Wednesday, 18 September 2013

DATANG MELAWAT ATAU NAK TUMPANG?

Assalamualaikum..



sesi luahan perasaan...

hidup ini sangt kelakar..
disaat kita perlukan seseorang ,
tak ada siapa yang cuma nak menghampiri..

Tapi bila masa kita tak perlukan sesiapa
ramai pulak yang datang menyapa..

pernah terjadi pada seseorang yang aku kenal..
disaat dia dan suami dalam kesusahan tak ada sesiapa pun yang
mampu dan sudi membantu..
(termasuk aku..sebab tak mampu..
tapi aku selalu pujuk dia..:( *baik tak aku?
hahaha)

Tapi bila dia dah bebas dari masalah
tak putus2 yang datang bertanya kabar..
kekonon nya prihatin..
sampai dia sendiri jadi rimas bila orang asyik
nak datang rumah dengan alasan.."kani nak  melawat.."
(padahal tumpang tidur)

**nak lempang pipi dia kiri kanan sambil cakap..
"hey kawan..dulu kau mintak tolong
kat dia,dia berani je dia cakap "tak boleh tolong.."
sekarang ni bila dia nak datang tumpang tidur
bawak anak2  dia sampai penuh umah
cuba la berani sikit untuk kata "tak boleh tidur sini.."


sekian...

10 comments:

  1. Mmg susah kes gini...kalau ckp tak boleh, mcm kita pulak yg jahat.

    ReplyDelete
  2. perkara biasa yang berlaku dalam kehidupan. yang muka x malu memang akan buat macam tu

    ReplyDelete
  3. orang melayu memang susah sikit nak cakap tak boleh...kan?

    ReplyDelete
  4. Kalau saya memang saya tak layan. Sebab saya nie jenis yang berdendam.

    ReplyDelete
  5. Kdg2 geram kan diana. Rasa nak balas jahat je kan

    ReplyDelete
  6. erm..takpe,sentiasa berbuat baik dengan semua orang walaupun orang tu pernah buat jahat dengan kita.

    ReplyDelete
  7. orang2 macam nie mmg la huhu
    kesian kat dia. x patut tau

    ReplyDelete
  8. erm,,klau la berani bersuara mcam tu, orng mmng x blh ambik kesempatan..

    ReplyDelete

sila tinggalkan komen anda...:)

'; (function() { var dsq = document.createElement('script'); dsq.type = 'text/javascript'; dsq.async = true; dsq.src = '//' + disqus_shortname + '.disqus.com/embed.js'; (document.getElementsByTagName('head')[0] || document.getElementsByTagName('body')[0]).appendChild(dsq); })();