Skip to main content

DIARY SUAMI SAYA

Assalamualaikum...

Selamat pagi semua...
Pagi tadi bangun sahur aku buat nasik goreng.
Kemain suka laki aku makan..
Dia memang suka nasik goreng.
Kalau aku nasik goreng ni kalau ada sambal belacan aku suka la.

letak je gambar tanpa rasa bersalah..

Berbuka semalam aku buat mee kari.
Guna bahan2 yang sedia ada dalam peti sejuk je.
Nak suruh suami pi beli
bahan2 dia kerja pulak petang semalam..

Biasa nya sepuluh minit lagi nak buka puasa
dia sampai la umah..
Biasanya bila dia balik dia akan bawak la
Kuih2 yang dia beli masa nak jalan balik
Ke umah nih..

Tak banyak pun kuih2 tu..
Cukup la untuk kami berdua..

Lepas tu dalam jam 8:15
Dia pergi semula kerja...
Balik dalam jam 3,4 pagi nanti..

Sampai2 je dia akan buka facebook ke,
baca suratkabo ke,
Sampai jam 4 lebih baru dia kejut kan aku
Untuk sahur..

Dalam jam 6:30 pagi baru dia tidur..
Lepas tu bangun solat zohor,
Duduk kejap,dah pi kerja balik jam 4 petang..

Begitu la rutin harian suami saya
Bila dia kerja petang..
Jadi celah mana nak ajak dia keluar shopping?.

Hehehh...ahad pun kerja tau..
Kalau kerja pagi,
Malam jam 7 baru ada kat umah...
Kerja rajin2 ye abg..
Cari duit untuk bini tersayang nih..

Hahaha..


Sekian...

Comments

  1. best kan makan sahur nasi goreng

    ReplyDelete
  2. hhehehehe kena cuti sehari lah gamaknya.masa cuti tu pulun shopping.akk dh survey dh online? sy lupa nk tag akk.hehe

    ReplyDelete
  3. Dulu, suami sy pun keje syif mcm ni. tapi ade jugak cuti weekdays. Seminggu dlm 2 kali. Mi kari awak tu, sedaplah pulak. best gak layan mi kari buka t.

    ReplyDelete
  4. dulu orang cakap ai weekend husband n wife.. disebabkan kerap outstation..
    la ni Alhamdulillah, back to normal.. anak2 paling gembira.. ;)

    ReplyDelete
  5. bz juga tu. Cari rezeki untuk anak2. Takpe diana, boleh shopping online kan...hihihi.

    suami yus pun suka makan nasi goreng, tp nasi goreng kampung yang pedas je, tak pedas mulalah kata tak sedap..:)

    ReplyDelete
  6. Xpa...
    Keluar cari rezeki
    Walaupu ahad
    Ibadah kan

    Entry Terkini : Fakta Tidur Yang Perlu Diketahui

    ReplyDelete
  7. Rutin yg sempoi...apapun, smoga berbahagia.

    ReplyDelete
  8. ayat t'akhir b4 'hahaha' paling t'bahek..! he3..

    ReplyDelete
  9. kalau saya kan..mesti dah suh suami cari keje lain..hahahaha..

    ReplyDelete
  10. x pe kak. biar penat janji rezeki yg dia cari tu halal..kita pon x risau bla dia x de dpn mata

    ReplyDelete
  11. cnfrm bnyk aqil dpt duit raya kali ni kalo dah pak sedara die kje rjin cm gini....

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

RESEPI BIHUN SUP DAGING SEDAP DAN MUDAH

Assalamualaikum...



Suka watermark yang mana??Yang gambar atas  atau gambar kat bawah nun ??saya buat watermark ni guna app kat enpon je ..hehe..jadi lah.kan.Dari tak de..Ok..lupa kan pasal watermark tu..Hari ni makcik buat bihun sup..Punya la sibuk hari ni letih tak tau nak cakap la..sekali bihun sup dah siap makan sikit punya berselera..Bihun sup ni yang sedap sangat atau makcik yang lapar..tak tahu la..hehehh..

Dah selalu buat bihun sup tapi tak pernah terlintas nak share resepi kat blog..hari ni makcik turunkan ilmu buat bihun sup pulak..Saya guna daging 1/2 kilo sahaja.lepas tu hiris nipis2 sebab yang nak makan ni budak2.Masak pun cepat lembut..senang budak2 nak kunyah.kalau buat jual tu biasa nampak dia potong  tebal2 dalam 1 inci...ada yang potong kecik2.Ikut suka ampa nak potong macam mana yang penting kuah kena sedap.

Untuk sambal pulak saya buat sambal kicap.saya memang tak reti makan bihun sup dengan sambal merah tu..rasa tak selesa bila makan serbuk cili yang di tambah air…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …