Skip to main content

MAISARA:SAYANG ADIK KE MAISARA?

Assalamualaikum...


Dalam seminggu ni kan Maisara selalu tanya 
Aku dan ayah dia dengan soalan nih...

"antara adik dengan maisara siapa
Yang paling ibu sayang...?"

Nak jawab soalan dia ni bukan boleh main jawab je..
Silap jawab boleh terjejas mood sampai
Ke malam...hehehh

Masa mula2 dia tanya ayah dia dulu
Ayah dia jawab ikut sedap mulut je..

Maisara: Ayah..siapa paling ayah sayang..adik ke Maisara?

Ayah: dua2 ayah sayang..dua2 anak ayah kan?

Maisara: pilih satu je..! (muka serius)

Ayah : Mesti lah Maisara...hahahha

Maisara: (senyum bangga)

Sekarang ni kalau dia tanya soalan tu
Kami tau dah nak jawab apa..

"Mesti lah Maisara..maisara kan comel.."
"Mesti lah Maisara..maisara kan anak pertama.."
"mesti lah Maisara...Maisara kan anak perempuan.."

Sementara nak besaq kan??
Dah besaq nanti
Mesti dia termalu sendiri bila baca post nih..

mujur la adik tak paham apa lagi..
Kalau tak memang kena dah kakak tu..
Adik dah la garang..
Hehehehh

Sekian..

Comments

  1. ish..nak kena ada anak pompuan gak nih

    ReplyDelete
  2. hahahaha budak budak kan kak.soalan ni wajib

    ReplyDelete
  3. ahhaha kan .. semua maisara .. kalau idokk dia sentap susah ko D kekeke

    ReplyDelete
  4. amboiii maisara.jeles dengan adik la tu kan..

    ReplyDelete
  5. maisarah nih muka manehhh..:))

    ReplyDelete
  6. HAHAHAHA..anak dara ni besau besok takde le nk tny soalan ni lg kak. dia tny pakwe plk. :D

    ReplyDelete
  7. tup tup dah besar maisara ni. dah lama x dtg sini

    ReplyDelete
  8. budak2 sekarang pndai bg soalan tuk ibu ayh dia confius nak menjawab..hehe

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …