Skip to main content

JADUAL IMSAK DAN BERBUKA PUASA NEGERI PULAU PINANG \JERUK MADU PAK ALI

Assalamualaikum...

Nin dia..
sapa2 yang dok pulau pinang tak dak jadual
bukak posa,rumah jauh dari masjid tak dengaq azan..
boleh rujuk kat sini..hehehe...
best pulak tulis guna loghat utara ni..
ni ampa baca sambil teleng2 kepala na..
baru rasa macam dok penang...
ekekek..

Jadual ni laki ceq dapat masa pi
semayang jumaat minggu lepaih..
jadual disediakan oleh Jeruk Madu Pak Ali..



pada yang mai penang tapi tak tau nak cari Jeruk Madu Pak Ali ni kat mana
boleh la tengok alamat kat bawah ni..
ada  no telefon sekali..

kalau Ampa mai sini nak pi kat pusat jualan dia tu..
yang kat Simpng Ampat tu
jangan lupa habaq kat ceq sama.
boleh la kita jumpa..kan??



Sebelum raya ni nak kena pos la jeruk2 yang kawan2 dok pesan ni.
lama sangt dah bertangguh..
bukan apa..kalut la dengan anak kecik kan..
nak buat apa pun tak dan..

sekian

Comments

  1. selamat berpuasa D !
    mohon ampun maaf kalau ada tersalah kata erk ..

    nak jugakkkkkkkkkkkkkk huhuh

    ReplyDelete
  2. baca sambil geleng2 kepala lepas tu tangan merewang rata.. feel mamak penang sat..hahahaha

    ReplyDelete
  3. tu dia sekali jeruk pak ali bagi...

    nak jumpa gak tp tgu diana balik pendang

    ReplyDelete
  4. jeruk pak ali sedap, makan tak batuk...:)

    ReplyDelete
  5. wah hebat betol jerok pak ali..:D
    selamat berpusa...

    ReplyDelete
  6. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  7. wah hebat betol jerok pak ali..:D
    selamat berpusa...

    ReplyDelete
  8. sedapnya jeruk.. tiba-tiba terliur pula.. hihi.. bagus betul la siap buat jadual waktu berbuka lagikan?

    ReplyDelete
  9. Jeruk pak ali.... tu dia..... sebut jer jeruk. ... ayaq liur meleleh sat.....

    ReplyDelete

Post a comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

RESEPI BIHUN SUP DAGING SEDAP DAN MUDAH

Assalamualaikum...



Suka watermark yang mana??Yang gambar atas  atau gambar kat bawah nun ??saya buat watermark ni guna app kat enpon je ..hehe..jadi lah.kan.Dari tak de..Ok..lupa kan pasal watermark tu..Hari ni makcik buat bihun sup..Punya la sibuk hari ni letih tak tau nak cakap la..sekali bihun sup dah siap makan sikit punya berselera..Bihun sup ni yang sedap sangat atau makcik yang lapar..tak tahu la..hehehh..

Dah selalu buat bihun sup tapi tak pernah terlintas nak share resepi kat blog..hari ni makcik turunkan ilmu buat bihun sup pulak..Saya guna daging 1/2 kilo sahaja.lepas tu hiris nipis2 sebab yang nak makan ni budak2.Masak pun cepat lembut..senang budak2 nak kunyah.kalau buat jual tu biasa nampak dia potong  tebal2 dalam 1 inci...ada yang potong kecik2.Ikut suka ampa nak potong macam mana yang penting kuah kena sedap.

Untuk sambal pulak saya buat sambal kicap.saya memang tak reti makan bihun sup dengan sambal merah tu..rasa tak selesa bila makan serbuk cili yang di tambah air…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …