Skip to main content

KAT TV PUN DAH BANYAK RANCANGAN ALA2 RATU CANTIK

Assalamualaikum...



Kalau sebut ratu cantik orang tau dah
orang islam tak boleh masuk pertandingan ratu cantik..
benda ni dari kita sekolah dulu kita dah tau..
Last kita ada ratu cantik melayu masa zaman Erra fazira...
dia la Ratu cantik Melayu terakhir..hehhehe..


Sekarang ni ada lagi melayu nak masuk ratu cantik..
jenis tak paham bahasa..
dah orang kata tak boleh ,dia tanya pulak kenapa..
satgi bila orang buka bab2 aurat,
mula dia kata kita ni tak terbuka minda nya..

apa nak terkejut kalau depa kata nak masuk jugak ratu cantik nih..
sedangkan ada banyak lagi rancangan tv 
yang ala2 ratu cantik.
contohnya GADIS M2,,pernah tengok rancangan nih??



gadis2 yang bujang2 nih
dipilih berdasarkan paras rupa dan penampilan..
tetiap minggu diberi tugasan..
kena beraksi depan kamera sebagus mungkin..
Buat gaya seksi dan menarik,mesti menang..
jangan la berangan nak pakai baju ikut kehendak sendiri.
juri2 yang tengok depa dok meliuk lintuk tu pulak lelaki..



lepas tu sekarang ni ada pulak
yang baru bakal menyusul..ratu rania..
nak jugak jadi ratu..tak dapat jadi ratu cantik,jadi ratu rania pun jadi la..
heheh..aku copy nih..
"Mereka akan dipilih berdasarkan 3 kriteria utama iaitu keyakinan diri, keluasan pengetahuan am dan berpersonaliti menarik."

kita tengok je la nanti cemana depa mempersembahkan apa itu
keyakinan diri dan berpenampilan menarik..
sebabnya sekarang ni kalau kau jenis yang
boleh meliuk2 depan kamera,pakai apa saja walaupun
baju badut tu maknanya kau ada keyakinan diri..

kalau kau jenis boleh terima keluar umah pakai turban sambil
sarung lengging dan baju ketat itu maknanya
kau berpesonaliti menarik..
setakat 24 jam pakai tudung bawal bidang 55/60
kau jangan berangan nak jadi ratu..

tapi kalau rancangn ni tak macam tu,menjaga batas2 seorang wanita,
aku tabik la..aku pun nak tengok jugak ratu Rania ni sebab yang masuk tu
kabor2 nya umur ahkak2 macam kita ni je..

sekian..

Comments

  1. salam nuzul al-quran
    salam jumaat
    singgah pagi

    ReplyDelete
  2. hehe...mcm tak menjadi kenyataan je akak..sebab model ratu rania pun meletop hbs..takpe2,kita tgk nnti:)

    ReplyDelete
  3. huhu..skang makin byk rncgn mcm ni kan...

    ReplyDelete
  4. belum start lagi ke yg rania tu? Kalo tgk umur2 ahkak berpakaian diva, lagi la cemas tali perut aku. Huhu.

    ReplyDelete
  5. secara tak langsung rancangan realiti tv macam tu dapat melahirkan model atau artis atau pengacara 'segera'..

    ReplyDelete
  6. sng cite, diorg buat semua ni sbb $$ dan nk amik kesempatan...

    ReplyDelete
  7. masuk ratu al-quran la pula :D lg bagus..hu3..

    ReplyDelete
  8. tau takpe kak..terkejut baca yang 4 org wanita islam tu..saya tgk gadis M2 tu..ntah apa-apa ntah..sekarang dah tak tengok..

    ReplyDelete
  9. tu la. benda yg di larang ada jea org nak buat kan.

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

RESEPI BIHUN SUP DAGING SEDAP DAN MUDAH

Assalamualaikum...



Suka watermark yang mana??Yang gambar atas  atau gambar kat bawah nun ??saya buat watermark ni guna app kat enpon je ..hehe..jadi lah.kan.Dari tak de..Ok..lupa kan pasal watermark tu..Hari ni makcik buat bihun sup..Punya la sibuk hari ni letih tak tau nak cakap la..sekali bihun sup dah siap makan sikit punya berselera..Bihun sup ni yang sedap sangat atau makcik yang lapar..tak tahu la..hehehh..

Dah selalu buat bihun sup tapi tak pernah terlintas nak share resepi kat blog..hari ni makcik turunkan ilmu buat bihun sup pulak..Saya guna daging 1/2 kilo sahaja.lepas tu hiris nipis2 sebab yang nak makan ni budak2.Masak pun cepat lembut..senang budak2 nak kunyah.kalau buat jual tu biasa nampak dia potong  tebal2 dalam 1 inci...ada yang potong kecik2.Ikut suka ampa nak potong macam mana yang penting kuah kena sedap.

Untuk sambal pulak saya buat sambal kicap.saya memang tak reti makan bihun sup dengan sambal merah tu..rasa tak selesa bila makan serbuk cili yang di tambah air…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …