Skip to main content

MIKHAIL:LAGU PALING SUKA

Assalamualsikum....


Mikhail memang suka tengok video..
lagu yang paling dia suka ialah lagu Gwiyomi.


Dengar hari2 pun tak pernah jemu
walaupun lagu tu dah basi...
kalau korang tak tahu lirik ,
korang boleh hentam je lirik tu..
Asalkan masih berirama gwiyomi..
Mikhail tak kisah...
Dan pastikan sambil nyanyi kena buat gwiyomi jugak..
Hehehe..

Ada orang cakap kat aku..

"Baik ajar anak berzikir.."

Hamboih..aku ni bukan ustazah..
Ustazah pun tak de berzikir 24 jam..
Ada masa2 nya lah berzikir tu..
Kan??



Maisara ada buat video gwiyomi jugak
Khas untuk adik dia ni..
Tapi aku tak muat naik kat mana2 pun
video tu sebab hujung2 lagu tu
ada suara aku yang jerit gini..

"hadoi!! sakit kepala lutut aku..."

Sebab masa tengah rakam tu
Mikhail dok sebelah aku menari2 dengan remote tv
dok kat tangan..
Sekali diketuk nya remote tv
tu kat lutut aku..
Tak tahu pulak aku gwiyomi mana
la yang ada aksi ketuk lutut nih..

Malam tadi Mikhail ada tengok satu video nih..
Kusyuk kemain..
Jom tengok video apa dia layan.. 


Tak nampak?



Dekat sikit..



Wah...kemain dia..
Mujse dosti karoge...
Hehehhe...

Sekian..

Comments

  1. HAHAHA. terlebih eksaited sampai ketuk pale lutut.

    ReplyDelete
  2. wakakakaka ovey taw mikael.siap hindustan lagik.hehehe.

    ReplyDelete
  3. Arif pun suka tgk hindustan :)

    ReplyDelete
  4. sekali sekala gwiyomi tak salah... deno pun kalau duk buat CAPD pasang lagu gwiyomi... hihi

    ReplyDelete
  5. hehe, cumel la dua beradik ni..nurun sape ek..
    sekali sekala nk hiburan jugak kan D..
    bukan nya hiburan melampo pun kan :)

    ReplyDelete
  6. sekali sekala ber gwiyomi apa salahnye.

    ReplyDelete
  7. Haha oo nape kak?xpe la sekali skala kitorg nak dgr sore merdu akak hahah.ke akk sengau ni kahkahkah

    Ai mikhael dh brtukar arah ke hindustan plak?hahaha

    ReplyDelete
  8. hamboiiiii layan hindustan yeeee

    ReplyDelete
  9. Hahaha, terus spoil video gara2 lutut

    ReplyDelete
  10. amboii mikail..pandai dah dia ye.

    ReplyDelete
  11. Huhuhu Mikhail layan lagu medley mujhse doati karoge...sy suke lagu tuh

    ReplyDelete
  12. Ingat syafiq je asik gwiyomi. Hehehe

    Amboi ketuk kepala lutut ke? Syok sgt dia nak join akak dia kot? Comel je

    Uik dah layan hindustan? Hihihi

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …