Skip to main content

GAMBAR NABILA HUDA YANG CEDERA DIKAKI AKIBAT KEMALANGAN JALAN RAYA

sumber gambar dari IG Anak Man kidal

Petikan dari blog nara
Kalau saya berada di pihak Eddie, saya tidak mahu membawa anak saya pergi ke tempat kerja. Namun, benda sudah jadi. Lagipun saya tidak tahu menahu sama ada Nabila pernah bawa Keisha ke kerja sebelum ini atau pun tidak.
Tapi, kalau dia bawa pergi melancong itu memang ada.. Dengan apa yang terjadi sekarang ini, Nabila kena ambil tahu segala macam perkara.Bagi saya, ini adalah petunjuk kecil dari Allah untuk Nabila.-AMY SEARH

sekian...

Comments

  1. Sama2 kita doakan yang terbaik buat dorang :)

    ReplyDelete
  2. moga abil ambik pengajaran dari apa yg berlaku. get well soon pretty! :)

    ReplyDelete
  3. bila tengok nama nabila huda ni kat mana-mana, terus terlintas kat hati, apa pulak kes nya kali ni. apa2 pun..semoga dijadikan pengajaran.

    ReplyDelete
  4. Setuju dgn kata2 ayahnya: ia cuma petunjuj kecil dari Tuhan. Spt kata seorang ulamak, Allah bercakap dgn kita dlm pelbagai cara, salah satunya ujian dan kesakitan yg ditimpakanNya utk diri dan keluarga....

    ReplyDelete
  5. saya sokong kata2 Jay Ar.. http://zafarah.blogspot.com/2013/09/bermulalah-chapter-baru.html

    ReplyDelete
  6. Susah nak komen. Kerjaya Nabila yang berhari hari berpisah dgn anak, kadang memaksa dia membawa anak sekali. Hati seorang ibu.

    Apapun, mungkin benar kata Amy. Semoga menjadi iktibar dan petunjuk.

    ReplyDelete
  7. As-salam diana..

    semoga nabila dan anaknya akan cepat sembuh hendaknya..

    ReplyDelete
  8. akk baca x yg laki dye kata.tu baru Allah jentik sikit.eheheh.kesian kan.

    ReplyDelete
  9. moga yg terbaik utk kita semau..

    ReplyDelete
  10. benda dah jadi.. tak salah la dia nak bawak anak pegi kerja.. kalau tinggal je kat rumah sensorang lagi haru.. gitu~

    ReplyDelete
  11. Betul jugak kata bapak si Nabila tu.

    ReplyDelete
  12. ada kebenarannya kata-kata amy search..

    ReplyDelete
  13. semoga mereka cepat sembuh dan doakan yang terbaik untuk mereka.

    ReplyDelete
  14. Moga cpt sembuh.. Tu jelah blh doakan

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …