih gaya yang sesuai dengan nya.

Walaupun begitu Beliau mengakui pernah silap dalam memilih pakaian yang dikenakan.memakai seluar pendek,kemeja putih,kemeja yang tidak dibutang,cermin mata hitam,kasut sukan adalah antara yang sangat dikesali Michelle hingga sekarang.





Apatah lagi sewaktu mengenakan pakaian tersebut ada jurugambar yang mengabadikan gambar2 tersebut di majalah dan ianya boleh di lihat oleh semua orang.ianya semakin memburuk kan keadaan.

"Saya suka dengan pakaian yang saya pakai, namun kadang2 saya lupa siapa diri saya dan saya tidak sepatutnya memakai seluar pendek," katanya


Michelle boleh saja menyesal dan malu dengan pilihan pakaian kasualnya itu, tetapi bagi penggaya profesional mereka memuji keberanian nya yang tampil berbeza.


#aku pun pernah menyesal dengan apa yang aku pakai..bila balik rumah baru perasan buruk gila apa ang aku pakai ni..sudahnya baju tu dok dalam kotak je..heheh..korang pernah tak???

sekian..

JANGAN CAKAP INI DIDEPAN SUAMI

Assalamualaikum...



Sedangkan lidah lagi tergigit
inikan pulak suami isteri..
biasa la setakat gigit2 tu kan??hahaha

bukan nak cerita pasal gigit tapi nak cerita pasal
benda yang kita tak boleh cakap pada suami..
kadang2 bila tengah marah memang mulut ni tak boleh nak kawal..
tambah pulak kita ni perempuan..
dapat macam suami aku ok la..
tenang je dia..paling2 dia kan akan cakap..
"lain kali jangan cakap macam tu dah..."
(ye la..laki kau je la yang bagus..)

Tapi kalau dapat laki yang baran .ha..
ambik kau..silap2 melekat lima jari kat muka..

1.saya ni bukan nya mak awak..

"apa teruk sangat ke mak aku??"ha..mesti dia terfikir gitu kan?
dari masalah kecik terus jadi besar.lagi2 bila kita melibatkan
ibu yang dia sayang..siapa tak sayang ibu..kan??

2.jaga anak!jangan asyik berehat saja.

Amboih...dah macam bos pulak.
kalau aku pun boleh sentap seminggu tau
kalau ada yang cakap aku ni asyik berehat saja..

3.semua benda saya kena buat sendiri

tak kan la semua benda kita buat sendiri..kan??
sedih la suami bila kita cakap gini
sebab nampak macam dia mengabaikan isteri pulak.

4.awak ni tak boleh diharap la...

ada ke suami yang tak kisah isterinya cakap gini??
Bila kerap2 sangt dia cakap macam ni
tak kecik hati ke??tak de rasa apa2???erm...sedih nya awak ni..
heheheh

5.mereka ni anak awak jugak..

tak payah cakap benda yang dia dah tau.
tak mungkin dia tak tahu itu anak dia
seolah2 dia tu dah jadi bodoh dan tak waras
sampai anak sendiri pun dia tak kenal.

sekian..


Wednesday, 27 November 2013

CARA MANDI WAJIB YANG PALING BAIK

Assalamualaikum...

sumber gambar:sifuliterapi



Cara mandi wajib yang paling baik ialah sebagaimana yang diriwayatkan oleh Imam At-Tirmidhi.

1. Membaca basmalah sambil berniat untuk mengangkat hadas besar

2. Membasuh tangan sebanyak 3 kali.

3. Membasuh alat kelamin dari kotoran dan najis.

4. Mengambil wuduk sebagaimana biasa kecuali kaki. jangan dibasuh dahulu kaki. Ia akan dibasuh selepas mandi nanti..

5. Membasuh keseluruhan rambut di kepala.

6. Membasuih kepala berserta dengan telinga sebanyak 3 kali dengan 3 kali cebokan air.

7. Menjirus air ke seluruh bahagian badan di sebelah lambung kanan dari atas sampai ke bawah.

8 Menjirus lambung kiri dari atas sampai ke bawah.

9. Menggosok bahagian-bahagian yang sulit seperti pusat, ketiak, lutut dan lain-lain supaya terkena air.

10. Membasuh kaki.

Boleh mandi junub dari bekas yang tidak sampai 2 kolah dengan syarat hendaklah menggunakan cebok kemudian menjiruskan ke seluruh badan, bukan dengan cara berendam di dalamnya. Pastikan air yang digunakan untuk menjirus badan itu tidak terpercik masuk ke dalam bekas yang tidak sampai 2 kolah itu. Menurut riwayat At-Tirmidhi dalam sahihnya Rasulullah SAW mandi junub dengan hanya satu gantang air sahaja. Satu gantang air masih belum sampai 2 kolah. Baginda tidak berendam di dalam bekas yang baginda SAW ambil air darinya itu.

sumber: darulnuman.com

SENARAI 16 FINALIST ASIA'S NEXT TOP MODEL MUSIM KE 2


Peminat rancangan reality tv dunia fashion dan modelling yang diilhamkan  oleh Tyra Banks, America's Next Top Model tentunya sudah tidak asing lagi dengan Asia's Next Top Model (AsNTM). Program tersebut kini memasuki musim kedua dan mengumumkan finalist terbarunya hari ini.

Bertempat di Banquet Hall, Hotel Ritz-Carlton, Bukit Bintang, Kuala Lumpur, Malaysia, Fox International Channels selaku produser dari program AsNTM (Asia's Next Top Models) Season 2 mengumumkan 16 model finalist yang dikumpulkan dari 12 negara di Asia. malah barisan  panel juri juga mengalami sedikit perubahan.

Program yang akan ditayangkan pada 8 Januari 2014 di Star World ini akan menampikan  para model muda dan cantik dimana hampir seluruh pengambaran dilakukan di Malaysia. Para finalist yang telah menjalani proses pemilihan sejak hujung july 2013 lalu telah menjalani proses pengambaran dan penyingkiran yang kemudian dirangkum menjadi 13 episode AsNTM Season 2.

Nadya Hutagalung

Para juri terdiri daripada Nadya Hutagalung yang menjadi juri utama sekaligus pengacara untuk ANTM. Joey Mead King juga dipilih kembali sebagai mentor.

Joey Mead King


         Mike Rosenthal


Dua wajah baru yang akan duduk di belakang meja juri adalah Mike Rosenthal, seorang jurugambar ternama yang wajahnya sudah tidak asing lagi di ANTM, dia juga banyak  juga banyak berkarier di Amerika hingga Kanada.

Adam william


Juri kedua adalah Adam Williams yang terkenal dalam dunia teater yang pernah membintangi rancangan musikal dunia seperti Chicago, Footloose, Saturday Night Fever hingga Full Monty. Dia juga bekerja sebagai koreografer untuk konsert beberapa diva antarabangsa seperti Kylie Minogue, Kelly Clarkson dan Delta Goodrem.

Empat juri tersebutlah yang akan menilai persembahan semua model baik dari segi gambar, video hingga karakter dan keperibadian mereka sepanjang menjalani proses pengambaran.



Berikut 16 finalis terpilih tahun ini;
Bona Dea Kometa (27) dan Janice Jessica Hermijanto (21) dari Indonesia.
Josephine (23) dan Sheena (22) dari Malaysia.
Jodilly (20) dan Katarina (21) dari Filipina.
Pooja (22) dan Nicole (24) dari Singapura.
Jessie Shang (22) dari China,
Elektra (21) dari Hong Kong.
Sneha (23) dari India.
Marie Nakagawa (24) dari Jepun.
Ji Hye Moon (20) dari Korea,
Natalie (25) dari Taiwan.

sumber:wolipop&ANTM

CARA DIET BEYONCE

Assalamualaikum...

kenal Beyonce tak??
ala..artis tu la...heheh..
Dia kan dah ada anak sekarang kan??
nak tau tak cemana cara dia diet??

Cara diet Beyonce ni  boleh turunkan
berat kita 4,5 kg dalam masa 10 hari je.

caranya..
selain bersenam di gym dia juga
hanya makan biskut gandum
dan minum air lemon..

kesan nya boleh dilihat
dalam beberapa hari saja.
Beyonce memperuntuk kan masa selama 2jam
untuk melakukan senaman di gym..

Jom cuba..
tapi tak de la sampai 2 jam..
20 minit boleh kot..

sekian..

AJAR ANAK-ANAK SUPAYA KENAL TENTANG PERSEKITARAN NYA

Assalamualaikum..





Agak merisaukan bila terbaca tentang anak hilang .
sama ada hilang di kawasan rumah kita ,di pasaraya..
atau di tempat lain sewaktu kita beriadah dengan anak..

Sebenarnya benda ni memang boleh kita elak kan jika kita berhati2
dan sentiasa awasi pergerakan anak kita...
Kita tak boleh nak harapkan orang sekeliling untuk perhatikan anak kita.
kita sendiri kena ada kesedaran tu..

Selain dari awasi anak2
kita boleh ajar anak kenal tentang persekitaran nya..
contohnya bila kita pergi pasaraya kita tunjuk kat dia
yang itu pengawal keselamatan..yang itu kaunter khidmat pelanggan..
bagitau dia juga kalau tetiba tak jumpa ayah atau ibu
cepat2 pergi dekat kaunter atau pergi dekat pengawal keselamatan tu..

Kita jugak kena ajar anak
bezakan orang jahat dan orang yang boleh kita minta tolong..
contohnya kalau orang ajak balik ke rumah atau
dia paksa2 ikut dia.maknanya orang tu ada niat tak elok.

paling penting kena banyak bercerita dengan dia
tentang kemungkinan2 dan jangan sesekali
lupa bagitau dia apa tindakan sepatutnya.

Macam Maisara ni aku selalu pesan kat dia alamat rumah..
cukup dia tau no rumah dan nama taman.
No 3,Lorong belibis 20.
tau itu je tau la orang nak hantar dia kat umah..

kalau ke pasaraya je masuk2 je mesti dia akan
cakap.."ibu..kalau jap lagi kami sesat
ibu cari kami kat situ ye.."
sambil tunjuk kat kaunter khidmat pelanggan.

tapi tak pernah sesat pun..
ayahnya bukan bagi jalan sendiri2..
lebih semeter je ayah nya dah jerit,..
"kakak..mai sini.."


sekian..

Tuesday, 26 November 2013

SENARAI PEMAIN BOLASEPAK KELANTAN MUSIM 2014


senarai pemain musim 2014

1. Mohd Badri Radzi (MF) (C)
2. Khairul Fahmi Che Mat (GK) (VC)
3. Obinna Nwaneri (DF) (VC)
4. Mohamed Ghaddar (ST)
5. Forkey Doe (ST)
6. Shakir Ali (ST)
7. Fakri Shaarani (ST)
8. Mohamad Shawky (MF)
9. Amar Rohidan (MF)
10. Brendan Gan (MF)
11. Khairul Izuan Rosli (MF)
12. Tengku Hasbullah Raja Hassan (MF)
13. Nazri Ahmad (DF)
14. Zairul Fitree Ishak (DF)
15. Farisham ismail (DF)
16. Nik Shahrul Azim (DF)
17. Wan Zaharulnizam (MC)
18. Faizul Nazlin Sayuti (DF)
19. Famirul Asyraf Sayuti (ST)
20. Tuan Faim (DF)
21. Faiz Suhaimi (DF)
22. Aziz Ismail (DF)
23. Shahrizan Ismail (GK)
24. Syazwan Yusoff (GK)


SENARAI PEMAIN JDT MUSIM 2014



JOHOR DARUL TA'ZIM

1. Norazlan Razali
2. Azizi Matt Rose
3. S Subramaniam
4. Asrarudin Putra Omar
5. Baihakki Khaizan
6. Izuan Jarudin
7. Aidil Zafuan
8. Safiq Rahim
9. Norshahrul Idlan
10. Pablo Aimar
11. Safee Sali
12. Azwan Roya
13. Harris Harun
14. Daudsu Jamaludin 
15. Shakir Shaari
16. Amri Yahyah
17. Mahali Jasuli
18. Luciano Figueroa

SUMBER: jdtfc.com

Thursday, 21 November 2013

AJAR ANAK MENGAJI

Assalamualaikum..

Minggu lepas aku berbual dengan kawan pasal anak mengaji.
Dia tanya nak tak hantar anak mengaji kat orang.
Dia nak kenalkan kawan dia yang ajar ngaji...

Sebenarnya surau tepi rumah aku ni pun
Tiap2 petang ada kelas mengaji untuk budak2..
Cuma aku lebih selesa ajar sendiri,..
Sebab orang depan rumah aku ni pun anak dia ngaji kat surau tu..
Dia pergi 5:30, lepas tu 10 minit kemudian dah balik.
Sebab tu aku rasa baik aku ajar ank aku sendiir..

Masa aku kecik dulu aku start mengaji jam 2 petang..
Jam 4 petang baru habis ngaji..
Pelik jugak la cemana budak tu ngaji 10 minit je..

Sekarang ni aku tengok ramai tok guru ajar ngaji macam ni..
Dia baca satu ayat, anak murid ikut kat belakang.
Dia boleh dengar ke budak tu sebut apa..?
Sebab tu la budak2 sekarang habis satu quran pun tapi
Masih tak boleh baca sendiri..merangkak2 bunyi nya..

Beza dengan aku ngaji dulu..
Tok guru habiskan satu ayat,
Baru la anak murid baca balik..
kalau Tak reti nak sebut, dia suruh eja sendiri..
Eja sampai dapat..
Ulang ayat tu sampai betul bunyi nya..
Panjang pendeknya segala bagai kena betul.

Macam mana opah aku ajar aku ngaji dulu
Macam tu la aku ajar Maisara..
Masih guna Muqaddam..
Aku cuma guna Iqra bila dia ngaji waktu siang.
Waktu Maghrib guna Muqaddam.

Pernah cakap kat Maisara..
"Kakak sebut satu huruf pun dah dapat pahala tau..."

Maisara:kalau macam tu kami baca alif ba ta sampai bila2 pun tak pe la ibu..dapat pahala juga..

Bertuah punya budak...nak kerja mudah je dia....



Sekian....

posted from Bloggeroid

Wednesday, 20 November 2013

PANGGILAN SEMASA BERCINTA DAN MAKNA NYA

Assalamualaikum...

Selamat malam semua...
entry ni untuk orang yang sedang dialam mabuk cinta dan belum berkahwin.yang dah kawen kita jadi tukang senyum je ye..hehehhe...

masa bercinta ni korang mesti ada nama2 panggilan'yang manja gitu...kan??sebenarnya nama2 panggilan tu menggambarkan bagaimana hubungan korang tu..
nak tau??jom baca..

1-sayang.
maksudnya pasangan korang tu sangat sayang kan korang.
dia sanggup bagi apa saja yang korang nak..
untung nya dapat kekasih yang panggil korang sayang
sebab adik beradik dan mak pak dia kat rumah pun dia
tak panggil sayang.mengambarkan betapa dia lebih memetingkan
korang dari keluarga.bagus tak di buat teman sepanjang hidup??

2-bucuk/ucuk
itu bermakna korang busuk.
dia saja2 je panggil gitu konon nya nak
bagi nampak manja padahal dia nak berterus
terang yang korang busuk dan minta korang sedar diri.
dia juga kerap menghidu korang.ehem...


3-baby
dia yang memanggil korang seperti ini menganggap korang
tak cukup matang dan keanak-anakan.bagi dia korang
mudah di gula-gulakan.kadang2 korang jadi gula2 dia
yang sedap dihisap.muahahahahah...

4-mama/papa/ibu/ayah
pasangan ini betul2 memikirkan tentang anak.baru seminggu
bercinta dah panggil mama/papa..nampak sangt
tak sabar2 nak menimang cahaya mata.


bagi 4 dah la..sebab 4 ini lah gelaran yang paling
popular di kalangan muda mudi yang mabuk cinta.
susah2 sangt kawen jela..bila dah kawen panggilan
yang maha hebat selain 4 ni pun korang boleh guna..
orang tak kan muntah punye.

sekian...

SUAMI ISTERI NEKAD JUAL ANAK KUAT MENANGIS

Assalamualaikum..

Sebuah laman web jualan di Brazil bernama OLX melaporkan ada satu tawaran pelik yang masuk ke websitenya. Sepasang suami isteri memutuskan untuk menjual bayi mereka kerana bayi tersebut asyik menangis dan menyebabkan mereka tidak dapat tidur dengan nyenyak.



Dalam iklan tersebut, mereka juga memuat naik gambar bayi yang memakai baju biru. Bayi comel ini dijual dengan harga kurang dari RM2 ribu ringgit.

Perkara ini masih lagi dalam siasatan pihak polis. Perbuatan seperti ini memang melanggar undang-undang dan akan dikenakan tindakan tegas.

Kes penjualan bayi bukanlah yang pertama. Sebelum ini di Cina ada sepasang suami isteri yang nekad menjual bayi mereka kerana ingin membeli iphone.

#apa jenis mak ayah ni..sampai nak jual tu..anak aku pun suka nangis jugak.tak de la sampai terfikir nak jual..rasa tension aku masuk bilik air mandi sambil menangis je..lepas tu lega la..hehehe..

sekian..

BETUL KE BOHONG?iRFAN BAKTI GANTI K.RAJAGOPAL

Assalamualaikum..



Ni citer betul ke bohong ni??
sapa la yang pandai2 edit nih..


"Rajagopal dipecat daripada jawatan jurulatih pasukan bawah 23 Malaysia pada 20 November 2013.[2] Sembilan hari selepas dilantik sebagai jurulatih bawah 23 tahun kebangsaan, Rajagopal dipecat terus dari memegang jawatan jurulatih pasukan utama kebangsaan dan digantikan dengan Encik Irfan Bakti yang dilantik pada awal pagi hari berikutnya,tepat pukul 12 malam.[3]"

Mesti penyokong kuat Irfan Bakti nih..hehehh


sekian..

LELAKI BERWAJAH BULAT LELAKI YANG SETIA

Assalamualaikum...

Aku ada baca ni...

"Lelaki yang mempunyai bentuk wajah bulat biasanya emosional dan moody. Dia tergolong dikalangan orang yang sangat sensitif namun sangat perihatin jika mood nya dalam keadaan baik.Lelaki berwajah bulat juga mempunyai imaginasi seksual yang sangat tinggi, dan dia akan sering 'memanjakan' Anda di tempat tidur.Dia bukan jenis lelaki yang mudah bosan dan yang paling bagus dia sangat setia pada pasangan. "

Hamboih...betul ke ni??

Bab lain tak mau citer tapi pasal setia tu..
Aku rasa macam betul la...

Ada ramai jugak kawan aku yang suami nya
Bentuk wajah bulat..
Boleh kata suami depa memang setia
Dan suka manja kan depa..
Cakap pun lembut saja..

Depa ni jenis terang2 tunjuk
Yang depa sayangkan pasangan depa..




Ada sorang kawan aku ni..
Sampaikan nak keluar pun nak pakai baju sama kaler
Walaupun bukan hari raya..
Kadang2 nampak macam geli geleman jugak..
Tapi dah dia memang macam tu..
Bini pun sabar je la..
Layan kan je la suami dia tu..

Tapi yang tak best nya..
Kita bosan la pulak asyik citer bini dia je yang bagus..
Citer sikit2 dah la..
Lebih2 simpan sendiri sudah..

Sekian..

posted from Bloggeroid

BARU NAK.....

Assalamualaikum...

baru ingat nak update blog..
budak tu bangun pulak..
k bai..

sekian..

Tuesday, 19 November 2013

RESEPI OTAK-OTAK TAUHU

Assalamualaikum...



Petang ni ingt kan boleh la nak kemas pasu2 bunga kat luar pagar nun
sebab dah tak terurus dah pokok2 bunga aku tu.
sejak mengandung sampai Mikhail dah besar ni mana ada masa
nak belek2 pokok bunga dah.
Susah sikit nak buat benda2 gitu dengan Mikhail ni..
dia nak join sekaki..
tu yang payah tu..

Bila dah hujan2 gini apa lagi yang paling best selain makan..kan??
Aku tengah cari2 resepi ringkas untuk petang ni..
jumpa pulak resepi ni..
macam sedap je..macam sedap je..
kita tengok2 dulu..
jap lagi kita masak..

RESEPI OTAK-OTAK TAUHU

bahan2 nya..

300g tauhu
1 ulas bawang putih
1 biji telur ayam
1 sudu makan susu tepung
1 sudu makan tepung gandum
1/2 sudu teh serbuk lada
garam
1batang lobak (dicincang)
sedikit kacang buncis dihiris halus
6 biji telur puyuh rebus

cara2 nya..

kisar tauhu,bawang putih,telur ayam,susu tepung,serbuk lada,garam dan tepung gandum hingga halus.bila dah halus tu buh dalam bekas dan masuk kan lobak,kacang buncis tadi..kacau2 sikit dan bubuh dalam acuan.letak telur rebus atas dia..kukus la sampai masak dalam 30 minit guna api sederhana je.dah masak sejuk kan dan makan dengan sos..sedap nye..huhu....

gambar dan resepi dari detik.com


yang tak suka sos macam aku boleh makan dengan kuah kacang..

sekian..

GAMBAR ZIZIE IZETE DAN DIDIE ALIAS DI ISLAMIC FESHION FESTIVAL

Assalamualaikum...

Semalam ada tengok gambar
2 pelakon hebat ni..
Gambar masa Islamic Festival Fashion ..







Festival ni berlangsung pada 18-20 november
Di hotel JW Mariott..

Sekian...
posted from Bloggeroid

Monday, 18 November 2013

BERCINTA WAKTU BELAJAR.FIKIR LAH DENGAN WARAS

Assalamualaikum...

Aku memang dari dulu lagi kurang gemar dengan
adik2 yang bercinta waktu belajar..
tak kira la kau belajar kat sekolah atau kat IPT..
atau kat mana2 la..

Bagi aku waktu mak ayah ni hantar anak dia belajar
sebab nak anak dia ada masa depan yang bagus..kerja bagus,
gaji bagus..macam pelaburan la..
Bila anak dah senang anak MUNGKIN boleh
tolong mak ayah pulak..

Cer bayangkan kalau anak tu sekolah tak tinggi..
kerja kilang je..adik beradik ramai..
mak ayah tua..dah tak kerja..
mak ayah lak bukan ada duit pencen..
sah2 anak tu yang nak kena sara mak ayah.
itu tanggungjawab dia..kan??
mungkin susah sikit dengan gaji yang sikit setara
dengan tahap pelajaran yang dia ada..

jadi sebab tu la mak ayah cemana susah pun nak jugak
hantar anak belajar tinggi2..
tak pe la hantar duit bulan2 4,5 ratus pun..asal anak
cemerlang dalam pelajaran.
dia dah kerja nanti merasa la sikit duit gaji nya..
itu fikir ramai ibu bapa..

tapi bila anak bercinta waktu belajar
habis je belajar sibuk nak kawen..tak boleh tahan2 dah..
masa belajar pun sibuk nak berdeting..
tahan je tangan tu dari nak cuit2..
jadi tak tahan sangt cemana pun habis belajar nak kawen jugak..

Bila dah kawen..
kerja pun belum dapat..
dah nak kena fikir pasal rumahtangga.
dapat gaji dah fikir pasal bil itu ini..
belanja dapur bagai..
jadi mak ayah yang hantar anak belajar ni cuma telan air liur je..

Letak tempat kita sebagai anak..
boleh tak kita kata..
"memang tanggungjawab mak ayah bagi kami belajar..
tak boleh la nak berkira semua tu.."

hoi..kita kat tempat anak ni..
tak kan kita nak fikir macam tu..
tak de rasa simpati ke kat mak ayah..
sepatutnya kita akan kata..
"sian mak ayah..
sepatutnya waktu ni saya jaga diorang"

Kalau kita letak tempat kita kat diri mak ayah
mesti kita akan kata..
"tak pa la...tu memang tanggungjawab kami..
bagi pelajaran supaya masa depan dia bagus."

mak ayah ni kalau anak buat apa pun
dia akan sabar je..walau hati dia sedih..
dia tak kan cakap..
"hang ni aku bagi sekolah,bagi hang belajar,
dah gatai nak kawen..sepatutnya hang balas jasa kami ni dulu.."

ada pernah dengar mnak ayah cakap gitu?
tak de kan??
tapi sebab kita anak kita kena fikir sendiri..

mesti akan ada yang kata
"kawen  muda la bagus.."

memang kawen muda bagus..
yang tak bagus nya kau bercinta masa belajar tu..
jumpa kat sekolah hari2..
pi kelas balik kelas kekasih jemput..
itu lah yang mendorong korang nak kawen tu..
cer tengok orang yang tak fikir pun soal bercinta masa belajar,
ada tak dia fikir habis belajar ni nak kawen je??
ada??

sekian...




Thursday, 14 November 2013

10 FOBIA PELIK YANG DIALAMI SELEBRITI DUNIA

Assalamualaikum...


Fobia dapat dialami oleh siapa saja termasuk la selebriti dunia .Malah fobia yang dialami oleh selebriti2 ini agak pelik dan ada yang kelakar.berikut adalah 10 selebriti yang mengalami fobia yang aneh.

Robert Pattinson



Dikenal sebagai vampire kacak yang tak takut apapun, tapi hakikatnya Robert mempunyai fobia tersendiri di dalam hidupnya. Robert mengalami Equinophobia, iatu fobia berada dekat dengan kuda.Robert akan merasa gugup dan tubuhnya menggeletar kerana takut.

Oprah Winfrey



Cukup unik, tokoh inspirasi yang kerap mengacara di televisyen ini  mempunyai fobia untuk mengunyah gula2 getah. fobia yang dikenali dengan nama Chiclephobia, Oprah tidak tahan dengan   mereka yang sengaja mengunyah gula-gula getah berhampiran nya.. dia akan merasa seperti  ngeri.

Nicole Kidman


Lepidopterophobia, fobia terhadap  kupu-kupu.itulah yang dialami  oleh Nicole Kidman. Melihat atau menyentuhnya, Nicole akan merasa sangat takut.walaupun begitu Nicole masih berusaha untuk  mengatasi fobia yang dialami nya ini.walaupun belum berjaya  tetapi setidak-tidaknya dia tidak pernah  menyakiti kupu-kupu.

Pamela Anderson


Percaya atau tidak, si  cantik yang popular dengan siri Baywatch ini takut kepada cermin. dia akan menjauhi cermin dan berusaha untuk tidak melihat atau berada dekat dengan cermin. Fobia yang disebut Spectrophobia ini sebenarnya adalah fobia yang kerap dialami oleh kebanyakan model.

Carmen


Walaupun membintangi siri Baywatch,  Carmen mengidap Aquaphobia. dia takut kepada air dan dengan profesional berusaha mengatasi ketakutannya melalui peranan yang dipegang

Kelly Osbourne



Fobia unik  yang dialami Kelly Osbourne sebenarnya cukup menjengkelkan. Kelly fobia kepada sentuhan, atau sering disebut juga dengan Haphephobia.

Cameron Diaz




Cameron Diaz ada cerita tersendiri dengan fobia. Dia paling takut pada tombol pintu, sehinggakan dia  akan meminta orang lain membuka pintu untuknya. fobia ini disebut dengan ostiumtractophobia.

Walt Disney
Lelaki yang banyak menerbitkan animasi ini  termasuk lah mencipta karakter Mickey Mouse yang sangat popular. Tapi entah kenapa dia fobia pada tikus.  mungkin animasi mickey mouse terhasil dari fobianya itu?

Donald Trump

Ahli perniagaan  yang terkaya di dunia ini  fobia untuk  berjabat tangan. walaupun dia sering bertemu dengan ramai  orang untuk urusan perniagaan, dia akan cuba mengelak dari berjabat tangan

Megan Fox

Selebriti seksi  ini dikatakan mengalami  beberapa fobia aneh. Salah satunya adalah bacteriophobia, takut akan bakteri ; achluophobia, takut akan kegelapan ; dan papyrophobia, takut akan kertas. Dan mungkin dia masih mempunyak berbagai fobia lain yang belum sempat diceritakannya.

Sekian

Wednesday, 13 November 2013

IBU PAKSA ANAK BERUSIA 4 TAHUN MINUM PETROL

Assalamualaikum...



Seorang kanak-kanak berusia 4 tahun ,Duaduo, mungkin hilang
penglihatan dan tidak dapat bercakap selamanya apabila
dia dipaksa minum minyak petrol oleh ibunya sendiri.



kejadian berlaku di Bandar Jinhua wilayah Zhejiang di timur China.
Pada mulanya berlaku pertengkaran
antara ibu nya,Shen Dan , dan ayahnya, Zhang Qiusheng.

Akibat terlalu marah dan ingin melepaskan geram
ibunya menuang minyak petrol ke dalam
mulut Duoduo dan mengugut untuk membakarnya
sambil mengheret kanak-kanak tersebut dekat dengan dapur..

Ketika siayah cuba untuk menyelamatkan anaknya
dia dengan tidak sengaja menumpahkan
minyak yang masih berbaki didalam bekas petrol tersebut
lalu api menyambar ketiga2 beranak tersebut.



35% badan kanak2 malang tersebut terbakar
manakala badan ibu dan ayahnya terbakar 15%.

Si ibu bakal berdepan dengan hukuman dan
suaminya juga telah memutuskan untuk bercerai.

menurut jiran tetangga pasangan suami isteri ini kerap
bertengkar dan  punca nya adalah wang.


sekian.

PESANAN UNTUK WANITA YANG GEMAR MEMAKAI KASUT TUMIT TINGGI

Assalamualaikum..



Tak payah bagi tau pun wanita dah tau yang
pemakaian kasut tumit tinggi yang berterusan
boleh membahayakan kesihatan.tapi pakai jugak...
nak buat cemana kan??
ada yang pakai sebab fesyen dan ada yang pakai sebab
tuntutan kerja.



kalau kena pakai atau terpaksa pakai sebaiknya
kena tahu berapa ukuran tinggi tumit kasut yang
sepatutnya korang pakai.
bila korang pakai kasut tumit tinggi ni
berat badan korang di tampung oleh jari kaki..
bukan tumit..sebab tu ada yang mengadu kaki sakit,
bengkak,letih sampai menjejaskan rutin harian.

Tinggi tumit kasut mesti lah antara 3-5cm..
ada orang dia mampu sampai 3 cm je..
ada jugak yang boleh sampai 5 cm..
lebih dari tu tak boleh ye ahkak2..
sangat bahaya.



Dinasihatkan jugak jangan sesekali
berlari dengan kasut tumit tinggi..
tak kira teror cemana pun korang,berlari dengan kasut tumit tinggi
akan menyebabkan cedera bahagian lutut terutamanya
dan boleh menyebabkan atritis..
betul ke aku eja ni ye??hahah..

Dan elak kan memakai kasut tumit tinggi dalam
jangka masa yang panjang..
kalau pakai kat tempat kerja,time duduk kat meja tu
tukar la pakai selipar ke..kan??
sayangi tubuh badan anda..
bila kaki tu dah rosak satu badan tak boleh kemana2..tau..

sekian..