Skip to main content

SPENDAER RAYA PUN ADA...

Assalamualaikum...

Selamat pagi..
semalam langsung tak blogwalking..
Sibuk ngemas umah,,
Alang2 dah berpeluh tu biar sampai basah lenjun..
hahah...mula2 kemas bilik anak dara je..
lepas tu kemas stor pulak..
bila dah penat mula la tersadai..siap lena lagi..hahahha..



Sekali pagi ni buka blog tengok Uv boleh pengsan..
kurang 2 kali ganda..rasakan la..kan??
buka pulak nuffnang..
ada CPUV yang dapat seminggu lepas,
selalunya sehari akan naik RM1-2 ringgit..
hari ni tengok2 naik tak sampai 2 kupang..hahhahampeh!!!

Tapi best jugak berpeluh..
korang kalau puasa ada berpeluh tak??
aku kalau puasa memang tak berpeluh..
badan jadi macam kering je sebab tak berpeluh..
rasa tak selesa sangt..
tu yang buat kejap2 rasa nak mandi la..nak basuh muka la.kan??


nak tanya ni..
korang kan..bila hari raya beli kasut raya tak??
macam masa kita kecik2 dulu time raya je dari atas sampai bawah semua 
baru sempena raya..dah besar ni macam tu jugak ke??
sebab suami aku selalu rasa pelik aku tak beli kasut raya..
hahah..aku biasa beli kasut bukan time raya...
jadi bila tiba raya tu rasa macam tak payah beli la
sebab kasut yang sebulan lepas beli dulu elok lagi.kan??

tapi Myra kata dia beli..
beg tangan Raya pun beli jugak..
haha..

Anak sedara aku dulu
spenda raya pun ada..heheheh

sekian..

Comments

  1. rasanya time kck dari dlm smpai luar nak serba baru..lalalala.

    ReplyDelete
  2. macam saya ni harus lah beli kasut raya...saya beli setahun sekali je...saya duk umah tak banyak ke mana-mana...spenda raya pun nak cari juga hahahhaa..anak punya lah..

    ReplyDelete
  3. pendek kata dh nak sambut raya, mestila semua kena serba baru..kan
    hehe

    ReplyDelete
  4. aiza beli setakat baju raya juga.. tapi sejak dah besar ni ada masanya recycle balik baju raya tahun lepas yang tak disentuh.. hehe.. jimat cermat..

    ReplyDelete
  5. Dah lama betul kakcik tak beli kasut raya...:(

    ReplyDelete
  6. kasut jarang beli tapi untuk anak2 tetap ada kasut baru untuk dorang.. ;)

    ReplyDelete
  7. dlu klu rya msti bli..tp dh bsar ni pkai yg mna ada ja.hehe

    ReplyDelete
  8. kasut raya bg sy mmg wajib.dr kecik smpi la ni.bezanya ms kecik org belikn, bla da keje ni beli sendiri tp x pasti pakai ke tidak.kasut raya 3 thn lps pon stil dlm kotak hehehehe

    ReplyDelete
  9. sy xdpat nk berpeluh..sbb xchat dn xboleh jalan he3 :) rsanya xpnh lg beli kasut raya..sbb lbh suka pkai slipar je he3

    ReplyDelete

Post a comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

RESEPI BIHUN SUP DAGING SEDAP DAN MUDAH

Assalamualaikum...



Suka watermark yang mana??Yang gambar atas  atau gambar kat bawah nun ??saya buat watermark ni guna app kat enpon je ..hehe..jadi lah.kan.Dari tak de..Ok..lupa kan pasal watermark tu..Hari ni makcik buat bihun sup..Punya la sibuk hari ni letih tak tau nak cakap la..sekali bihun sup dah siap makan sikit punya berselera..Bihun sup ni yang sedap sangat atau makcik yang lapar..tak tahu la..hehehh..

Dah selalu buat bihun sup tapi tak pernah terlintas nak share resepi kat blog..hari ni makcik turunkan ilmu buat bihun sup pulak..Saya guna daging 1/2 kilo sahaja.lepas tu hiris nipis2 sebab yang nak makan ni budak2.Masak pun cepat lembut..senang budak2 nak kunyah.kalau buat jual tu biasa nampak dia potong  tebal2 dalam 1 inci...ada yang potong kecik2.Ikut suka ampa nak potong macam mana yang penting kuah kena sedap.

Untuk sambal pulak saya buat sambal kicap.saya memang tak reti makan bihun sup dengan sambal merah tu..rasa tak selesa bila makan serbuk cili yang di tambah air…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …