Skip to main content

MAISARA::kena buat hari ni jugak

Assalamualaikum...

Selamat pagi semua...
pagi ni lepas Maisara pergi sekolah jap lagi..
aku nak basuh sarung bantal busuk
dan kain yang selalu dia cium tu..
warnanya dah lain macam aku tengok..

Basuh cepat2 lepas tu jemur..
harap2 sebelum jam 12 kain dan sarung bantal tu
kering la..
kalau tak kering mau mengamuk dia nanti..

kain dan bantal tu dah lama tak basuh..
bantal tu tak boleh la basuh ,
cuma nak basuh sarung nye je..

Biasa orang ada bantal busuk je kan?
tapi Maisara ada kain sekali..
kain tu besar sapu tangan je..
dia selalu dok cium kain  busuk tu..
dari kecik la dia pegang kain tu..
sapa2 nak pegang dia memang tak bagi..

harap2 cuaca baik pagi ni...

##jangan bagi tau kat dia aku basuh kain dia tu tau..
kalau dia merungut tak de bau cakap je..
"entah la..tak tahu la kenapa tak bau.."

ok??


sekian..

Comments

  1. di tempat anum dah hujan

    ReplyDelete
  2. Hihi... susah juga ye. Balik sekolah tetiba dia cium bau wangi softlan mesti dia tanya:)

    ReplyDelete
  3. mtk2 xujan dan cpat kring kn.hehe

    ReplyDelete
  4. ekeke ada juga ..
    dari kecil lah nie ..
    ieda anak2 semua x der ..
    entah .. x tahu memang x der kain atau batal bucuk nie ekekek

    ReplyDelete
  5. Heheee, boleh aje ;)

    Mana tau lepas basuh, Maisara tak pegang dah bantai busuk dia tu :D

    ReplyDelete
  6. Hahahahah! Amboi! Berperang maknya nak membasuh kain ngan sarung bantal tu ya??

    ReplyDelete
  7. hahahaha cpt kak g basuh.xkering kang naye dye membebel.hehehe

    ReplyDelete
  8. haha... kalau bau busuk dah hilang, konfem ibu dia kena soal jawab satgi...

    # dia rajin baca blog ibu dia ni tak?

    ReplyDelete
  9. budak2 kan, suka betul diorg dgn bantal busuk lah. layankan je la.

    ReplyDelete
  10. Busuk2 tu lah syok yer...syok menggentel kain ☺☺

    ReplyDelete
  11. dah kering kew kain tue..heheheheh

    ReplyDelete
  12. oh ada kain bucuk ey maisara,selain dari bantai bucuk ang :)

    ReplyDelete
  13. hihik.. mesti dia pelik kenapa tak ada bau...

    ReplyDelete
  14. p/s: penyakit SLE belum ada ubatnya.. kalau pesakit sihat maksudnya SLE sedang "tidur" dan "dia" boleh bangun bila2 masa je.. deno selalu berdoa supaya"dia" tak bangun2 dah sbb nanti deno akan sakit.... last sekali SLE aktif bulan 10 tahun lepas

    ReplyDelete
  15. dia tak perasan ke kak... takut terbau soflan nanti...he3

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …