Skip to main content

MAISARA;:tarawih

Assalamualaikum..



semalam Maisara pi tarawih dengan ayahnye..
pertama kali tu pi dengan ayah dia..
dah dia nk ikut.
lagipun ke surau dekat umah ni je..
kalau masjid tak le nk  bawak.

mula2 risau jugak nak bagi pi.
tapi tengok dia dah siap
ambik air sembahyang,dah pakai telekung.
Bagi jugak la dia pi..

tapi sebelum dia pi tu dok pesan jugak
"sembahyang ni lama tau..
kalau kakak letih berenti je dan duduk
kat tepi tunggu ayah.."

Tapi ayahnya kata habis jugak la dia sampai 8 rakaat.
lepas tu ayah tanya nak sembahyang lagi tak??

"tak mau la..lenguh la kaki kakak ni.."

heheh..

masa jalan balik umah ayahnya tanya lagi..
"esok nak ikut lagi tak?"
 tapi dia diam je..

jam 10 lebih aku dengar dia buka pintu pagar..
dah balik la tu..fikir..
aku baru buka pintu..tak tanya apa pun lagi..
terus je dengar...

"Kakak tak nak dah pergi sembahyang dengan ayah..
lama sangt sampai sakit kaki kakak...minggu depan je kakak pergi
dah la kawan2 tak de pun..ada Aris sorang je,..nasib baik dia pakai baju pink"

ekekekke..

sekian...

Comments

  1. motip baju pink dengan sembahyang tarawih.. hahahaha,

    ReplyDelete
  2. hehehe apa kena mengena aris tu pakai baju pink.hehehe.sian dye.hehehe

    ReplyDelete
  3. dia kn ada geng tu kak br ada semangat semula nk terawih ehehhee

    ReplyDelete
  4. Haha . comel je perangai dia .. :D

    ReplyDelete
  5. hehe.. aris tu kawan maisara ya?

    ReplyDelete
  6. bagus maisara kecil2 dah pegi solat terawih

    ReplyDelete
  7. amboiii..bebel terus bila masuk rumah..hehehe

    ReplyDelete
  8. hehehe.. membayangkan kecomelan dia mengomel sambil berjalan masuk dalam rumah.. ;)

    ReplyDelete
  9. aku smpt gi 2 malam
    abis la jugak 8 rakaat
    anak kecik aku bising 'lama sangat umie solat' hahaha

    ReplyDelete
  10. nasib baik pakai baju pink

    apa sangkut paut nya ?? hehe

    ReplyDelete
  11. he3...baru dia tahu kak.........

    ReplyDelete

Post a comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

RESEPI BIHUN SUP DAGING SEDAP DAN MUDAH

Assalamualaikum...



Suka watermark yang mana??Yang gambar atas  atau gambar kat bawah nun ??saya buat watermark ni guna app kat enpon je ..hehe..jadi lah.kan.Dari tak de..Ok..lupa kan pasal watermark tu..Hari ni makcik buat bihun sup..Punya la sibuk hari ni letih tak tau nak cakap la..sekali bihun sup dah siap makan sikit punya berselera..Bihun sup ni yang sedap sangat atau makcik yang lapar..tak tahu la..hehehh..

Dah selalu buat bihun sup tapi tak pernah terlintas nak share resepi kat blog..hari ni makcik turunkan ilmu buat bihun sup pulak..Saya guna daging 1/2 kilo sahaja.lepas tu hiris nipis2 sebab yang nak makan ni budak2.Masak pun cepat lembut..senang budak2 nak kunyah.kalau buat jual tu biasa nampak dia potong  tebal2 dalam 1 inci...ada yang potong kecik2.Ikut suka ampa nak potong macam mana yang penting kuah kena sedap.

Untuk sambal pulak saya buat sambal kicap.saya memang tak reti makan bihun sup dengan sambal merah tu..rasa tak selesa bila makan serbuk cili yang di tambah air…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …