Skip to main content

DIARY SUAMI SAYA

Assalamualaikum...

Selamat pagi semua...
Pagi tadi bangun sahur aku buat nasik goreng.
Kemain suka laki aku makan..
Dia memang suka nasik goreng.
Kalau aku nasik goreng ni kalau ada sambal belacan aku suka la.

letak je gambar tanpa rasa bersalah..

Berbuka semalam aku buat mee kari.
Guna bahan2 yang sedia ada dalam peti sejuk je.
Nak suruh suami pi beli
bahan2 dia kerja pulak petang semalam..

Biasa nya sepuluh minit lagi nak buka puasa
dia sampai la umah..
Biasanya bila dia balik dia akan bawak la
Kuih2 yang dia beli masa nak jalan balik
Ke umah nih..

Tak banyak pun kuih2 tu..
Cukup la untuk kami berdua..

Lepas tu dalam jam 8:15
Dia pergi semula kerja...
Balik dalam jam 3,4 pagi nanti..

Sampai2 je dia akan buka facebook ke,
baca suratkabo ke,
Sampai jam 4 lebih baru dia kejut kan aku
Untuk sahur..

Dalam jam 6:30 pagi baru dia tidur..
Lepas tu bangun solat zohor,
Duduk kejap,dah pi kerja balik jam 4 petang..

Begitu la rutin harian suami saya
Bila dia kerja petang..
Jadi celah mana nak ajak dia keluar shopping?.

Hehehh...ahad pun kerja tau..
Kalau kerja pagi,
Malam jam 7 baru ada kat umah...
Kerja rajin2 ye abg..
Cari duit untuk bini tersayang nih..

Hahaha..


Sekian...

Comments

  1. best kan makan sahur nasi goreng

    ReplyDelete
  2. hhehehehe kena cuti sehari lah gamaknya.masa cuti tu pulun shopping.akk dh survey dh online? sy lupa nk tag akk.hehe

    ReplyDelete
  3. Dulu, suami sy pun keje syif mcm ni. tapi ade jugak cuti weekdays. Seminggu dlm 2 kali. Mi kari awak tu, sedaplah pulak. best gak layan mi kari buka t.

    ReplyDelete
  4. dulu orang cakap ai weekend husband n wife.. disebabkan kerap outstation..
    la ni Alhamdulillah, back to normal.. anak2 paling gembira.. ;)

    ReplyDelete
  5. bz juga tu. Cari rezeki untuk anak2. Takpe diana, boleh shopping online kan...hihihi.

    suami yus pun suka makan nasi goreng, tp nasi goreng kampung yang pedas je, tak pedas mulalah kata tak sedap..:)

    ReplyDelete
  6. Xpa...
    Keluar cari rezeki
    Walaupu ahad
    Ibadah kan

    Entry Terkini : Fakta Tidur Yang Perlu Diketahui

    ReplyDelete
  7. Rutin yg sempoi...apapun, smoga berbahagia.

    ReplyDelete
  8. ayat t'akhir b4 'hahaha' paling t'bahek..! he3..

    ReplyDelete
  9. kalau saya kan..mesti dah suh suami cari keje lain..hahahaha..

    ReplyDelete
  10. x pe kak. biar penat janji rezeki yg dia cari tu halal..kita pon x risau bla dia x de dpn mata

    ReplyDelete
  11. cnfrm bnyk aqil dpt duit raya kali ni kalo dah pak sedara die kje rjin cm gini....

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …