Skip to main content

PECAH MASUK RUMAH KJ.POLIS BURU 2 LELAKI

lakaran wajah 2 suspek


KUALA LUMPUR - Polis Diraja Malaysia (PDRM) mengedarkan fotofit dua lelaki yang dipercayai dapat membantu siasatan kes pecah masuk kediaman Menteri Belia dan Sukan, Khairy Jamaluddin, di Bukit Damansara di sini, Sabtu lalu.

Ketua Bahagian Siasatan Jenayah Kuala Lumpur, Datuk Ku Chin Wah berkata, polis telah mengambil keterangan pembantu rumah kepada menteri berkenaan bagi membantu siasatan.

“Kami masih memburu suspek yang terlibat dengan kejadian itu dan melalui lakaran fotofit itu diharap dapat membantu mengesan dua lelaki itu secepat mungkin,” katanya pada sidang media di Ibu Pejabat Polis Kontinjen Kuala Lumpur, semalam.

Beliau berkata, terdapat tiga kumpulan samun dan pecah rumah, termasuk satu kumpulan warga Colombia, yang giat melakukan jenayah di kawasan tersebut.

“Kami juga giat memburu ahli kumpulan samun dan pecah rumah itu,” katanya.

Ketika kejadian kira-kira jam 5.30 petang itu, Khairy dan keluarganya tiada di rumah. Suspek memanjat tembok pagar dan memasuki rumah Khairy mengikut pintu depan yang tidak berkunci.

Kehadiran suspek disedari pembantu rumah yang memasuki ruang tamu untuk berkemas.

Dia ternampak seorang daripada empat suspek memasuki bilik tidur utama dan menggeledah barangan selama kira-kira 10 minit sebelum mereka melarikan diri dengan kereta Proton Waja.

Antara barangan yang dilaporkan hilang ialah beberapa unit komputer riba dan jam tangan. Sehubungan itu, orang ramai yang ada maklumat berkaitan suspek tersebut boleh menghubungi Hotline Polis KL (Rakancop) di talian 03-21159999 atau SMS Polis KL (Rakancop) ke 32728 atau mana-mana balai polis berhampiran.

sumber;sinar

Comments

  1. haih... kes2 pecah masuk berleluasa skrg ni kan. takut jugak sbnrnya dok umah siang2 hari pun.

    ReplyDelete
  2. esok lusa kena lah tangkap depa tu..... polis malaysia kan cekap.....

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …