Skip to main content

MIMPI KAIN PUTIH TERBANG



MARANG - "12 jam sebelum kemalangan, saya dapat mimpi, mimpi melihat kain putih berterbangan,” kata Abd Ghani Abdullah, 57, bapa kepada Penolong Pegawai Belia dan Sukan, Allahyarham Mohd Farid Anwar, 32.

Allahyarham Mohd Farid meninggal dunia manakala rakan sekerjanya, Norkumalasari Jamil cedera apabila kereta jenis Perodua Viva dipandu mangsa dipercayai terbabas di Kilometer 244.6, Lebuhraya Pantai Timur (LPT) di Gambang, Kuantan petang kelmarin.

Mangsa yang juga bekas pemain sepak takraw Terengganu itu dalam perjalanan pulang ke Terengganu selepas menyertai kontinjen Terengganu sempena Sukan Malaysia (Sukma) Malaysia yang diadakan di Kuala Lumpur, berakhir Ahad lalu.

Abd Ghani dan isteri, Sharipah Md Hanafiah, 57, juga menyatakan terlalu sebak dengan kejadian itu kerana tidak membawa pulang jenazah anak kelima dari enam beradik itu ke rumah, sebaliknya disembahyangkan di surau Ibu Pejabat Polis Daerah Marang.

Bapa mangsa yang tinggal di Rhu Muda di sini, berkata, dia hanya mengetahui mengenai kemalangan yang menimpa anak lelakinya itu selepas menerima panggilan daripada pihak Majlis Sukan Negeri Terengganu kira-kira jam 5.15 petang kelmarin.

“Pada 29 Jun lalu, anak saya menghantar pesanan melalui SMS dan dia (arwah) memohon agar saya berdoa untuk masa depan hidupnya dan ketika itu saya berada di Makkah menunaikan umrah,” katanya ketika ditemui, semalam.

Menurut bekas pegawai Cawangan Khas dari Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) Terengganu itu, dia juga terkilan kerana anak (arwah) tidak menghantar SMS memaklumkan dia akan pulang kelmarin, kerana kebiasaannya dia pasti akan menghantar SMS terlebih dahulu sebelum pulang dari menyertai sebarang kejohanan sukan,” katanya.

Jenazah Allahyarham Mohd Farid selamat dikebumikan di Tanah Perkuburan Kampung Rhu Muda, berdekatan Sekolah Kebangsaan (SK) Seberang Marang dan kira-kira satu kilometer dari rumahnya di sini, kira-kira jam 11 pagi semalam.

Sementara itu, kerajaan negeri malam semalam, mengucapkan takziah kepada keluarga Allahyarham.

Ucapan takziah tersebut disampaikan Pengerusi Jawatankuasa Belia dan Sukan dan Sumber Manusia Negeri Terengganu, Rozi Mamat semasa sidang media selepas majlis Sambutan Hari Belia Negeri Terengganu di Terengganu Equestrian Resort (TER).

“Saya mewakili kerajaan negeri mengucapkan takziah kepada keluarga Allahyarham.

“Kami juga turut mendoakan agar seorang lagi mangsa (rakan sekerja arwah) yang cedera parah segera sembuh,” katanya.

sumber:sinar

Comments

  1. Inna Lillahi wa inna ilaihi raji'un.. al-fatihah untuk beliau..

    ReplyDelete
  2. ajal & maut di tangan allah.. al fatihah..

    semoga rakan sekeje arwah cepat sembuh. amin..

    ReplyDelete
  3. Allah,bersyukur kita semua masih sempat menjalani ibadah puasa pd thn ini...moga2 puasa kali ini lebih baik dari yang sebelumnya:)

    ReplyDelete
  4. Innalillahi wainna ilaihi roji`un.

    ReplyDelete
  5. alfatihah dan takziah utk keluarganya

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …