Skip to main content

PERASAAN YANG TERSEMBUNYI..

Assalamualaikum..



Selamat petang..
Aku seorang yang susah nak sembunyikan perasaan..
kalau aku suka,orang boleh tahu..
kalau aku benci pun orang boleh tahu..

masa bujang dulu kalau lelaki yang aku minat lalu kat depan aku,
merah muka aku..
padahal lelaki tu jeling aku pun tak..
heheheh..lepas tu mula la kawan2 tanya..
"muka kak diana merah la..kak diana suka dia ye.."

ha,..kantoi sudah..

kalau aku benci memang tak boleh disorok2..
berdepan dengan orang yang aku benci,
tak bersuara pun orang boleh tau aku benci kat dia tu..
bila dia berbual dengan kawan2 aku buat tahu je..
telinga dengar,tapi pandang kelain..
agak2 dia sembang kencang sangat time tu la aku nak bidas..

Pernah sekali tu mak aku berbual dengan seseorang yang aku meluat nih..
tak suka la mak dok hadap muka dia dengar dia bercakap..
dan2 tu la aku ajak mak aku pergi tempat lain..

"jom la mak..jom kita pi tengok.."

padahal nak bawak lari mak aku je..
tauu pulak aku tak suka kat dia..hahaha...

kalau kat umah pulak,
bila aku sedih maisara pun tahu..
tak boleh nak sorok2..
heheh

p/s: Untuk awak...
perasaan ni tak pernah berubah..
dari dulu sampai sekarang..
malah ianya semakin menebal..
percaya la..saya benci sangat kat awak..
rasanya kalau kita berdepan mungkin saya akan ludah muka awak..
harap2 Ramadhan kali ini saya boleh memaafkan awak tulus dari hati..
bukan hanya di mulut saja...
saya akan cuba..

sekian..


Comments

  1. sama la kita.. if tak suka ke suka ke susah nak sorok.. jenis tunjuk je..

    ReplyDelete
  2. erm...mcm sama je kita nie..hehe..myb sebab tahun sama kot ye..

    apa pun sabar la ye diana dan jugak pesanan kepada diri sendiri

    ReplyDelete
  3. Salam,
    wah bahaya ni, hehe...
    selamat berpuasa ya (n_n)

    ReplyDelete
  4. sape kak.knp akk benci sgt dgn dye?

    ReplyDelete

Post a comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

RESEPI BIHUN SUP DAGING SEDAP DAN MUDAH

Assalamualaikum...



Suka watermark yang mana??Yang gambar atas  atau gambar kat bawah nun ??saya buat watermark ni guna app kat enpon je ..hehe..jadi lah.kan.Dari tak de..Ok..lupa kan pasal watermark tu..Hari ni makcik buat bihun sup..Punya la sibuk hari ni letih tak tau nak cakap la..sekali bihun sup dah siap makan sikit punya berselera..Bihun sup ni yang sedap sangat atau makcik yang lapar..tak tahu la..hehehh..

Dah selalu buat bihun sup tapi tak pernah terlintas nak share resepi kat blog..hari ni makcik turunkan ilmu buat bihun sup pulak..Saya guna daging 1/2 kilo sahaja.lepas tu hiris nipis2 sebab yang nak makan ni budak2.Masak pun cepat lembut..senang budak2 nak kunyah.kalau buat jual tu biasa nampak dia potong  tebal2 dalam 1 inci...ada yang potong kecik2.Ikut suka ampa nak potong macam mana yang penting kuah kena sedap.

Untuk sambal pulak saya buat sambal kicap.saya memang tak reti makan bihun sup dengan sambal merah tu..rasa tak selesa bila makan serbuk cili yang di tambah air…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …