Skip to main content

MENGANDUNG LAGI?

Assalamualaikum...

Kadang-kadang ada jugak rasa sedih
bila fikir pasal umur dan anak..

Sedih sebab umur dah 33
tapi anak baru dua...

Sedihnya sebab tak nak kawin awal2.
Kalau tak mesti anak dah 3,4 orang.
Ada bekas rakan sekelas
aku sekarang dah nak dapat menantu pun..
Dia kawin lepas sekolah.

Sepatutnya sekarang anak
aku tengah ambik UPSR..
Ok..start dah berangan..haha...
Aku tak boleh ngandung bila
Usia dah terlebih sebab
Ada tekanan darah rendah..
Jadi kalau nak ngandung lagi
tahun ni paling sesuai..

Wah...sampai ke situ aku fikir...
Haha..
Jom tido la..pikir banyak sangat dah..
Sekian...

Comments

  1. ala kak, sy dh 28, bru 1st pregnant..

    ReplyDelete
  2. Jangan sedih2..tiap sesuatu ada hikmahnya.
    Saya yg kawin umor 24 pun sampai skrg takde rezeki zuriat lg. kita usaha, rancang...Allah jugak penentu segala kan?

    ReplyDelete
  3. Diana, saya pon 33 gak. Anak baru je sorang. Tapi takpe la... kalo nak bertanding dgn org, mmg sampai bila tak habis. Yg kita nak bukan kuantiti anak, tapi kualiti setiap anak tu.

    ReplyDelete
  4. Sobs...sobs...jgn ckp mcm tu. Umur kite lbh kurang je. Sy ni, bru le preggy anak ke-2. Sobs...sobs...tak kisahlah rmi ke sorang je ke...janji ade kan? Sepasang lg...best tau! Heheheheh.....

    P/S: Kite lbh kuranglah....sy klu mengandung, ade diabetes. Pun bhy gak. Lg umur2 mcm skg ni....mmm....

    ReplyDelete
  5. walaupun baru dua..tetap dah ada sepasang kan..

    link terbaru : emarieys.com

    ReplyDelete
  6. Salam. alahai sedih pula bace kisah akak ni, hmmm tp xpelah, at least akak diberi peluang jugak untuk rasa 'rezeki' tu, ade org yg dh lama kawin pun masih belum ada anak, kak..:)
    take care ya:)

    ReplyDelete
  7. ok la dh sepasang baby....rezeki allah swt..saya pun dh 32 ..baru 3 orang je anak..tuh pun ramai dok suh tambah lagi..sedangkan saya rasa dh cukup..:)

    ReplyDelete
  8. Apapun akak masih beruntung sebab umo 33 dah ada anak 2.. Mcm Myra umo nak msuk 30, sorg belom ada.. walhal kawen awal jugak-kekonon bajet sblm pencen anak dah skolah..
    TP tulah kita merancang kan

    ReplyDelete
  9. Ada pro dan kontra. DIA Maha Tahu apa yang terbaik buat kita.

    Takpa bersyukurlah apa yang ada. Kalu kita bandingakan, tu yang selalu rasa tak cukup tu..

    ReplyDelete
  10. kalau akak pikir macam tu, sya lagi la.
    dah kawin dekat 6 tahun tp masih belom ada rezeki anak.redha je..

    doakan utk saya juga ye kak :)

    ReplyDelete
  11. bersyukur..alhamdulillah..ada zuriat. saya ni 33...kahwin pun belum. ada yang kawin, takde rezeki..tak ada anak sampai ke sudah. Allah berikan yang terbaik sesuai dengan kita.. :-)

    ReplyDelete
  12. kena bersyukur ...

    ada orang tu, di uji tuhan kawin puluhan tahun, langsung takda anak...

    ingatan utk diri saya juga

    ReplyDelete
  13. Kawan rozie dah berbelas tahun kawin tp x de anak. Rozie syukur ade twin pengubat ati. Nak tambah... Mmm...,,

    ReplyDelete
  14. xsemustinye kawen awal / muda buleh dpt anak ramai. sbb my fren kawen after spm but, have to wait for 10 years utk dptkn 1st baby. pokok pangkalnye rejeki dr allah. jgn gusar! sila doa & usaha. in shaa allah.. chaiyok2! ;)

    ReplyDelete
  15. rezeki masing masing kak..bersyukur apa yang ada skang kan.senyum :)

    ReplyDelete
  16. sabor la aku dgn diana ni
    kalau kawen awal pun belum tentu ngandung awal..sbb itu keje Allah kan

    oh baru tahu kita beza setahun je
    ko 33, aku 34
    anak sulung aku upsr last day
    uuuu risau la hati
    harap dpt jawab dgn tenang

    ReplyDelete
  17. ni rasa macam nak kawen tahun ni jugak ni. :P

    nak anak cepat2 jugak!

    ReplyDelete
  18. La??

    Pk psl anak dan umur ke? Ingat sy sorang je tiap mlm dok pk tu sbb sy xmo beranak lps umur 35 tahun

    ReplyDelete
  19. akk sebaya ngn tunang sy rupanya.. :)

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …