Skip to main content

MAISARA::kena buat hari ni jugak

Assalamualaikum...

Selamat pagi semua...
pagi ni lepas Maisara pergi sekolah jap lagi..
aku nak basuh sarung bantal busuk
dan kain yang selalu dia cium tu..
warnanya dah lain macam aku tengok..

Basuh cepat2 lepas tu jemur..
harap2 sebelum jam 12 kain dan sarung bantal tu
kering la..
kalau tak kering mau mengamuk dia nanti..

kain dan bantal tu dah lama tak basuh..
bantal tu tak boleh la basuh ,
cuma nak basuh sarung nye je..

Biasa orang ada bantal busuk je kan?
tapi Maisara ada kain sekali..
kain tu besar sapu tangan je..
dia selalu dok cium kain  busuk tu..
dari kecik la dia pegang kain tu..
sapa2 nak pegang dia memang tak bagi..

harap2 cuaca baik pagi ni...

##jangan bagi tau kat dia aku basuh kain dia tu tau..
kalau dia merungut tak de bau cakap je..
"entah la..tak tahu la kenapa tak bau.."

ok??


sekian..

Comments

  1. di tempat anum dah hujan

    ReplyDelete
  2. Hihi... susah juga ye. Balik sekolah tetiba dia cium bau wangi softlan mesti dia tanya:)

    ReplyDelete
  3. mtk2 xujan dan cpat kring kn.hehe

    ReplyDelete
  4. ekeke ada juga ..
    dari kecil lah nie ..
    ieda anak2 semua x der ..
    entah .. x tahu memang x der kain atau batal bucuk nie ekekek

    ReplyDelete
  5. Heheee, boleh aje ;)

    Mana tau lepas basuh, Maisara tak pegang dah bantai busuk dia tu :D

    ReplyDelete
  6. Hahahahah! Amboi! Berperang maknya nak membasuh kain ngan sarung bantal tu ya??

    ReplyDelete
  7. hahahaha cpt kak g basuh.xkering kang naye dye membebel.hehehe

    ReplyDelete
  8. haha... kalau bau busuk dah hilang, konfem ibu dia kena soal jawab satgi...

    # dia rajin baca blog ibu dia ni tak?

    ReplyDelete
  9. budak2 kan, suka betul diorg dgn bantal busuk lah. layankan je la.

    ReplyDelete
  10. Busuk2 tu lah syok yer...syok menggentel kain ☺☺

    ReplyDelete
  11. dah kering kew kain tue..heheheheh

    ReplyDelete
  12. oh ada kain bucuk ey maisara,selain dari bantai bucuk ang :)

    ReplyDelete
  13. hihik.. mesti dia pelik kenapa tak ada bau...

    ReplyDelete
  14. p/s: penyakit SLE belum ada ubatnya.. kalau pesakit sihat maksudnya SLE sedang "tidur" dan "dia" boleh bangun bila2 masa je.. deno selalu berdoa supaya"dia" tak bangun2 dah sbb nanti deno akan sakit.... last sekali SLE aktif bulan 10 tahun lepas

    ReplyDelete
  15. dia tak perasan ke kak... takut terbau soflan nanti...he3

    ReplyDelete

Post a comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

RESEPI BIHUN SUP DAGING SEDAP DAN MUDAH

Assalamualaikum...



Suka watermark yang mana??Yang gambar atas  atau gambar kat bawah nun ??saya buat watermark ni guna app kat enpon je ..hehe..jadi lah.kan.Dari tak de..Ok..lupa kan pasal watermark tu..Hari ni makcik buat bihun sup..Punya la sibuk hari ni letih tak tau nak cakap la..sekali bihun sup dah siap makan sikit punya berselera..Bihun sup ni yang sedap sangat atau makcik yang lapar..tak tahu la..hehehh..

Dah selalu buat bihun sup tapi tak pernah terlintas nak share resepi kat blog..hari ni makcik turunkan ilmu buat bihun sup pulak..Saya guna daging 1/2 kilo sahaja.lepas tu hiris nipis2 sebab yang nak makan ni budak2.Masak pun cepat lembut..senang budak2 nak kunyah.kalau buat jual tu biasa nampak dia potong  tebal2 dalam 1 inci...ada yang potong kecik2.Ikut suka ampa nak potong macam mana yang penting kuah kena sedap.

Untuk sambal pulak saya buat sambal kicap.saya memang tak reti makan bihun sup dengan sambal merah tu..rasa tak selesa bila makan serbuk cili yang di tambah air…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …