Skip to main content

TINGGAL DALAM "SEPOTONG" RUMAH PANGSA

Satu blok rumah pangsa menjadi penghalang untuk seluruh
bangunan itu  dirobohkan sebagai protes atas sebab pampasan.



Zheng Meiju bertindak enggan berpindah dari rumahnya di Rui'an,
Zhejiang Province, China,
untuk memberi laluan kepada pembinaan sebuah plaza
perniagaan baru kerana dia tidak berpuas
hati dengan jumlah pampasan yang dia ditawarkan.





Pemaju meneruskan dengan merobohkan
bangunan tersebut tahun lalu,
tetapi terpaksa berhenti melakukan kerja-kerja
meroboh di blok terakhir rumah pangsa tersebut.



dia mula menyesuaikan diri dengan keadaan dimana
rumah pangsa tersebut sudah terputus bekalan air dan elektrik
Setiap hari dia bergerak ke rumah rakannya untuk mengisi baldi air.
Dia berkata: "Saya kini mengambil air setiap hari dari rumah kawan. Satu perjalanan pulang mengambil masa 20-30 minit. '


walaupun sekarang dia lebih banyak menghabis kan masa di rumah kawan nya
namun setiap hari dia akan datang melihat rumah nya
kerana khuatir ada pihak yang merobohkan rumah tersebut .

sekian..

Comments

  1. gayat dan ngeri jer tengok rumah pangsa yang sepotong tuuu..

    ReplyDelete
  2. wow..takut tengokk rumah tu..mcm xselamat je..

    ReplyDelete
  3. erkkk mcam2..baik pindah je..xselamat dh 2..

    ReplyDelete
  4. Kalau tempat kita jgn harap nak dilayan. Lama dah kena robohkan..

    ReplyDelete
  5. Aduhai...rumah tu pun dah tak slmt diduduk.

    ReplyDelete
  6. Ngeri la pulak.. tgk mcm x kukuh je, brani betul die

    ReplyDelete
  7. mcm x caya plak nengok keadaan umah tu, boleh yerr dia berdiri mcm tu....

    ReplyDelete
  8. Ya Allah... sanggup ko tgk umh tu bediri dah mcm nak condong. aku pun takot nengoknyer... mcm dah senget je.. tingkat baper la agaknye umh minah tu kan...

    ReplyDelete
  9. Buat pemat bdn ja mengangkut air berbaldi2 tu. Pindah aje laaa

    ReplyDelete
  10. alahai... masih nak tinggal kat rumah sepotong tu haaa... macam2 kan org kat china ni.

    ReplyDelete
  11. hahaha lucu gile boleh plak ek ptong sekerat2 gtu?

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …