Skip to main content

HARGA MINYAK NAIK KITA MARAH.ROKOK NAIK TAK MARAH PUN.KENAPA??

Assalamualaikum..



Pagi2 buka facebook belum reda lagi citer pasal minyak naik.
macam2 komen ada sampai malas dah nak baca..
ye la..komen la cemana pun kalau harga tak nak turun tak guna jugak..
Terima dengan terpaksa je la..

Tapi ada jugak yang bagi komen yang tak boleh diterima.
salah satu nya isu kata rokok naik tak bising,
tapi minyak naik terus nak marah2...
kebanyakan nya yang komen gini mesti adik2..
dia belum rasa lagi keluarkan duit sendiri
untuk beli bawang beli ayam atau beli barang dapur hari2...

benda ni mudah je nak paham sebenarnya..
nak bagi mudah lagi baca je status kat gambo kat bawah ni
ye adik2..




gitu la kesahnya...ye adik2...
sebab tu ramai tak suka harga minyak naik..
yang tak pakai kereta pun terkesan dengan kenaikan harga minyak.
jangan pikir pasal orang ada kereta je..
orang miskin bertambah miskin
sebab harga barang naik..
tak kan nak kata kat dia..
"harga barang naik,jangan beli barang.."

sekian...

Comments

  1. Itula, nak compare dengan benda yang tak lojik

    Ada tengok komen budak skolah, minyak naik = BN (Brang Naik)

    Rasa macma nak komen je balik..
    Adik, skolah bagi abis dulu na baru boleh sembang hal gini

    ReplyDelete
  2. Budak2 baru nk up bak kt zizan,,,

    ReplyDelete
  3. kebanyakkan adik2 perempuan atau golongan wanita ni kalau bagi komen isu minyak memang kesian sangat nak baca.. ada yg compare dengan astro.. napa x mengamuk astro naik, minyak naik nak bising. ada yang kata kalau tak suka minyak naik isi air jer.. Ya Allah sedih jugak la sebab sejantina dengan kita. kenapalah senteng sangat akal depa sehingga sanggup keluarkan statement tak cerdik camtu. Nak kata fail mate.. tengok educated jugak.. takde la lepasan kolej cap ayam macam saya ni tapi kepala otak macam tak servis jer. kesian sangat2

    ReplyDelete
  4. serabut kan pasal minyak ni..

    ReplyDelete
  5. manusia pun jadi naik hangin bila minyak naik tau

    ReplyDelete
  6. Bila harga minyak naik harga semua barang lain naik. Tp ramai yg butakan mata buat2 x phm. Nak suruh kempen naik pengangkutan awam ok lg kalau nk jimat minyak tp bila makanan naik harga camne tu? Nak suruh anak bini puasa sunat lebih kerap? Ehehe

    ReplyDelete
  7. minyak naik harga barang naik huhu kena jimat.

    ReplyDelete
  8. bila minyak naik..semua keperluan harian akan mula la ikut naik harga sama...

    ReplyDelete
  9. Mulai sekarang kena latih diri berjimat cermat.. berjimat itu kan alaman yang baik.. :-) Terpaksa dalam redha.. hehe

    ReplyDelete
  10. kalau harga barang naik,kena pandai jimat je la :)

    ReplyDelete
  11. Kita jimatkan apa yang patut yer..haha..jangan duk marah sangat..cool aje..

    ReplyDelete
  12. yela kak.. effect yng sangt besar bila minyak naik..

    ReplyDelete
  13. yela kak.. effect yng sangt besar bila minyak naik..

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …