Skip to main content

CERITA MAT YO DAN BINI DIA..MYNEWSHUB NI BIAR BETUL?

Assalamualaikum..

Tadi tengok kat facebook ada citer pasal 
Mat yo dan bini dia yang kurang ajaran tu..
lepas tu bila aku buka link dari mynewshub tu
agak terkejut la bila kat artikal depa tu 
ada diletak kan gambar status isteri Mat yo..



Setahu aku itu status yang beberapa bulan lama dulu..
masa tu tengah kecoh pasal kes Mat yo dengan 
pasukan klelantan..

Apa la Mynewshub ni...
tangkap muat je..
cer selidik dulu betul2..
paling lawak siap letak watermark lagi..
ekekekek...

sekian..

Comments

  1. macam macam hal..cepat je kan kalau bab hentam menghentam ni.

    ReplyDelete
  2. ek eleh newshub ni pon satu.tu isu lama lah masa matyo kua kelantan dulu.adehhh~ punya lah nk buat cite.sampai cite lama pon kua.

    maisara suka ke video tu.dye ckp apa kak.hehehe.

    ReplyDelete
  3. mak aih bahasa..anjing menganjing.tapi saya tak heran sebab hanya anjing je yang kenal spesis2 dorang ni :P

    ReplyDelete
  4. mynewshub tu mmg...dlu sy ada bkk gak tp skrg xsey dah..mmg main tangkap muat je

    ReplyDelete
  5. hmm, macam2. tp bahasa dia mmg kasar ekk?

    ReplyDelete
  6. Saya baru tengok video tu. Sedih saya tengok pak cik tu.

    ReplyDelete
  7. cepat betul kalau bab gosip ni..

    ReplyDelete
  8. akak macam tak ambik tau sangat hal ni..

    ReplyDelete
  9. Tak tau siapa yg betul dlm kes ini. Tapi bila tengok video memang nampak tak patut jadi macam tu.

    ReplyDelete
  10. bahasa kita melambangkan siapa kita , so fikir2kan !

    ReplyDelete
  11. Apa-apa pun bahasa kena jaga. Baru orang respek

    ReplyDelete
  12. erm.. bikin kontrovesi ni..hehe

    ReplyDelete

Post a comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …

RESEPI BIHUN SUP DAGING SEDAP DAN MUDAH

Assalamualaikum...



Suka watermark yang mana??Yang gambar atas  atau gambar kat bawah nun ??saya buat watermark ni guna app kat enpon je ..hehe..jadi lah.kan.Dari tak de..Ok..lupa kan pasal watermark tu..Hari ni makcik buat bihun sup..Punya la sibuk hari ni letih tak tau nak cakap la..sekali bihun sup dah siap makan sikit punya berselera..Bihun sup ni yang sedap sangat atau makcik yang lapar..tak tahu la..hehehh..

Dah selalu buat bihun sup tapi tak pernah terlintas nak share resepi kat blog..hari ni makcik turunkan ilmu buat bihun sup pulak..Saya guna daging 1/2 kilo sahaja.lepas tu hiris nipis2 sebab yang nak makan ni budak2.Masak pun cepat lembut..senang budak2 nak kunyah.kalau buat jual tu biasa nampak dia potong  tebal2 dalam 1 inci...ada yang potong kecik2.Ikut suka ampa nak potong macam mana yang penting kuah kena sedap.

Untuk sambal pulak saya buat sambal kicap.saya memang tak reti makan bihun sup dengan sambal merah tu..rasa tak selesa bila makan serbuk cili yang di tambah air…