Skip to main content

KURA-KURA HIDUP DIJADIKAN KEYCHAIN

Assalamualaikum...



Di China  kura-kura hidup dijadikan keychain sebenarnya sesuatu yang biasa dilihat.
kura-kura yang dijadikan keychain adalah dari jenis Brazilian 
yang disimpan di dalam bekas plastik  transparent,
lengkap dengan menu makanannya. 

bekas plastik tesebut memang direka khas untuk keselesaan kura-kura tersebut .
sehingga ianya  dapat hidup dan dibawa ke mana-mana.

Kura-kura tersebut boleh  tinggal di dalam 
bekas plastik tersebut selama hampir empat bulan. S
Selepas tempoh tersebut ianya harus dilepaskan untuk 
ditempat yang lebih luas supaya dia membiak 
sesuai dengan pembesaran nya.

##tak patut la buat gini..

Comments

  1. kat china ni macam-macam kan,nasib baik lepas tu kena lepas :)

    ReplyDelete
  2. erkk. mmg x patot.
    kesian kura2 tu. nak bela, bela lah betul2. dalam akuarium ke, kolam ke. -_-

    ReplyDelete
  3. mcm2...kesian kat menatang tuh

    ReplyDelete
  4. dah xde benda lagi kreatif ke nak buat depa ni?? kat jepun sumbat kucing dalam botol.. spesis depa ni memang jenis takde perikemanusiaan ker

    ReplyDelete
  5. kalau kat china ni mmg entah apa2 yg dibuatnya...hmmm...

    ReplyDelete
  6. erkkk...keciannya bt mcm 2 :( dh 2 xmkan la kura2 tu???

    ReplyDelete
  7. mcm kesian plk kt kura2 tu dhla sempit..

    ReplyDelete
  8. ish pelik2 plak kan...

    tak sanggup le nak usung...seksa binatang jek hah...bela buat pet okey kot...boh dlm aquarium comey2 heheeheheh

    ReplyDelete
  9. xde yg pelik kat china
    kalau budak pun sggup dilanggar sampai 2kali smpi mati,apa sgt kura2
    ye dak?

    ReplyDelete
  10. Menyeksa haiwan la mcm tu cacat tumbesaran die tau.

    ReplyDelete
  11. Cuba bayangkan manusia diletakkan di dalam bilik sebesar jamban pastu diangkut bilik tu ke sana kemari tanpa boleh keluar dari bilik tu. Apa perasaan. Haihh.. cina ni.

    ReplyDelete
  12. kura2 kecik memang comel tp mcm kejam je buat mcm tu. kot kita pun xbernafas dibuatnya

    ReplyDelete
  13. unik.. tapi kasihan kura-kura tu tak bebas..

    ReplyDelete
  14. boleh pulak gitu...peninglah kura2 tu.

    ReplyDelete
  15. lepas 4 bulan kena lepas...beli dan pakai hanya utk 4 bulan jer.

    ReplyDelete
  16. alahai...sian kura2 tu...yg bukan2 je tau dorang ni...takde perikemanusiaan ke apa ni? grrrr...

    ReplyDelete
  17. aik..abistu kura2 tu nak menapas kat mana?ada disediakan lubang ke kak?

    cantik mmg cantik.tapi macam kesian plak walaupun saya bukan spesis kura2

    ReplyDelete
  18. Tu la kan, macam menyeksa pulak tengok

    ReplyDelete
  19. Sian kura2 tu x bebas bergerak

    ReplyDelete

Post a comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

RESEPI BIHUN SUP DAGING SEDAP DAN MUDAH

Assalamualaikum...



Suka watermark yang mana??Yang gambar atas  atau gambar kat bawah nun ??saya buat watermark ni guna app kat enpon je ..hehe..jadi lah.kan.Dari tak de..Ok..lupa kan pasal watermark tu..Hari ni makcik buat bihun sup..Punya la sibuk hari ni letih tak tau nak cakap la..sekali bihun sup dah siap makan sikit punya berselera..Bihun sup ni yang sedap sangat atau makcik yang lapar..tak tahu la..hehehh..

Dah selalu buat bihun sup tapi tak pernah terlintas nak share resepi kat blog..hari ni makcik turunkan ilmu buat bihun sup pulak..Saya guna daging 1/2 kilo sahaja.lepas tu hiris nipis2 sebab yang nak makan ni budak2.Masak pun cepat lembut..senang budak2 nak kunyah.kalau buat jual tu biasa nampak dia potong  tebal2 dalam 1 inci...ada yang potong kecik2.Ikut suka ampa nak potong macam mana yang penting kuah kena sedap.

Untuk sambal pulak saya buat sambal kicap.saya memang tak reti makan bihun sup dengan sambal merah tu..rasa tak selesa bila makan serbuk cili yang di tambah air…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …