Skip to main content

MIMPI KAIN PUTIH TERBANG



MARANG - "12 jam sebelum kemalangan, saya dapat mimpi, mimpi melihat kain putih berterbangan,” kata Abd Ghani Abdullah, 57, bapa kepada Penolong Pegawai Belia dan Sukan, Allahyarham Mohd Farid Anwar, 32.

Allahyarham Mohd Farid meninggal dunia manakala rakan sekerjanya, Norkumalasari Jamil cedera apabila kereta jenis Perodua Viva dipandu mangsa dipercayai terbabas di Kilometer 244.6, Lebuhraya Pantai Timur (LPT) di Gambang, Kuantan petang kelmarin.

Mangsa yang juga bekas pemain sepak takraw Terengganu itu dalam perjalanan pulang ke Terengganu selepas menyertai kontinjen Terengganu sempena Sukan Malaysia (Sukma) Malaysia yang diadakan di Kuala Lumpur, berakhir Ahad lalu.

Abd Ghani dan isteri, Sharipah Md Hanafiah, 57, juga menyatakan terlalu sebak dengan kejadian itu kerana tidak membawa pulang jenazah anak kelima dari enam beradik itu ke rumah, sebaliknya disembahyangkan di surau Ibu Pejabat Polis Daerah Marang.

Bapa mangsa yang tinggal di Rhu Muda di sini, berkata, dia hanya mengetahui mengenai kemalangan yang menimpa anak lelakinya itu selepas menerima panggilan daripada pihak Majlis Sukan Negeri Terengganu kira-kira jam 5.15 petang kelmarin.

“Pada 29 Jun lalu, anak saya menghantar pesanan melalui SMS dan dia (arwah) memohon agar saya berdoa untuk masa depan hidupnya dan ketika itu saya berada di Makkah menunaikan umrah,” katanya ketika ditemui, semalam.

Menurut bekas pegawai Cawangan Khas dari Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) Terengganu itu, dia juga terkilan kerana anak (arwah) tidak menghantar SMS memaklumkan dia akan pulang kelmarin, kerana kebiasaannya dia pasti akan menghantar SMS terlebih dahulu sebelum pulang dari menyertai sebarang kejohanan sukan,” katanya.

Jenazah Allahyarham Mohd Farid selamat dikebumikan di Tanah Perkuburan Kampung Rhu Muda, berdekatan Sekolah Kebangsaan (SK) Seberang Marang dan kira-kira satu kilometer dari rumahnya di sini, kira-kira jam 11 pagi semalam.

Sementara itu, kerajaan negeri malam semalam, mengucapkan takziah kepada keluarga Allahyarham.

Ucapan takziah tersebut disampaikan Pengerusi Jawatankuasa Belia dan Sukan dan Sumber Manusia Negeri Terengganu, Rozi Mamat semasa sidang media selepas majlis Sambutan Hari Belia Negeri Terengganu di Terengganu Equestrian Resort (TER).

“Saya mewakili kerajaan negeri mengucapkan takziah kepada keluarga Allahyarham.

“Kami juga turut mendoakan agar seorang lagi mangsa (rakan sekerja arwah) yang cedera parah segera sembuh,” katanya.

sumber:sinar

Comments

  1. Inna Lillahi wa inna ilaihi raji'un.. al-fatihah untuk beliau..

    ReplyDelete
  2. ajal & maut di tangan allah.. al fatihah..

    semoga rakan sekeje arwah cepat sembuh. amin..

    ReplyDelete
  3. Allah,bersyukur kita semua masih sempat menjalani ibadah puasa pd thn ini...moga2 puasa kali ini lebih baik dari yang sebelumnya:)

    ReplyDelete
  4. Innalillahi wainna ilaihi roji`un.

    ReplyDelete
  5. alfatihah dan takziah utk keluarganya

    ReplyDelete

Post a comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

RESEPI BIHUN SUP DAGING SEDAP DAN MUDAH

Assalamualaikum...



Suka watermark yang mana??Yang gambar atas  atau gambar kat bawah nun ??saya buat watermark ni guna app kat enpon je ..hehe..jadi lah.kan.Dari tak de..Ok..lupa kan pasal watermark tu..Hari ni makcik buat bihun sup..Punya la sibuk hari ni letih tak tau nak cakap la..sekali bihun sup dah siap makan sikit punya berselera..Bihun sup ni yang sedap sangat atau makcik yang lapar..tak tahu la..hehehh..

Dah selalu buat bihun sup tapi tak pernah terlintas nak share resepi kat blog..hari ni makcik turunkan ilmu buat bihun sup pulak..Saya guna daging 1/2 kilo sahaja.lepas tu hiris nipis2 sebab yang nak makan ni budak2.Masak pun cepat lembut..senang budak2 nak kunyah.kalau buat jual tu biasa nampak dia potong  tebal2 dalam 1 inci...ada yang potong kecik2.Ikut suka ampa nak potong macam mana yang penting kuah kena sedap.

Untuk sambal pulak saya buat sambal kicap.saya memang tak reti makan bihun sup dengan sambal merah tu..rasa tak selesa bila makan serbuk cili yang di tambah air…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …