Skip to main content

OH WANITA!JANGAN SEBARANGAN SUMBAT VAGINA ANDA

Assalamualaiukum...



Entry ni khas untuk orang perempuan.
Dulu masa aku belum kawen dulu
ada kawan serumah.dia janda..
dia memang suka beli ubat ketat la..ubat keputihan la..
padahal dia tak de la sakit apa pun..
tapi sebab terpengaruh dia mudah je membeli dan mencuba ubat2  tu..
salah satu yang aku ingat dia beli benda  yang
panjang,bentuk macam batu giling.tapi kecik je..
cara guna nya kena masuk kan benda tu kat vagina..
sudahnya vagina yang tak de sakit apa2 jadi gatal..
ha..ambik kau..

Sekarang ni aku tengok benda tu yang harga rm5
masa kawan aku beli dulu tu dah
belambak2 orang jual kat facebook.
harga mahal pulak tu..

Bukan tu je..
siap ada yang jenis serbuk2 lagi..
cara guna,masuk kan kat vagina..

aduhai..jangan la suka-suka hati je
nak sumbat anu korang dengan benda yang bukan2 .
ada tu siap kata sesuai untuk wanita dan anak dara..
Oh anak dara..jangan main sumbat2 ja anu tu ye..
karang tak de malam pertama kot..ha!!
kalau sakit atau ada masalah pi la jumpa pakar..
jangan pakai percaya je dengan ubat2 sumbat nih..

kalau tengok ayat orang jual ni
memang depa semua guna taktik nak takut2 kan orang..

"jangan sampai suami anda merungut tak ketat.."
"jangan nanti suami cari lain.."
"jangan nanti suami anda merungut bau busuk..'
'jangan biarkan malam pertama anda hambar.."

suami yang baik,penyayang dia tak kan merungut
korang punya tak bagus,tak ketat,tak lawa,tak comel..
dia pun tau..kalau anak dah 3,4 orang nak merungut apa..
hang punya kerja,hang nak merungut??
bukan kata nak kena tunggu dia merungut baru nak perbetui..baru nak berubat..
cuma bila ada masalah sakit ka apa, jumpa lah pakar..

eh!tak payah ubat pun boleh bagi ketat la..
cer try buat senaman kagel tu..
seminggu dah ketat..

ada orang yang dah sakit2,pedih2,gatai2..
malu nak jumpa doktor pakar..

"malu la nak jumpa doktor pakar..
satgi nak kena kangkang pulak ..segan aih.."

tok sah dok malu la..
nama pun dokor pakar..
tu memang kerja dia..
dari dia belajaq dulu dia dah tengok benda2 ni..
entah yang ampa punya tu yang keberapa ratus ribu dah dia tengok..

*semalam tengok ada iklan
untuk merahkan anu pulak..
sudah2 la tu....

sekian...

Comments

  1. ikhtiar tu boleh, tapi jgnla guna benda yg takde kajian saintifik utk benda sesulit gitu.

    dan..hidup suami isteri bknlah seks semata. sampai terpaksa guna segala cara...

    ReplyDelete
  2. akk,saya tau tu ubat apa.wakakaka.sy pon xberani kak.ich lantak lah kan.pandai2 lah buat benda lain..risau gak sy nk sumbat2 benda bukan2.xtau apa benda nya nk main sumbat je.senaman kagel? jap nk serach.,

    ReplyDelete
  3. org2 kita ni x de penyakit cari penyakit...

    ReplyDelete
  4. mmg kan..kalau kita nih jenis obsess leh terpengaruh ngan iklan2 gini kan..sabaq ja la...

    ReplyDelete
  5. Takut bab2 nak sumbat bhgn bawah, kita xtau long effect kan :D

    Ada member berkali2 dok pujuk try, sebab dia mmg guna at last ngndung, dia dok pujuk myra sumbat2 ni la, katanya mana tau lps sumbat leh ngndung..

    Tp cheq masih 'takut' nak mmbeli apatah lg nak sumbat ;D

    ReplyDelete
  6. setuju setuju.. banyak sangat jual jamu-jamu ubat-ubat kat facebook.. tengok cara guna je dah menimbulkan kemusykilan.. D. Zubaidi pun siap tulis kat facebook dia cakap kena hati-hati.. tak ada ubat kena sumbat-sumbat macam tu.. bahaya!

    ReplyDelete
  7. betul tu.. saya bab yg insert2 dalam tut tu memang x berani la nak cuba.kang nak ketat2 langsung tak boleh guna menyesal pun tak guna.Setakat pencuci peribadi wanita tu biasa la kita guna.. sekarang cuma baru cuba2 makan jamu.produk tu pun ada jual yg insert2 tapi setakat ni belum berani & minat nak cuba.bab ketat2 ni kadang2 faktor pemakanan kita jugak.. cuba pantang makan.

    ReplyDelete
  8. Salam, owh ye betul tu, sy belum kawen, tp mmg tahu byk gila ntah apa2 produk kt pasaran skang ni, siap dgn tagline yg menakutkan mcm awk bg contoh dlm entry tadi tu, huh..bhaya sebenarnya..paling xbleh blah yg last tu, ade pulak nak merahkan bagai~~~hadoiiii, gila betul...

    ReplyDelete
  9. euw..terus rasa ngeri. sumbat2 kat tempat lain pun takut..inikan kat bawah....oh nooo...tamau la...ngeri wooo

    ReplyDelete
  10. pelik pelik ajelah sampai nak masuk kan ke anu tu..

    ReplyDelete
  11. tak sanggup nak sumbat macam2 wei.. ade ke nak cuba gitu jew.. bahaya sgt..

    tp me pernah beli krim sapu nak besarkan payudara.. hahaha.. tp pastu takut nak sapu takut nnt payudara lak teus bantut.. hahaha

    ReplyDelete
  12. suka entry kak ni..bagi sedar depa yang jual..dan depa yg dok beli...vagina kita kalau sat lagi kena penyakit jangan nyesal..

    ReplyDelete
  13. rasanya yang macam batu giling yang dimaksudkan tu namanya 'tampon' melalui pencarian google, bende tu tak elok utk selaput dara heheh

    ReplyDelete
  14. assalamualaikum
    hai dah lunch ke?
    hari ini anum bz sangat2

    ReplyDelete
  15. kot yer nak jaga benda dalaman..jangn biar hingga menyusahkan diri

    ReplyDelete
  16. Oooo..benda tirus pjg macam batu giling tu "vibrator" namanya. Benda ni untuk memuaskan nafsu wanita dgn kate lain guna nya untuk pompuan melancap.
    Benda ni guna bateri dan akan bergetar dalam faraj. Semasa melancap kenala praktis kemut2kan faraj supaya otot menjadi kuat dan lubang faraj akan mengetat.
    Takleh lama2 kan lesu jadinya!!

    ReplyDelete
  17. ngerinya kak.. macam mana mereka sanggup kan..

    ReplyDelete
  18. erm.. belum kawin, dan ubat ke apa2 ke yang berkaitan mmng dielakkan.. xberani..

    ReplyDelete
  19. kebetulan hari ni kita tulis isu yang sama hahaha... Pesanan untuk semua jangan jadikan po** anda macam ikan cencaru sumbat.. main sumbat jer

    ReplyDelete
    Replies
    1. Entry lama ni..3 tahun lepas punya entry.. Tetiba je view naik mendadak..rupanya ada isu dah...

      Delete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …