Skip to main content

INI LUAHAN HATI UNTUK SUAMI SAYA..

Assalamualaikum...



Coretan hati untuk abang...
Maaf kalau abang tak suka dengan apa yang
kita nak luahkan ni..

Dah berulang kali kita minta kepastian dari abang,
tak pernah sekali pun abang pedulikan..
Setiap apa yang keluar dari mulut abang
Hanya membuat kita rasa makin keliru dan tak pasti..

Kenapa sukar untuk abang berterus terang..
Kenapa sukar untuk menyatakan yang sebenar..
Apa susah sangt kah untuk abang
Memberikan jawapan yang pasti.
Jawapan yang tidak sesekali  akan
Timbul rasa sangsi.

Kita masih percaya pada abang..
Sama seperti dulu...
Kerana itu kita harap abang dapat
berterus terang tentang segalanya..

Kita lahirkan zuriat untuk abang..
Dengan nyawa kita cagarkan..
Apa tak cukup lagikah untuk
Kita berhak mendapatkan kepastian dari mulut abang..

Untuk kesekian kali nya..
Kita masih mengharapkan jawapan
Sebenar dari abang..
Berterus terang lah abang...
Kita dah kurus sikit ke belum???


Sekian...

Comments

  1. waduhhhh rs nk nanges tp..tp...cuma nk tanya da kurus ke blom? ;-)

    ReplyDelete
  2. hahahaha ngade taw akk ni.akk dh kurus lahhhh

    ReplyDelete
  3. kalau tanya asben saya.. jawapan tak pernah berbentuk pujian. hahahahaha.. tapi ntah la memang tak pernah terasa langsung sebab dari sebelum kawen dh memang kita jenis gila2.kdg2 kita cakap.. dah gemuk pakai baju pun size M dah ni.. dia akan tambah.. dah la gemuk, buruk, hodoh.. tp tu la lain org lain cara.kita memang bahagia je camtu.. kekekeke

    ReplyDelete
  4. haahahha igt apa la tadi nya

    ReplyDelete
  5. ha3.. b'jaya wat leez gelak besor pepagi ni kat opis. genius betul soklan tuh! ha3..

    ReplyDelete
  6. hahaha...sabor je la...ingatkan apa tadi...ekekek...

    ReplyDelete
  7. Hahhhh!!!

    Mula2 confius jap.

    ReplyDelete
  8. HAHAHA,WAT SASPEN BETUL LA..

    ReplyDelete
  9. hihi.. suspen juga aiza baca mula2 tu.. :D

    ReplyDelete
  10. dianaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa...lawak la...akak ingatkan suruh bg kepastian nak balik beraya mana...kalau balik pendang roger2 tau...boleh mai beraya kat umah

    ReplyDelete
  11. jawapannya..kurusla dr masa ngandung hari tu

    ReplyDelete
  12. Muahahahaha. Teeurai sudah gementarnhati akjirnya. Nak.tanya kurus ke tidak rupanya. Haahha. Terkono eden

    ReplyDelete
  13. Klu abg saya dia jwb.. Kurus sgt dah tu smpi takde tutt. Hahaha

    ReplyDelete
  14. so sweet :)
    rasa nak kawin la mcm ni

    ReplyDelete
  15. he3.... buat saspen jer akak nie......

    ReplyDelete

Post a comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

RESEPI BIHUN SUP DAGING SEDAP DAN MUDAH

Assalamualaikum...



Suka watermark yang mana??Yang gambar atas  atau gambar kat bawah nun ??saya buat watermark ni guna app kat enpon je ..hehe..jadi lah.kan.Dari tak de..Ok..lupa kan pasal watermark tu..Hari ni makcik buat bihun sup..Punya la sibuk hari ni letih tak tau nak cakap la..sekali bihun sup dah siap makan sikit punya berselera..Bihun sup ni yang sedap sangat atau makcik yang lapar..tak tahu la..hehehh..

Dah selalu buat bihun sup tapi tak pernah terlintas nak share resepi kat blog..hari ni makcik turunkan ilmu buat bihun sup pulak..Saya guna daging 1/2 kilo sahaja.lepas tu hiris nipis2 sebab yang nak makan ni budak2.Masak pun cepat lembut..senang budak2 nak kunyah.kalau buat jual tu biasa nampak dia potong  tebal2 dalam 1 inci...ada yang potong kecik2.Ikut suka ampa nak potong macam mana yang penting kuah kena sedap.

Untuk sambal pulak saya buat sambal kicap.saya memang tak reti makan bihun sup dengan sambal merah tu..rasa tak selesa bila makan serbuk cili yang di tambah air…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …