Skip to main content

CONTOH BLOGGER YANG TIDAK BERTANGGUNGJAWAB

Assalamualaikum...



Tak bertanggungjawab betul..
ini lah namanya blogger yang hanya fikir tentang
UV saja..tak fikir perasaan orang lain..
 Disaat artis tu menghadapi saat2 yang sukar
ada jugak blogger yang ambik kesempatan..

Nak kata dia tak tahu tak mungkin la..kan??
dari petang tadi lagi semua dah tau berita ni..
jadi mustahil la nak kata dia tak tahu.
ni dah dikira fitnah ni

sebab tu la artis2 pandang blogger ni murahan tau tak??
bagi mereka blogger2 ni suka
sebar fitnah,suka mereka2 cerita,
suka menjatuh kan orang..

kalau ye pun kemaruk sngt nak duit iklan tu
jangan la sampai sebar berita gitu..
orang lain pun nak duit jugak tapi tak perlu tunjuk terdesak tu.
memang akan ada yang kata..
"ala,baca la dulu apa dia tulis kat blog dia.."

jangan tak tau..
ada orang yang suka ambik
bulat2 dari tajuk post kita..
bukan semua orang suka membaca cerita artis..

Bila dia scroll je fb tu
dia nampak tajuk gitu mesti dia akan
fikir betul2 la orang tu dah tak de..

Adik2 blogger yang
tengah sakan nak dapat duit tu
jangan ikut benda tak baik macam tu ye..

Biar la berita yang kita sampaikan tu telus..
kalau berita was2 jangan sampai buat tajuk yakin Boleh je ye..

sekian...

Comments

  1. nak gimik pada tajuk entri pun beragak la.. ni jauh menyimpang sungguh

    ReplyDelete
  2. Alahai, ada jugak orang macam ni ye...kerana duit, info salah !

    ReplyDelete
  3. tak pasal2 kena sama pulak..

    ReplyDelete
  4. tu lah kan, tak patut mereka yg buat mcm tu. tajuk nak gempak hanya utk tarik trafik... langsung x fikir perasaan org...

    www.jaakechik.com

    ReplyDelete
  5. tajuk sensasi mcm tu motifnya nak tingkaatkan traffik, tapi sayang ia sebenarnya amat keji dan hina.

    ReplyDelete
  6. Adoii makin teruk orang fitnah sekarang ni . Nak rebut populariti ke ape ??

    ReplyDelete
  7. pergh, sampai mcam tu sekali...

    ReplyDelete
  8. Tula...i pn kdg2 bca tjuk je..pastu msti tkjut...
    N 1sr imprsion kita msti kata btul...
    Xbaik tjuk propa sgt..huhh

    ReplyDelete
  9. aish....mohon dijauhkn dri kita buat kesilapan cmtu jugak....dan hrp pasni kte sume perlu lbih bhati2 dlm smpikn mklumat

    ReplyDelete
  10. TERKEJAR-KEJAR TRAFFIC SAMPAI TAK HIRAUKAN PERASAAN ORANG LAIN GITU LA...

    ReplyDelete
  11. Ya Allah.sanggup buat tajuk cm tu.gila ke hape.adoi!

    ReplyDelete
  12. Tak elok buat camtu.... karang cepat jer tersebar berita tk betul tu

    ReplyDelete

Post a Comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

30 MENU BERBUKA PUASA YANG RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN

Assalamualaikum


Masuk je bulan ramadhan benda yang kita selalu fikir ialah nak masak apa untuk berbuka dan bersahur.kalau boleh kita nak juadah yang sedap , mudah di masak dan tak ambil masa yang lama.




Hari ni saya nak senaraikan 30 juadah lauk pauk yang kita boeh buat sepanjang ramadhan ni...Semoga lepas ni tak de la masuk je dapur dah pening kepala nak masak apa..Last2 ke bazar ramadhan juga dia merayau cari lauk..eheheh..Anggaran memasak setiap hidangan cuma dalam 10-20 minit sahaja..kalau guna dapur 2,3 tungku tak sampai sejam siap semuanya..



30 MENU BERBUKA PUASA YANG  RINGKAS SEPANJANG RAMADHAN
1- Ayam masak merah + ikan goreng +acar timun

2-Daging masak kicap + ikan goreng + taugeh tumis air

3-Gulai ayam + tumis kacang buncis + ikan keli goreng

4-kurma daging + kerabu mangga + ayam berempah

5-asam pedas ikan pari + ayam goreng kunyit +sambal belacan +ulaman

6-ikan keli masak lemak + terung berlada + ayam goreng

7-singgang ikan +kangkung goreng belacan + ikan goreng

8-Sup dagi…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …