Skip to main content

HANYA DENGAN PASPORT MAINAN KANAK-KANAK INI SAMPAI KE TURKI



Seorang kanak-kanak berusia sembilan tahun berjaya sampai ke  Turki dengan menggunakan pasport mainan. Padahal dalam pasport tersebut berisi gambar identiti patung unicorn .
Kanak-kanak berasal dari Wales, Emily Harris, hendak bercuti  bersama keluarganya ke Turki. Emily sengaja membawa pasport mainan berwarna ungu itu ketika dalam perjalanan.

Kejadian bermula ketika keluarga tersebut melintasi petugas pemeriksa pasport di  Antalya City.Ibunya, Nicky, tidak sengaja menyerahkan pasport yang salah kepada petugas tersebut

Petugas langsung tidak menyedari kejadian tersebut walaupun pasport mainan berwarna ungu tersebut terdapat gambar beruang emas, petugas tetap memberikan cop pada gambar identiti yang bergambar unicorn.

Petugas nampaknya mengantuk dan membiarkan Emily secara sah memasuki Turki dengan pasport mainan.

Pada awalnya Nicky yang menyedari hal tersebut berasa sanagt panik "Saya panik kerana saya fikir seseorang akan menahan kami kerana pasport palsu, tetapi ternyata tidak," katanya.

Nicky menjelaskan, pasport mainan tersebut tidak lah kelihatan seperti pasport sebenar. Sampul pasport bergambar beruang Teddy emas dan ukurannya pun lebih kecil dari pasport sebenar. "Petugas juga sempat menanyakan umur Emilya, sebelum mengecop nya," katanya.

"Ini sungguh merisaukan, tapi ianya agak kelakar bila mengenangkan kejadian tersebut.

Comments

  1. haha...untung budak tue:)
    tak payah susah2 buat pasport nak pergi turki

    ReplyDelete
  2. senang2 je dapat masuk.. hehe..

    ReplyDelete
  3. gambar unicorn yg xbuleh blah tuh! ha3..

    ReplyDelete
  4. hahaha...untung budak tu..tp mmg klakar la cmne petugas tu boleh xperasan lgsung

    ReplyDelete
  5. deno pernah baca berita budak dan passport mainan ni kat surat khabar utusan...

    ReplyDelete
  6. nampak sangat petugas tu kerja sambil lewa......

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …