Skip to main content

BILA SUAMI KERJA BARU LA BOLEH BUAT

Assalamualaikum...



selamat tengahari semua...
satu yang tak best bila jadi suri rumah ni bila
kita suka ambil kesempatan..
bukan kita buat jahat cuma sebab bila semua kerja rumah dah siap
mula la kita nak buat sesuatu suami tak tahu kita buat..hahah..
paham dak??

selalunya bila aku dah siapkan semua kerja
dan rasa ada banyak masa lagi sebelum suami balik
mula la nak buat banyak benda sia2..
iaitu main game kat facebook sampai 3,4 jam.
korang pun sama kan>?/ekekek..

benda lain yang aku buat ialah
tengok drama korea sampai habis semua episod..
memang syurga la..puas hati betul..

ada lagi...
yang ni kompem ramai yang geleng2 kepala nih..
aku suka mekap2..hahah..
bila suami tak de ni la masa nak bereksperimen dengan
wjah sendiri..cuba gaya mekap baru
yang aku tengok kat majalah..
kena dengan muka comel aku ni boleh la
cuba depan suami pulak..heheh..

Tak pun cuba tutorial hijab yang ada kat youtube,,
eheheh..dok belit3 sampai tercekik//

dan yang satu ni kiranya hari2 aku buat la..
tidur..lepas suami dan anak keluar umah
akupun mula la tarik selimut..
tambah tengok Mikhail tergolek2 ni lagi la easa nak dakap2 dia..
kalau suami ada tak buat..jatuh saham aku nanti..hahah

korang pulak..
kalau suami pi kerja dan semua kerja umah dah siap
apa korang buat kat rumah?



sekian

Comments

  1. saya? dulu asyik membaca..skrg asyik ber'candy crush'!

    ReplyDelete
  2. Kalo laki dah gi kija....Sambung tido la yg paling heben jah!!!

    ReplyDelete
  3. KZ tak buat la semua tu....ehehehehe...(tipu! tipu!)

    ReplyDelete
  4. say no to drama korea...hahahahaha

    ReplyDelete
  5. sementara husbnad keje,sibuk dengan design dan blog je la..balik keje dia akan baca blog.hehehehe

    ReplyDelete
  6. Assalamualaikum Diana

    saya tak boleh nak jawab la nampaknya

    ReplyDelete
  7. Kahkahkah..boleh tahan gak nakalnya..

    ReplyDelete
  8. aiza tak boleh jawab gak sebab tak kawhwin lagi.. hehe..

    ReplyDelete
  9. he3 dah mcm hobi pula =) suami xbg akak kerja ke??

    ReplyDelete
  10. Kah kah kah... Bab tido ngan belit tudung tu mmg sy buat

    ReplyDelete
  11. belum alami lagi sebab belum kawin..heheh

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …