Skip to main content

PERASAAN YANG TERSEMBUNYI..

Assalamualaikum..



Selamat petang..
Aku seorang yang susah nak sembunyikan perasaan..
kalau aku suka,orang boleh tahu..
kalau aku benci pun orang boleh tahu..

masa bujang dulu kalau lelaki yang aku minat lalu kat depan aku,
merah muka aku..
padahal lelaki tu jeling aku pun tak..
heheheh..lepas tu mula la kawan2 tanya..
"muka kak diana merah la..kak diana suka dia ye.."

ha,..kantoi sudah..

kalau aku benci memang tak boleh disorok2..
berdepan dengan orang yang aku benci,
tak bersuara pun orang boleh tau aku benci kat dia tu..
bila dia berbual dengan kawan2 aku buat tahu je..
telinga dengar,tapi pandang kelain..
agak2 dia sembang kencang sangat time tu la aku nak bidas..

Pernah sekali tu mak aku berbual dengan seseorang yang aku meluat nih..
tak suka la mak dok hadap muka dia dengar dia bercakap..
dan2 tu la aku ajak mak aku pergi tempat lain..

"jom la mak..jom kita pi tengok.."

padahal nak bawak lari mak aku je..
tauu pulak aku tak suka kat dia..hahaha...

kalau kat umah pulak,
bila aku sedih maisara pun tahu..
tak boleh nak sorok2..
heheh

p/s: Untuk awak...
perasaan ni tak pernah berubah..
dari dulu sampai sekarang..
malah ianya semakin menebal..
percaya la..saya benci sangat kat awak..
rasanya kalau kita berdepan mungkin saya akan ludah muka awak..
harap2 Ramadhan kali ini saya boleh memaafkan awak tulus dari hati..
bukan hanya di mulut saja...
saya akan cuba..

sekian..


Comments

  1. sama la kita.. if tak suka ke suka ke susah nak sorok.. jenis tunjuk je..

    ReplyDelete
  2. erm...mcm sama je kita nie..hehe..myb sebab tahun sama kot ye..

    apa pun sabar la ye diana dan jugak pesanan kepada diri sendiri

    ReplyDelete
  3. Salam,
    wah bahaya ni, hehe...
    selamat berpuasa ya (n_n)

    ReplyDelete
  4. sape kak.knp akk benci sgt dgn dye?

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …