Skip to main content

HERO MACAM NI PUN NAK TENGOK..

Assalamualaikum...



Aku sekarang tengah 
asyik dengan drama 'the Masters sun."
best drama ni..

Suami aku kata...
"Semua drama korea dia kata best.."

heheh..
betul ni..drama kali ni best sangat..

Suami pernah kata..
"hero rambut macam ni pun ibu nak tengok.."



Ha..tu la..
orang lelaki ni macam tu la..
depa pikir kita tengok drama ni 
sebab nak tengok hero ensem je...
depa tak tau jalan cerita tu yang paling kita
utamakan sekali..kan ??

bila kita tengok bola
pun depa kata kita tengok pemain ensem..
cer habaq mai pemain bolasepak kat 
malaysia ni sapa yang ensem..??
semua nya muka bejerawat batu..

hahah

Comments

  1. mahai tu rambut dia baq hang..
    akak paling suka citer my daughter the flower..diana tengok tak ritu?la ni dia buat ulangan..suka suara kotnim, hahak panjang pulak komen ni

    ReplyDelete
  2. hehe,,mula mula tengok hero heroin yang berlakon..kemudian jalan cerita..ok..mengikuti..tak ok menukari siaran lain..hehe..alhamdulillah kami suami isteri suka tengok cerita korea..hehe..

    ReplyDelete
  3. Isteri saya juga sangat gila dgn drama Korea. Isteri kata kalau nak tau di mana seronoknya drama Korea ikut menonton bersamanya. Saya cuma ketawa...sebab memang tak minat langsung....

    ReplyDelete
  4. hahaha.. kelakor la akak... org main bolasepak takse mapt nak berdnadan mcm pelakon ^^

    deno tak pernah tengok cerita korea.. entah nape tak serasi dgn cerita korea..

    ReplyDelete
  5. Hahaha, yang penting jalan cerita bukan style rambut.

    ReplyDelete
  6. eh ramai apa artis minat pemain bola Malaysia , ada juga la kak yang hensem...hehe

    ReplyDelete
  7. kalau dah namanye hero automatic hensem kan.hee

    ReplyDelete
  8. Nad baru nak tgk cite nih hehe

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …