Skip to main content

CERITA PUASA PUSING-PUSING KAT SITU JUGAK

Assalamualaikum...



Pagi ni ramai la yang update pasal sahur hari pertama..
heheh,,biasa la..blogger kan??
dari bangun tidur sampai dah tidur semua kita nak citer kat blog..
padahal sama je citer sahur kita dengan sahur jiran sebelah..
bangun,panas kan lauk..
kejut anak2..anak2 susah nak bangun..
anak2 tak lalu makan..
tak pun,citer bangun sahur lupa tekan periuk nasik..
bangun sahur lagi 10 minit nak azan..
ala...citer nya pusing2 situ je..hahah..

sama je macam post puasa tahun lepas..
tak kata kat orang la..aku pun sama je 2x5..hahah

puasa kali ni harap2 cuaca tak panas sangat sangat kan..?
macam tahun lepas rasa berbahang siang malam..
dah la masa tu aku mengandung..huhu..

Harap2 jugak tak de la orang
sekeliling kita yang kena gastirk..hehe..
bulan posa ni memang ramai la kena gastrik..
bulan tak puasa tak de pulak gastirk nya
walaupun kadang2 masa tu duit nak makan tengahari pun tak de..
boleh je tahan..
datang je bulan Puasa tak boleh tahan pulak..

ekeekek


sekian..



Comments

  1. alhamdulillah.. dtg dh bln ramadan. semoga kite diberi kekuatan utk jaga mata, hati & segala2nye di bln yg mulia ni. selamat b'puasa..! ;)

    ReplyDelete
  2. psikologi manusia memang macam tu kot kak, tiba ramadhan tiba2 je gastrik.. selamat berpuasa.. :D

    ReplyDelete
  3. hehe tula lbh krang sma ja cta kita..salam ramadhan dear ;-)

    ReplyDelete
  4. Heheheee, normallah kan macam tu :)


    Nanti akan nampak kedai makan terutama nasi kandar akan tutup separuh (guna hadang yg matahari tu) kat kedai mereka.. Bulan xposa xpulak ditutup separuh :D

    ReplyDelete
  5. hahaha..besela tu kak..bln pose ni rmi yg ngelat tu yg byk je alasan kreatif..hihi

    ReplyDelete
  6. hihihi... sahur mama tak update, sebab mama makan telur dengan nasi kosong je.. hampeh lah mama ni..

    ReplyDelete
  7. biasalah kan D ..
    memang tiap2 tahun yg sama

    tapi tahun nie ingat nak kurangkan citer pasal makan lah .. rasanya x elok demi nak hormati bulan puasa kan ;)

    ReplyDelete
  8. hehehe rindu kenangan puasa ngan perut boyot.masuk tgh hari anak mintak mkn.naye betul.

    ReplyDelete
  9. sik baik la ramadan x berlaku tiap2 bln kn...hehehehe

    ReplyDelete
  10. tp sahur tadi terkejut bila tgk api masih nyala kat periuk nasi...3 jam nasi atas dapur...sampai berkerak nasi sahur...huhuhuhu

    ReplyDelete
  11. ya betul2... puasa pertama byk kwn2 blogger update pasal sahur dan puasa.. deno cuti satu hari blog semalam.. penat sgt2 lepas balik dari kl... huhu... btw akak, SELAMAT BERPUASA :)

    ReplyDelete
  12. puasa pertama kak... masing2 excited...... lepas tu kisah berbuka pulak....... he3

    ReplyDelete

Post a comment

sila tinggalkan komen anda...:)

Popular posts from this blog

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU

Assalamualaikum...

RESEPI WAFFLE PALING SEDAP,LEMBUT DAN GEBU Rasa seronok betul bila dapat Waffle maker ni. Waffle maker ni hadiah dari Lazada Malaysia . Saya dapat Voucher Rm100 dan saya pilih Waffle maker ni .Banyak betul barang dari Lazada kat rumah ni..hahaha..Order hari ni , esoknya dah sampai..Cepat je..kan??Bila sampai terus google resepi, bancuh tepung nak buat Waffle..hahah...Nampak macam gelojoh kan?sebenarnya sebab teruja. :p
Banyak juga resepi Waffle yang saya baca..saya try 2,3 resepi tapi tak menepati citarasa .Saya suka Waffle yang tebal ,lembut ,gebu.Bila dah sejuk pun dia tetap lembut. Ada resepi yang saya cuba jadi  keras dan masak tak sekata mungkin sebab Waffle padat dan jadi keras.

Ini lah waffle yang keras tu..Dia membakar pun tak sekata..Tompok2  je..Resepi nya dari mana??tak perlu la saya bagitau..hahahah..Tapi bagi yang suka waffle keras dan padat macam ni mungkin tak jadi masalah..
Tapi selepas beberapa percubaan akhirnya dapat juga satu resepi yang kena den…

RESEPI BIHUN SUP DAGING SEDAP DAN MUDAH

Assalamualaikum...



Suka watermark yang mana??Yang gambar atas  atau gambar kat bawah nun ??saya buat watermark ni guna app kat enpon je ..hehe..jadi lah.kan.Dari tak de..Ok..lupa kan pasal watermark tu..Hari ni makcik buat bihun sup..Punya la sibuk hari ni letih tak tau nak cakap la..sekali bihun sup dah siap makan sikit punya berselera..Bihun sup ni yang sedap sangat atau makcik yang lapar..tak tahu la..hehehh..

Dah selalu buat bihun sup tapi tak pernah terlintas nak share resepi kat blog..hari ni makcik turunkan ilmu buat bihun sup pulak..Saya guna daging 1/2 kilo sahaja.lepas tu hiris nipis2 sebab yang nak makan ni budak2.Masak pun cepat lembut..senang budak2 nak kunyah.kalau buat jual tu biasa nampak dia potong  tebal2 dalam 1 inci...ada yang potong kecik2.Ikut suka ampa nak potong macam mana yang penting kuah kena sedap.

Untuk sambal pulak saya buat sambal kicap.saya memang tak reti makan bihun sup dengan sambal merah tu..rasa tak selesa bila makan serbuk cili yang di tambah air…

CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL

Assalammualaikum..



CARA ELAK KAN RUMAH DIMASUKI TOYOL DAN CIRI-CIRI ORANG MEMBELA TOYOL Saya belum pernah ada pengalaman melihat toyol..Semoga saya tidak diberi peluang melihat nya. hahha..Orang kata toyol ni macam budak-budak yang badan bulat, kepala nya botak,  semua giginya runcing , badan nya berbulu dan berlendir.Sifatnya seperti kanak-kanak yang suka bermain.Dari apa yang digambar kan ,memang tidak la Toyol ni kita kategorikan sebagai comel..kan??hahah...

Toyol hanya boleh di lihat dengan mata kasar oleh penjaganya sahaja.Orang lain memang tak dapat nak tengok Toyol.kalau ada yang tengok Toyol mungkin ada ritual atau cara-cara tertentu nak melihat makhluk nakal ni.Nak menjaga nya pun macam jaga budak kecil.Kena diberi susu setiap pagi dan petang.Bukan susu dalam tin tu ye ..Tapi menyusu badan.Kalau yang membelanya adalah lelaki, isteri lelaki tu la akan menyusukan toyol tu.kalau tuan nya wanita, wanita tu sendiri akan menyusukan nya.Sanggup tak??hahhah

Kalau di Malaysia ni saya …