Wednesday, 11 September 2013

MENGANDUNG LAGI?

Assalamualaikum...

Kadang-kadang ada jugak rasa sedih
bila fikir pasal umur dan anak..

Sedih sebab umur dah 33
tapi anak baru dua...

Sedihnya sebab tak nak kawin awal2.
Kalau tak mesti anak dah 3,4 orang.
Ada bekas rakan sekelas
aku sekarang dah nak dapat menantu pun..
Dia kawin lepas sekolah.

Sepatutnya sekarang anak
aku tengah ambik UPSR..
Ok..start dah berangan..haha...
Aku tak boleh ngandung bila
Usia dah terlebih sebab
Ada tekanan darah rendah..
Jadi kalau nak ngandung lagi
tahun ni paling sesuai..

Wah...sampai ke situ aku fikir...
Haha..
Jom tido la..pikir banyak sangat dah..
Sekian...

20 comments:

  1. ala kak, sy dh 28, bru 1st pregnant..

    ReplyDelete
  2. Jangan sedih2..tiap sesuatu ada hikmahnya.
    Saya yg kawin umor 24 pun sampai skrg takde rezeki zuriat lg. kita usaha, rancang...Allah jugak penentu segala kan?

    ReplyDelete
  3. Diana, saya pon 33 gak. Anak baru je sorang. Tapi takpe la... kalo nak bertanding dgn org, mmg sampai bila tak habis. Yg kita nak bukan kuantiti anak, tapi kualiti setiap anak tu.

    ReplyDelete
  4. Sobs...sobs...jgn ckp mcm tu. Umur kite lbh kurang je. Sy ni, bru le preggy anak ke-2. Sobs...sobs...tak kisahlah rmi ke sorang je ke...janji ade kan? Sepasang lg...best tau! Heheheheh.....

    P/S: Kite lbh kuranglah....sy klu mengandung, ade diabetes. Pun bhy gak. Lg umur2 mcm skg ni....mmm....

    ReplyDelete
  5. walaupun baru dua..tetap dah ada sepasang kan..

    link terbaru : emarieys.com

    ReplyDelete
  6. Salam. alahai sedih pula bace kisah akak ni, hmmm tp xpelah, at least akak diberi peluang jugak untuk rasa 'rezeki' tu, ade org yg dh lama kawin pun masih belum ada anak, kak..:)
    take care ya:)

    ReplyDelete
  7. ok la dh sepasang baby....rezeki allah swt..saya pun dh 32 ..baru 3 orang je anak..tuh pun ramai dok suh tambah lagi..sedangkan saya rasa dh cukup..:)

    ReplyDelete
  8. Apapun akak masih beruntung sebab umo 33 dah ada anak 2.. Mcm Myra umo nak msuk 30, sorg belom ada.. walhal kawen awal jugak-kekonon bajet sblm pencen anak dah skolah..
    TP tulah kita merancang kan

    ReplyDelete
  9. Ada pro dan kontra. DIA Maha Tahu apa yang terbaik buat kita.

    Takpa bersyukurlah apa yang ada. Kalu kita bandingakan, tu yang selalu rasa tak cukup tu..

    ReplyDelete
  10. kalau akak pikir macam tu, sya lagi la.
    dah kawin dekat 6 tahun tp masih belom ada rezeki anak.redha je..

    doakan utk saya juga ye kak :)

    ReplyDelete
  11. bersyukur..alhamdulillah..ada zuriat. saya ni 33...kahwin pun belum. ada yang kawin, takde rezeki..tak ada anak sampai ke sudah. Allah berikan yang terbaik sesuai dengan kita.. :-)

    ReplyDelete
  12. kena bersyukur ...

    ada orang tu, di uji tuhan kawin puluhan tahun, langsung takda anak...

    ingatan utk diri saya juga

    ReplyDelete
  13. Kawan rozie dah berbelas tahun kawin tp x de anak. Rozie syukur ade twin pengubat ati. Nak tambah... Mmm...,,

    ReplyDelete
  14. xsemustinye kawen awal / muda buleh dpt anak ramai. sbb my fren kawen after spm but, have to wait for 10 years utk dptkn 1st baby. pokok pangkalnye rejeki dr allah. jgn gusar! sila doa & usaha. in shaa allah.. chaiyok2! ;)

    ReplyDelete
  15. rezeki masing masing kak..bersyukur apa yang ada skang kan.senyum :)

    ReplyDelete
  16. sabor la aku dgn diana ni
    kalau kawen awal pun belum tentu ngandung awal..sbb itu keje Allah kan

    oh baru tahu kita beza setahun je
    ko 33, aku 34
    anak sulung aku upsr last day
    uuuu risau la hati
    harap dpt jawab dgn tenang

    ReplyDelete
  17. ni rasa macam nak kawen tahun ni jugak ni. :P

    nak anak cepat2 jugak!

    ReplyDelete
  18. La??

    Pk psl anak dan umur ke? Ingat sy sorang je tiap mlm dok pk tu sbb sy xmo beranak lps umur 35 tahun

    ReplyDelete
  19. akk sebaya ngn tunang sy rupanya.. :)

    ReplyDelete

sila tinggalkan komen anda...:)

'; (function() { var dsq = document.createElement('script'); dsq.type = 'text/javascript'; dsq.async = true; dsq.src = '//' + disqus_shortname + '.disqus.com/embed.js'; (document.getElementsByTagName('head')[0] || document.getElementsByTagName('body')[0]).appendChild(dsq); })();