Skip to main content

ABBY ABADI BERSAMA MOHAMED MORSI DIMAJLIS POERKAHWINAN NYA

Assalamualaikum....

Cantik betul baju kawen Abby ni..
ada bunga2 pink lagi..
baju kawen pun menutup aurat tau..
kagum sangat dengan penampilan dia sekarang ni..
Selalunya apa yang Artis pakai orang suka tiru kan??
jadi harap2 makin ramai bakal pengantin yang akan 
jadikan Baju pengantin Abby ni 
untuk mereka pun bersama menutup aurat

  

satu lagi yang menarik di majlis perkahwinan Abby dan farhan ni 
adalah poster Mohamed Morsi yang Abby tampal ni..
satu usaha yang bagus untuk lebih ramai lagi
yang mendoakan saudara2 kita di mesir nun..

      

sanagt sederhana tapi penuh makna majlis perkahwinan Abby dan Farhan ni..kan?

sekian..

Comments

  1. semoga kekal bahagia ke anak cucu

    ReplyDelete
  2. mmg cantik..tp kalu kawen kt umah x sesuai la sbb meleret (sapu tanah) kalu kat dewan mmg ok ;-)

    ReplyDelete
  3. Lain dari yg biasa...org kawin tepek banner gamba sendiri, dia tepek gambar morsi. Usaha yg bagus..

    ReplyDelete
  4. Kalau boleh jgnlah meleret kainnya. Nnt kena tak ayam

    ReplyDelete
  5. suka tgk pasangan ini..selalu gak intai kat ig abby ni

    ReplyDelete
  6. cantiknya..masih berseri seri lagi pengantin :)

    ReplyDelete
  7. subhanallah =) cntik je..prkhwinan mcm ni mmg terbaik..hrap diberkati Allah..smoga dia hidup bahagia..

    ReplyDelete
  8. kita doakan semoga jodoh mereka hingga ke syurga.. :D

    ReplyDelete
  9. Moga mereka bahagia hingga ke syurga. Tq diana share gmbr ni. X tgk lg pun sblm ni

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …