Skip to main content

MAISARA::boleh gitu??

Assalamualaikum...

Geram betul la...
pagi2 lagi aku masuk kan la gambar nak buat entry..
entah awat jari giler sikit tekan apa entah
tetiba je gambar semua hilang..
aih...dah le aku masuk kan melalui tab je..
keras jari aku ni tau dok calit2..heheh

terus tak jadi nak buat entry ada gambar tu..
citer pasal Maisara je la pagi ni..



Hari sabtu lepas ada Hindustan kat Astro Ria..
citer Dil to Pagal hai..
Ada Shahrukh Khan..
Maisara memang tau la aku minat Shahrukh Khan ..
sambil tengok tv tu dia tanya..

Maisara: Ibu..ibu memang minat Sarukhan ke?

Ibu: ye la..

Maisara: kalau macam tu kenapa ibu kawen dengan ayah??

aih la anak..
cinta tak semestinya bersatu..kan?

***************
petang semalam Mikhail menangis..
tetiba maisara cakap gini..




"Mikhail..dengar nasihat kakak ni..
kamu dah umur 8 tahun tau..tak boleh menangis lagi.."

Ibu:kenapa pulak 8 tahun..adik ni baru 9 bulan la..

Maisara:Sshhhhh..ini helah kita la ibu..kita tipu la dia supaya dia fikir umur dia
dah 8 tahun.lepas tu mesti dia tak nak nangis dah.dia nak apa2 dia cakap je.

la..boleh pulak gitu..


sekian..

Comments

  1. hahahahhahahaha... kalu ibu kawen dgn SRK, da lama da ibu ni glamer bak Gauri hehehe..


    p/s sy x suka aplot pic dgn tab...menyeksakn jejari runcing ini ;-)

    ReplyDelete
  2. ekekke kalau kawin ngan shahrukh dokk kuar lah maisara ! ...

    kuar kajol lah pulakk ekke ;)

    ReplyDelete
  3. waaa..
    maisara ni pandai berceloteh yer kak..
    pandai plak dia pesan kt adik dia..
    hahaa..

    ReplyDelete
  4. Ya Allah! Bijak betul Maisara ni la. Dia ikut pangai sape eh? Keletah betul.

    ReplyDelete
  5. Ya Allah.maisara2,kalau aunty jumpa.aunty cubit cubit! sbb geram.bijak sgt!

    ReplyDelete
  6. hahaha bijaknya adik maisara...comel!...sarukhan tu yang terbaik huhuhu~ msti seronok kan diana...bla anak dah pndai berkata2 n kuat bertanya cam adik maisara~

    ReplyDelete
  7. haha..siap buat helah lagi maisarah. boleh la jadi penasuh lepas ni ye maisarah. haha.

    ReplyDelete
  8. hahaha saya plak rasa saya 12 tahun.

    Arggghhh tensen laaaa
    Tahun ni saya UPSR!!


    P/s: selamat berpuasa untuk akak sekeluarga :D

    ReplyDelete
  9. Salam, sy follow blog sis n sis follow blog sy yer...jemput masuk ke blog saya http://ibu2ahmad.blogspot.com untuk mendapatkan harga istimewa untuk produk Shaklee. TQ for your support.

    ReplyDelete
  10. MMG BIJAK MAISARA NI KAN..ADA JER IDEANYA..^_^

    ReplyDelete
  11. lawak la maisarah nie..rasa mcm x sabar lak jumpa dia...

    ReplyDelete
  12. hahahaha alahai innocent betul kanak2 ni kan, tp amat bijak jika dia pon dh tahu guna helah mcm tu.. (n_n)

    ReplyDelete
  13. Comelnye lahaiiii .. Geram nengok gambar tu :3

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …