Wednesday, 4 September 2013

HARGA MINYAK NAIK KITA MARAH.ROKOK NAIK TAK MARAH PUN.KENAPA??

Assalamualaikum..



Pagi2 buka facebook belum reda lagi citer pasal minyak naik.
macam2 komen ada sampai malas dah nak baca..
ye la..komen la cemana pun kalau harga tak nak turun tak guna jugak..
Terima dengan terpaksa je la..

Tapi ada jugak yang bagi komen yang tak boleh diterima.
salah satu nya isu kata rokok naik tak bising,
tapi minyak naik terus nak marah2...
kebanyakan nya yang komen gini mesti adik2..
dia belum rasa lagi keluarkan duit sendiri
untuk beli bawang beli ayam atau beli barang dapur hari2...

benda ni mudah je nak paham sebenarnya..
nak bagi mudah lagi baca je status kat gambo kat bawah ni
ye adik2..




gitu la kesahnya...ye adik2...
sebab tu ramai tak suka harga minyak naik..
yang tak pakai kereta pun terkesan dengan kenaikan harga minyak.
jangan pikir pasal orang ada kereta je..
orang miskin bertambah miskin
sebab harga barang naik..
tak kan nak kata kat dia..
"harga barang naik,jangan beli barang.."

sekian...

15 comments:

  1. Itula, nak compare dengan benda yang tak lojik

    Ada tengok komen budak skolah, minyak naik = BN (Brang Naik)

    Rasa macma nak komen je balik..
    Adik, skolah bagi abis dulu na baru boleh sembang hal gini

    ReplyDelete
  2. Budak2 baru nk up bak kt zizan,,,

    ReplyDelete
  3. kebanyakkan adik2 perempuan atau golongan wanita ni kalau bagi komen isu minyak memang kesian sangat nak baca.. ada yg compare dengan astro.. napa x mengamuk astro naik, minyak naik nak bising. ada yang kata kalau tak suka minyak naik isi air jer.. Ya Allah sedih jugak la sebab sejantina dengan kita. kenapalah senteng sangat akal depa sehingga sanggup keluarkan statement tak cerdik camtu. Nak kata fail mate.. tengok educated jugak.. takde la lepasan kolej cap ayam macam saya ni tapi kepala otak macam tak servis jer. kesian sangat2

    ReplyDelete
  4. serabut kan pasal minyak ni..

    ReplyDelete
  5. manusia pun jadi naik hangin bila minyak naik tau

    ReplyDelete
  6. Bila harga minyak naik harga semua barang lain naik. Tp ramai yg butakan mata buat2 x phm. Nak suruh kempen naik pengangkutan awam ok lg kalau nk jimat minyak tp bila makanan naik harga camne tu? Nak suruh anak bini puasa sunat lebih kerap? Ehehe

    ReplyDelete
  7. minyak naik harga barang naik huhu kena jimat.

    ReplyDelete
  8. bila minyak naik..semua keperluan harian akan mula la ikut naik harga sama...

    ReplyDelete
  9. Mulai sekarang kena latih diri berjimat cermat.. berjimat itu kan alaman yang baik.. :-) Terpaksa dalam redha.. hehe

    ReplyDelete
  10. kalau harga barang naik,kena pandai jimat je la :)

    ReplyDelete
  11. Kita jimatkan apa yang patut yer..haha..jangan duk marah sangat..cool aje..

    ReplyDelete
  12. yela kak.. effect yng sangt besar bila minyak naik..

    ReplyDelete
  13. yela kak.. effect yng sangt besar bila minyak naik..

    ReplyDelete

sila tinggalkan komen anda...:)

'; (function() { var dsq = document.createElement('script'); dsq.type = 'text/javascript'; dsq.async = true; dsq.src = '//' + disqus_shortname + '.disqus.com/embed.js'; (document.getElementsByTagName('head')[0] || document.getElementsByTagName('body')[0]).appendChild(dsq); })();