Skip to main content

WARIS GESA POLIS MENAHAN AHMAD DHANI

Salah seorang  anak Ahmad Dhani, Abdul Qodir Jaelani, mengalami kemalangan di Tol Jagorawi mengarah ke Pondok Indah. Abdul Qadir Jaelani mengalami kecederaan dan patah kaki.




kereta yang dipanduAbdul Qodir Jaelani 13 tahun melanggar dua kereta lain di Kilometer 8, Minggu (8/9/2013), sekitar pukul 00.45 WIB. 




Abdul Qodir Jaelani merupakan satu dari sembilan yang cedera dalam kemalangan tersebut. Sementara enam lainnya dilaporkan maut.



Abdul Qodir Jaelani kini dirawat di Rumah Sakit Pondok Indah, Jakarta Selatan. "Dul sehabis mengantar kekasihnya dari Cibubur, pulang ke Pondok Indah. Dia mengalami patah tulang kaki dan sedikit trauma," kata Ahmad Dhani di RS Pondok Indah.

Terdapat tiga kendaraan yang terlibat kecelakaan maut tersebut, yakni Lancer B 80 SAL, Gran Max B 1349 TFN, dan Avanza B 1882 UZJ.

Kemalangan jalanraya di jalan Tol Jagorawi Km 8 elibatkan kereta Mitsubishi Lancer  dan Daihatsu Gran Max.
kereta  yang dipandu Abdul Qodir Jaelani datang dari arah selatan menuju utara gagal dikawal, sehingga masuk kearah berlawanan dan melanggar sebuah Daihatsu yang datang dari arah utara ke selatan dan merempuh Avanza 

Akibat kejadian tersebut, enam orang meninggal dunia, iaitu Agus Komara, Agus Wahyudi, Rizki Aditya Santoso, Agus Surahman, Qomar, dan Nurmansyah. 

Sementara sembilan orang lainnyacedera, iaitu Wahyudi, Nugro B, Abdul Kodir, Zulhari, Boby, Pardomoan S, Pujo Widodo, Ahmad Abdul Qadir, dan Noval Samodra.

semua waris yang terlibat dalam kemalangn tersebut menggesa pihak polis menahan  Ahmad Dhani yang membelikan keretuntuk anaknya, Ahmad Abdul Qodir Jaelani , yang masih kecil dan membiarkannya memandu sehingga mengakibatkan kemalangan .

sahabat baik Abdul Qodir Jaelani yang dikenali sebagai Fuad juga mengatakan bahwa Abdul Qodir Jaelani telah membawa kereta sejak 2 tahun lalu iaitu sejak dia berumur 11 tahun. Selama  waktu itu pula, dia menilai Abdul Qodir Jaelani sebagai pemandu yang baik-baik saja. "dalam dua tahun ini, dia mahir memandu.," katanya lagi. 

Walaupun begitu Fuad mengaku tidak mengetahui adakah Abdul Qodir Jaelani memiliki lesen memandu yang sepatutnya ada pada seorang pemandu. 

Ahmad Abdul Qadir Jaelani (13) masih menjalani rawatan di Rumah Sakit Pondok Indah (RSPI) Jakarta, Minggu (8/9/2013). Selain orang tuanya, Ahmad Dhani dan Maia Estianty, Abdul Qodir Jaelani juga ditemani kekasihnya yang bernama Fajrina Khairiza. 

Gadis tersebut beberapa kali keluar masuk ruangan tempat Abdul Qodir Jaelani menjalani rawatan. Namun, diamembisu ketika ditanya mengenai khabar kekasihnya. 

Sebelum itu gadis tersebut ada juga menanyakan keadaan Abdul Qodir Jaelani melalui akaun  Twitter nya. "Kamu kenapa sayang :( @AhmadAbdulQodir,. "Sayang, cepet sembuh ya nanti aku ke sana :) @AhmadAbdulQodir love you :(," lanjutnya.

sumber:kompas

Comments

  1. kecik sangat lagi anak dhani ni

    ReplyDelete
  2. Aduhai - dia terlalu muda untuk memandu mahupun memadu kasih... :(

    ReplyDelete
  3. Kecik sangat. Saya yang tua bangka pun takut nak memandu. Memang patut pun bapak dye ditahan.

    ReplyDelete
  4. Kat indonesia sana,berapa umur minima untuk dptkan lesen memandu eyh??

    isk..masih kanak2 kot utk memandu tu.

    ReplyDelete
  5. baru 13tahun dah berani drive..

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …