Skip to main content

MANDI MILO

Malam tadi budak ni cuba nak ambil air
Milo kat atas meja...
Sudahnya milo tu tumpah atas dia..
Mujur la air milo tu dah sejuk..
Aih..sabar jela...
Dah la ibu ni malas nak mop2 lantai..
Kalau dah besar memang ibu cubit tangan tu..

Comments

  1. alahai diana, mmg kesian sgt tengok muka mikhail..mesti terkejut dia.

    ReplyDelete
  2. part nak mengemas tu yg mencabar jiwa kan...hahahahaha...macam semalam, anak saya tumpahkan air Revive! dengan lekitnya...hadoiiii

    ReplyDelete
  3. sejak tak kerja ni...hari2 ada air tumpah. pelik betul.

    ReplyDelete
  4. alo sebek..sian nya dier..cayang meh kat aunty meh..

    ReplyDelete
  5. aloor ciannn
    mama nie garang sangatt ekke ;)

    ReplyDelete
  6. time ni air mata da menitik ke blom? cian nyer diaaaaaa

    ReplyDelete
  7. Nakai ibu dia amik gmbr dia tgh sedih tu. Hehehe..

    ReplyDelete
  8. tu mencebek tu kena mrh ler tew?haha sy pn geram kak klu dorg tumpahkn makan minum ats lantai..tertumpah oke lg..zafirah ni pesen suka membuang benda ats lantai bila memberontak termsk la makanan..eii geram sgt! kdg2 mmg kena cubit je tgn montel dia tu..hohoho

    ReplyDelete
  9. Assalamualaikum Diana

    dalam hati dia misti tergelak besar
    sebab tengah marah pun boleh ambil gambar

    ReplyDelete
  10. hihi..
    cedih sgt tu..
    tp naseb baek ler milo tu sjuk,
    kne letak tmpat tinggi ler pasni.

    ReplyDelete
  11. Kesiannya. Nasib baik tak kempunan.

    ReplyDelete
  12. nasib baik dia tak cedera kena cawan pecah tu..

    ReplyDelete
  13. Sian la dia dahlah mencebik2 gitu huhu

    ReplyDelete
  14. alololo siannya~ hehehe.pandai sgt tu nk capai milo.eeh.kakak dye x marah ke adik dye pecah kan gelas.

    ReplyDelete
  15. Olololo...cian dak kenit tu. Jgn mrh2 die...cian dieeeeeeeeeeee~ Ololololo~ Comel je....

    ReplyDelete
  16. sedih tgk muka mikail kena marah ngan ibu..hrp2 pasni dia xbuat lagi kan.

    ReplyDelete
  17. Sayu tgk muka swdih mikail

    ReplyDelete
  18. kena jauhkan dari ank akk kalau buat air panas.. bhya ni..

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …