Skip to main content

PECAH MASUK RUMAH KJ.POLIS BURU 2 LELAKI

lakaran wajah 2 suspek


KUALA LUMPUR - Polis Diraja Malaysia (PDRM) mengedarkan fotofit dua lelaki yang dipercayai dapat membantu siasatan kes pecah masuk kediaman Menteri Belia dan Sukan, Khairy Jamaluddin, di Bukit Damansara di sini, Sabtu lalu.

Ketua Bahagian Siasatan Jenayah Kuala Lumpur, Datuk Ku Chin Wah berkata, polis telah mengambil keterangan pembantu rumah kepada menteri berkenaan bagi membantu siasatan.

“Kami masih memburu suspek yang terlibat dengan kejadian itu dan melalui lakaran fotofit itu diharap dapat membantu mengesan dua lelaki itu secepat mungkin,” katanya pada sidang media di Ibu Pejabat Polis Kontinjen Kuala Lumpur, semalam.

Beliau berkata, terdapat tiga kumpulan samun dan pecah rumah, termasuk satu kumpulan warga Colombia, yang giat melakukan jenayah di kawasan tersebut.

“Kami juga giat memburu ahli kumpulan samun dan pecah rumah itu,” katanya.

Ketika kejadian kira-kira jam 5.30 petang itu, Khairy dan keluarganya tiada di rumah. Suspek memanjat tembok pagar dan memasuki rumah Khairy mengikut pintu depan yang tidak berkunci.

Kehadiran suspek disedari pembantu rumah yang memasuki ruang tamu untuk berkemas.

Dia ternampak seorang daripada empat suspek memasuki bilik tidur utama dan menggeledah barangan selama kira-kira 10 minit sebelum mereka melarikan diri dengan kereta Proton Waja.

Antara barangan yang dilaporkan hilang ialah beberapa unit komputer riba dan jam tangan. Sehubungan itu, orang ramai yang ada maklumat berkaitan suspek tersebut boleh menghubungi Hotline Polis KL (Rakancop) di talian 03-21159999 atau SMS Polis KL (Rakancop) ke 32728 atau mana-mana balai polis berhampiran.

sumber;sinar

Comments

  1. haih... kes2 pecah masuk berleluasa skrg ni kan. takut jugak sbnrnya dok umah siang2 hari pun.

    ReplyDelete
  2. esok lusa kena lah tangkap depa tu..... polis malaysia kan cekap.....

    ReplyDelete

Post a comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

RESEPI BIHUN SUP DAGING SEDAP DAN MUDAH

Assalamualaikum...



Suka watermark yang mana??Yang gambar atas  atau gambar kat bawah nun ??saya buat watermark ni guna app kat enpon je ..hehe..jadi lah.kan.Dari tak de..Ok..lupa kan pasal watermark tu..Hari ni makcik buat bihun sup..Punya la sibuk hari ni letih tak tau nak cakap la..sekali bihun sup dah siap makan sikit punya berselera..Bihun sup ni yang sedap sangat atau makcik yang lapar..tak tahu la..hehehh..

Dah selalu buat bihun sup tapi tak pernah terlintas nak share resepi kat blog..hari ni makcik turunkan ilmu buat bihun sup pulak..Saya guna daging 1/2 kilo sahaja.lepas tu hiris nipis2 sebab yang nak makan ni budak2.Masak pun cepat lembut..senang budak2 nak kunyah.kalau buat jual tu biasa nampak dia potong  tebal2 dalam 1 inci...ada yang potong kecik2.Ikut suka ampa nak potong macam mana yang penting kuah kena sedap.

Untuk sambal pulak saya buat sambal kicap.saya memang tak reti makan bihun sup dengan sambal merah tu..rasa tak selesa bila makan serbuk cili yang di tambah air…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …