Skip to main content

SERBA TAK KENA LA DIA NI..

Assalamualaikum...



cuaca tak panas la sekarang ni kan..
puasa pun tak la rasa letih sangat..

Bukan nak citer pasal tu sebenarnya..
nak citer pasal kawan..
korang ada tak kawan yang cerewet sangt bab2 kecantikan nih??

semua perempuan suka dan nak cantik..kan..
tapi yang ni jenis apa2 sikit..

"tak boleh makan ,nanti kulit kering.."
"tak boleh..nanti hitam.."
"tak boleh la...nanti mata jadi letih.."

jujur aku kata la..
aku rimas sangt dengan kawan yang macam ni.
nak buat apa2 semuanya nak kaitkan dengan 
kulit kedut,wajah tua,badan lesu bagai..
rimas tau..

Contohnya la,
Bila kita keluar dan minum,kita pesan air yang berais..
dan2 la dia habaq mai yang ais tu tak elok la apa..

ye la..kita pun tahu la..kan..
macam la kita ni 24 jam amalkan gaya hidup tak sihat..
betull tak??

ada masa2 nya kita nak jugak 
tidur lewat..
ada masa2 nya kita nak jugak makan megi..
ada masa2 nya kita nak jugak bangun lewat..
betul tak??

Bila tengok kita ni menguap je 
mula la nak kata kita ni badan lesu sebab gaya hidup tak sihat..
tengok je kita ni berjerawat mula kata kita tidur tak basuh muka..

macam kau bagus sangt je..

sekian..

Comments

  1. pd sy tu x pe lg kak. jgn dia dok bebel pastu usha kita beli brg2 dia..oh nooooooo

    ReplyDelete
  2. blm jumpa kwn cam gini lagi..kalau ada, mmg tak larat nak kwn dah..^__^

    ReplyDelete
  3. Hahahahaha!

    Sy klu jumpe org mcm ni selalunye yekan je. Tapi nak ngikut, jgn hrp. Mmg rimas.

    ReplyDelete
  4. Kadang2 best gak dapat kawan macam nie, terjaga kulit tapi kadang2 rimas gak.. Hihi..

    ReplyDelete
  5. hihi...mmg rimas pun klu tlampau mnjaga sgt nih..sy jenis belasah jer. :p

    ReplyDelete
  6. x sukanyerr....
    mmg merimaskan

    ReplyDelete
  7. hahaha sape lah tu yer..stkt ni lom dpt lg kwn mcm tu

    ReplyDelete
  8. itu dah mcm pemikiran dah kena basuh dengan pelbagai petua kecantikan ..

    dia cantik kot ???

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …