Ahad, 4 Ogos 2013

PENGARAH DRAMA CINTA JANNAH TAK HORMAT MASJID

Assalamualaikum...



Semalam melalui instagram Nelydia Senrose
telah memuat naik sebuah foto
satu babak dari drama Cinta Jannah .

namun gambar tersebut menjadi bahan kritikan peminat2 nya
yang mempertikaikan aksi bersentuhan di dalam masjid
yang melibatkan pelakon Aeril zafrel dan Neylidia sendiri.


Menyedari gambar tersebut mencetuskan 
kemarahan peminatnya Neylydia segera 
memadan gambar tersebut dari laman insta milik nya.

#tu la kan..
kalau nak buat babak kawen2 buat je la kat umah..
sedangkan orang nikah betul2 pun 
tok kadi tak bagi bergambar peluk cium kat masjid..
ni kan pulak belakon je...

sekian...

22 ulasan:

Nur Irdina berkata...

Macam-macam drama sekarang ni . Kalau buat cerita agama , selalu ade salah besar . Haishh T__T

atuk berkata...

Salam Ramadhan Diana

patut didenda ajer

nuyui a.k.a miss YUI berkata...

mcm2 aih,..

Remy hazza berkata...

tak sensitive langsung......

MAY berkata...

Mcm mcm skg sis...

Jay Ar berkata...

Tu la kan...bila kuasa duit lebih kuat berbanding hukum Tihan...

azieazah berkata...

Kalu tak peluk tak cium, tak boleh kerrrrr?

Hanis Azla berkata...

Salam diana..

Kalau lebih sensitif tentu lebih baik kan..

Terima kasih banyak ya atas kad ucapan hari raya tu.. Terima kasih atas ingatan.. Berbesar hati akak menerimanya..

mama maman aka yana berkata...

tuh la dia.. berlakon tak boleh nak halalkan cara... hhmm

Myra Jay berkata...

Bila drama kini tak memikirkan isu sensitiviti umat..

boni kacak berkata...

macam mana orang bukan Islam nak respect kat orang Islam kalau orang Islam sendiri tak ada perasaan hormat kat agama sendiri?

potia casadelarossa berkata...

sepatutnya aksi mcmni tak buat kat dlm atau kat luar masjid.. tak ada beza jugak kan? kenapa masjid nak jd isu? sedangkan perkara yg sama...

wahida berkata...

tak perlu la babak mcm ni kot...tunjuk adegan dah nikah je kan senang...tak yah la kot bersalam cium bagai...eiiii...

khairul hassan berkata...

tak tau adab la tu

jeBateja berkata...

Org sekarang ni...rendah sgt ke ilmu depa ni...basic mcm tu pun kantoi....

najihah sahami berkata...

kat mekah pun dorang bleh buat drama sentuh2 skang ni kak. mana laaa Allah tak marah. huhu

Shark Kay berkata...

kalau x silap sama kes dengan cerita tv3 mlm td..
ijab dan qabul lakonan nor danish ngan adi putra.

Nurul Farahizzati berkata...

kalau adegan dalam cerita kongsi? siap dukung2 bagai...

caliph shuriken berkata...

basic pun diorg x amik tau.. asal nampak elok trus on jadi drama, huh...

ieda immi berkata...

tapi citer tuu sedap kan ..
suke airiel tuu ..
hurmm kadang2 benda2 macam nie dah x jadi isu sensitif dahh huhu

anakGAJAH berkata...

hurm. kenapa agenda ni jep orang pandang? cerita lain takde pula orang nak bising lebih? macam cerita Aku Terima Nikahnya? lagi nampak macam real kan? so, bukan orang marah pun cerita tuh, lagi suka ada la. siap cakap diorang sweet couple bila berlakon. sampai sekarang kalo berlakon sama lagi suka la peminat kan? so tak boleh nak cakap apa la. sebab nak nampak real punya pasal kan? kalau pelakon tuh belakon macam kaku kang ada yang cakap pelakon tuh tak reti belakon -.-"

Mohd Ridzuan berkata...

Bersentuhan kat luar masjid pula x salah ke. .Sama je kat mana bersentuhan diantara bukan muhrim tetap salah... Bukan swtakat kat dalan masjid je.

Related Posts with Thumbnails